Sunday, July 13, 2008

၀ါဆိုသကၤန္း

၀ါဆိုသကၤန္း- ဆိုတာ ၀ါတြင္းကာလ(မိုးကာလ)၌ မိမိတို႔ေက်ာင္းအသီးသီးတြင္ သီတင္းသံုးေနထိုင္သည့္ သံဃာေတာ္မ်ားအား လွဴဒါန္းသည့္သကၤန္းလို႔ ေျပာႏိုင္မယ္ထင္ပါတယ္။ ဘုရားရွင္ ေဟာၾကားတဲ့ ပါဠိေတာ္မ်ားမွာ ၀ါဆိုသကၤန္းကို ၀ႆာ၀ါသိက သာဋိက-လို႔ ေဟာထားပါတယ္။ ပါဠိအဂၤလိပ္အဘိဓာန္မွာေတာ့ a cloak for use in the rainy season- လို႔ဖြင့္ျပတယ္။ တိပိဋက ပါဠိအဘိဓာန္က ၀ႆာ၀ါသိက- မိုးကာလ၌ ေနေလ့ရွိေသာ ရဟန္း သာဋိက-အ၀တ္(သကၤန္း) - မိုးကာလ၌ မိမိတို႔ေက်ာင္းတြင္ ေနေလ ့ရွိေသာရဟန္းတို႔အား ေပးလွဴအပ္ေသာ သကၤန္းလို႔ ဖြင့္တယ္၊

ဒီေန႔ေခတ္မွေတာ့ မ်ားေသာအားျဖင့္ ၀ါမဆိုမီကာလမွာ ၀ါဆိုသကၤန္းဆိုၿပီး ကပ္လွဴေလ့ရွိတယ္။ ၀ါဆိုသကၤန္းကပ္လွဴပြဲဆိုၿပီး ဘုရားေဟာက်န္းဂန္မ်ားမွာေတာ့ တိုက္ရိုက္မလာပါဘူး။ ဆက္ဆပ္ႏွီးႏြယ္လို႔ ယူႏိုင္တဲ့ story background ေလးကေတာ့….

၀ိသာခါလို႔ေျပာလိုက္ရင္ ေက်ာင္းအမႀကီးရဲ႕နာမည္လို႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တိုင္း သိၾကပါတယ္။ ဘုရားရွင္ ၂၅-၀ါတိတိ သီတင္းသံုးတဲ့ သာ၀တၳိၿမိဳ႕ အေရွ႕ဘက္မွာ ပုဗၺာရာမ-ပုဗၺာရံုဆိုတဲ့ေက်ာင္းႀကီးကို ေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္းခဲ့တဲ့ ေက်ာင္းအမႀကီးေပါ့။ တစ္ေန႔ ေက်ာင္းအမႀကီး၀ိသာခါက ဘုရားအမွဴးရွိတဲ့သံဃာေတကို ဆြမ္းစားပင့္တယ္။ အဲဒီေန႔ညမွာ မိုးကလည္းရြာလိုက္တာ မေျပာပါနဲ႔ေတာ့၊ သဲႀကီးမဲႀကီးကို ရြာတာ။ ဘုရားရွင္က တပည့္ရဟန္းေတြကို “ ရဟန္းတုိ႔ ဒီမိုးဟာ ဇမၺဴဒိပ္တစ္ကၽြန္းလံုး ရြာတဲ့မိုး, မိုရာသီမွာ ေနာက္ဆံုးရြာတဲ့မိုးလည္း ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ရဟန္းတို႔ မိုးေရခ်ဳိးၾကလို႔” မိန္႔ေတာ္မူေတာ့ ရဟန္းေတာ္ေတြဟာ မိုးေရခ်ဳိးၾကတာေပါ့၊ ဒါေပမယ့္ သူတို႔ရဲ႕ ခႏၶာကိုမွာ ဘာသကၤန္းးမွ မပါဘဲ ေရခ်ဳိးၾကတာေလ။

မနက္မိုးလင္း ေက်ာင္းအမႀကီး ၀ိသာခါအိမ္မွာ ဆြမ္းေတြျပင္လို႔ၿပီးေတာ့ သူ႔အိမ္က ကၽြန္မတစ္ေယာက္ကို ေက်ာင္းကိုလႊတ္လိုက္တယ္။ ဘုရားအမွဴးရွိတဲ့ သံဃာေတာ္ေတြကို ဆြမ္းစားၾကြဖို႔ ပင့္ခဲ့ေပါ့။ ကၽြန္မေလးကလည္း အေျပးအလႊား ေက်ာင္းကိုသြား၊ ေက်ာင္းကိုေရာက္ေတာ့ သကၤန္းမပါဘဲ ေရခ်ိဳးေနတဲ့ ရဟန္းေတြကို ေတြ႕ေတာ့တာေပါ့။ ဒါနဲ႔ အိမ္ကိုျပန္လာၿပီး ရွင္မေရ “ ေက်ာင္းမွာလဲ ရဟန္းေတာ္ေတြ တစ္ပါးမွ မရွိဘူး။ တကၠဒြန္းေတြ ေရခ်ဳိးေနတာကိုပဲ ေတြ႕ခဲ့တယ္လို႔”ျပန္ေျပာတာေပါ့။ (တကၠဒြန္းဆုိတာ ဘုရားေခတ္တုန္းက ဘာအ၀တ္မွ မ၀တ္ဘဲ ေနၾကတဲ့သူေတြေလ၊ ဒီေန႔ေခတ္အထိ အိႏၵိယႏို္င္ငံမွာ ရွိေနေသးတယ္။ အ၀တ္ ၀တ္ထားရင္ အ၀တ္အေပၚမွာ တက္မက္တြယ္တာတဲ့စိတ္ရွိတယ္ဆိုၿပီး အကုန္ခၽြတ္ထား တဲ့အဖြဲ႕ေပါ့။)

ေက်ာင္းအမႀကီး ၀ိသာခါကေတာ့ ေတြးေတာတတ္တဲ့ ဥာဏ္အေျမာ္အျမင္ရွိ ေတာ့ ကၽြန္မေလးေျပာတဲ့ စကားကို သေဘာေပါက္တယ္။ “တကၠဒြန္းေတြေတာ့ မဟုတ္ ႏိုင္ဘူး၊ သကၤန္းသံုးထည္ကိုပဲ ၀တ္ေနရတဲ့ ရဟန္းေတာ္ေတြပဲ ျဖစ္ရမယ္ ေပါ့္။ ဒီလိုနဲ႔ ဘုရားအမွဴးရွိတဲ့သံဃာေတြ အိမ္ကိုၾကြလာ၊ ဆြမ္းကပ္ၿပီး ကၽြန္မေလး ၾကံဳေတြ႕ခဲ့ရတဲ့ အေနအထားကို ဘုရားရွင္အားေလွ်ာက္တယ္။ ဒါနဲ႔ ျမတ္စြာဘုရားက မိုးေရခံသကၤန္းကို ၀တ္ရံုသံုးစြဲခြင့္ျပဳတယ္ဆိုၿပီး ခြင့္ျပဳခဲ့တယ္။ မိုးတြင္းကာလမွာ ရဟန္းေတာ္ေတြ သကၤန္းသံုး ထည္အျပင္ မိုးေရခံသကၤန္းကိုပါ ၀တ္ရံုသံုးစြဲခြင့္ျပဳတာကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး ဒီေန႔ေခတ္မွာ ၀ါတြင္း(မိုးကာလ) မိမိတို႔ေက်ာင္းမွာ သီတင္းသံုးတဲ့ရဟန္းေတြကို ၀ါဆိုသကၤန္းဆိုၿပီး ကပ္လွဴေနၾကတာပါ။

ေနာက္ story တစ္ခုမွာလည္း ၀ိသာခါေက်ာင္းအမႀကီးက ဆုရွစ္မ်ဳိးေတာင္းတဲ့အခါ ရဟန္းေတာ္ေတြကို ၀ႆာ၀ါသိက သာဋိက-၀ါဆိုသကၤန္းလွဴဒါန္းခြင့္ေပးဖို႔ ပထမဦးဆံုးဆုအေနနဲ႔ ေတာင္းခဲ့တာကို ေထာက္ဆၿပီး ၀ါတြင္းကာလမွာ အရင္ကထက္ပိုလို႔ စာသင္စာခ်(ပရိယတ္) တရားထိုင္တရားျပ(ပဋိပတ္) လုပ္တဲ့သံဃာေတာ္ေတြကို ၀ါဆိုသကၤန္းဆိုၿပီး ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြက လွဴဒါန္းေနၾကတာ။

ဒီလိုလွဴဒါန္းရတဲ့အတြက္ reflection အေနနဲ႔ လွဴဒါန္းသူဟာ ေရာက္ရာဘ၀တိုင္းမွာ အသားအေရ၀ါ၀င္းၿပီး ကိုယ္ေရာင္ကိုယ္၀ါေတြထြက္မယ္၊ အသားအေရ ႏူးညံ့ေပ်ာ့ေပ်ာင္းမယ္၊ အသားအေရ စင္ၾကယ္သန္႔ရွင္းမယ္၊ စိတ္ထဲမွာ လိုခ်င္တာကို ေတာင့္တလိုက္ရင္ ကိုယ္ေတာင့္တ(ျဖစ္ခ်င္)တာေတြ ျဖစ္လာမယ္။ အ၀တ္အစားေတြမရွားပါးဘူး၊ ဧဟိဘိကၡဳ ေခၚခံရမယ္၊ ေနာက္ဆံုး ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြရဲ႕ ပန္းတိုင္ျဖစ္တဲ့ နိဗၺာန္ကိုေရာက္ၿပီး ကၽြတ္တမ္း၀င္ရမယ္ဆိုတာေတြ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။

ယေန႔ ကမၻာမွာ reflection ရဲ႕သေဘာတရား-နယူတန္ရဲ႕ တတိယနိယာမျဖစ္တဲ့ သက္ေရာကမႈတိုင္းမွာ တန္ျပန္သက္ေရာက္မႈရွိတယ္ဆိုတဲ့ သေဘာတရားေတြကို ယံုၾကည္လက္ခံေနၾကပါၿပိ။ ဗုဒၶဘာသာမွာေတာ့ ကံတရားရဲ႕အက်ဳိးဆက္လို႔ လက္ခံၾကတာပါ။ စဥ္းစားၾကည့္ပါစို႔….. ကိုယ္က အ၀တ္(သကၤန္း) ေပးတယ္, လွဴတယ္၊ ရရွိသူက အဲဒီ၀တ္သကၤန္းကို ၀တ္တယ္။ ေလဒဏ္ေနဒဏ္ ကာကြယ္ႏိုင္သလို အရွက္အေၾကာက္ကိုလည္း ကာကြယ္ၿပီးျဖစ္တယ္။ ၀တ္သင့္တဲ့ အ၀တ္ကို၀တ္ရသူရဲ႕ အသားအေရဟာ အ၀တ္မ၀တ္ဘဲေနရသူရဲ႕ အသားအေရထက္ ၾကည္လင္ ႏူးညံ့ ၀ါ၀င္းတယ္။ ေကာင္းၿပီ၊ သူတစ္ဖက္သားကို အသားအေရ ႏူးညံ့၀ါ၀င္းေအာင္ လုပ္ေပးရင္ ကိုယ့္မွာလည္း ဒီလို အက်ိဳးတရားျပန္ရမွာ ေသခ်ာတာေပါ့။ အသက္ရွင္ရသမွ်အခ်ိန္ ေလးမွာ အလုပ္ေကာင္းကံေကာင္းေတြကို လုပ္ေနရင္ ေကာင္းကံေတြဆိုတာလည္း ရွိေနမွာပဲ။ စိတ္ထဲမွာ ပိုၿပီးရွိေနသင့္တာကေတာ့ စစ္မွန္တဲ့ ျငိမ္းေအးမႈကို ရွာေဖြျခင္းကသာ ေကာင္းဆံုးေသာလုပ္ရပ္ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။

ဦးဇင္း

0 comments: