အေတြးအေခၚ အၾကံအစီဆိုတာ လူသားတစ္ေယာက္အတြက္ အေရးႀကီးတယ္လုိ႔ ယံုၾကည္ ထားပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ အေတြးေကာင္းက အေျပာေကာင္း အလုပ္ေကာင္းကို ျဖစ္ေစလုိ႔ပါပဲ။ လက္ေတြ႔မဆန္တဲ့ အေတြးထဲမွာနစ္ေမ်ာၿပီး ဘာမွ အေကာင္အထည္မေဖၚတဲ့ အေတြးမ်ိဳးကိုလည္း လက္မခံခ်င္ပါဘူး။ အေတြးေကာင္းဆုိတာကို ဘာေပတံနဲ႔တုိင္းတာမလဲလုိ႔ ေမးလာရင္ေတာ့ ဒါဟာ ေတာ္ေတာ္အေျဖရခက္မယ့္ Question တစ္ခုပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ့္ရဲ့ အေတြးကို အေကာင္အထည္ေဖၚတဲ့အခါ အျပစ္မရွိဘူး၊ ေကာင္းတဲ့ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈကို ျဖစ္ေစတယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ဒါဟာ အေတြးေကာင္းလုိ႔ ဆိုရမွာပါ။ လူသားတုိင္းဟာ အေတြးနဲ႔ ကင္းလို႔ မရပါဘူး။
ျပႆနာတစ္ခု(သို႔) အလုပ္တစ္ခုကို တစ္ေယာက္ထည္းေတြးၿပီး ေျဖရွင္းမရရင္ သူငယ္ခ်င္းေတြ မိသားစု ၀င္ေတြ အေတြးအကူအညီကို ရယူၿပီး ေျဖရွင္းေဆာင္ရြက္ၾကရတာပါ။ ဒီေန႔ ကမၻာမွာေတာ့ ေခါင္းတစ္ခုရဲ့ အေတြးတစ္ခုနဲ႔ လံုေလာက္မႈမရွိေတာ့လုိ႔ Society, Community, United Nation, Organization, ဆုိၿပီး ေခါင္းေပါင္းစံု စုစည္းၿပီး အေတြးေကာင္းေတြကို ေရြးခ်ယ္ အေကာင္အထည္ေဖၚေဆာင္ရြက္ေနၾကပါၿပီ။ ဒါက ေတြးၿပီးေဆာင္ရြက္လုိ႔ရတဲ့ ကိစၥကိုေျပာရတာပါ။ ဗုဒၶရဲ့တရားေတာ္ေတြမွာေတာ့ ေနရာတိုင္း အေၾကာင္းအရာတိုင္းမေတြးဖို႔ ေဟာျပထားပါတယ္။
(၁) ဘုရားရွင္ရဲ့ သဗၺညဳတ ညာဏ္အရာ
(၂) စ်ာန္ အဘိညာဥ္ကိစၥ
(၃) ကံတရားရဲ့ အက်ိဳးေပးမႈ
(၄) ေလာကႀကီးအေၾကာင္း- အဲဒီေလးမ်ိဳးကိုေတာ့မေတြးနဲ႔ ၊ ေတြးလြန္းရင္ စိတ္ေတြ ျပန္႔လြင့္ ၿပီး ရူးသြားနိင္တယ္လုိ႔ ေဟာျပထားပါတယ္။ ဆုိၾကပါစို႔-
ျမတ္စြာဘုရားက သဗၺညဳတ ညာဏ္ေတာ္ကိုရတယ္။ သဗၺညဳတဆိုတာ အကုန္လံုးကုိ သိႏိုင္တဲံ ညာဏ္ကို ဆိုလုိတာပါ။ ဒါေပမယ့္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြ လက္ခံတဲ့ သံသရာရဲ့ အစ (သို႔) သံသရာ ဆုိတဲ့အရာရဲ့ ဘယ္တံုးက စတယ္ဆုိတာ မိန္႔ဆိုခ်က္ အတိအက် မရွိပါဘူး။(အနမတေဂၢါယံ ဘိကၡေ၀ သံသာေရာ) တခ်ိဳ႕အေတြးသမားေတြ ေျပာေနၾကတာ သဗၺညဳတညာဏ္ဟာ အကုန္လံုးကို သိတယ္ဆိုရင္ သံသရာရဲ့ အစကိုလည္း သိရမွာေပါ့။ အဲဒီလူေတြကို ျပန္ေမးခ်င္ပါတယ္။ ၾကက္ဥ တစ္လံုးရဲ့အစကို သိသလားလုိ႔။ ၿပီးေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ တန္ခိုးေတာ္အရာေတြဟာလည္း ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကို လက္ေတြ႔ မသိတဲ့သူေတြအတြက္ ဘယ္ေလာက္ ေတြးေတြး ေတြးလုိ႔မရႏိုင္ပါဘူး။ hypothesis နည္းနဲ႔ေတာ့ သိလုိ႔ ရႏိုင္တာေတြ ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ လက္ေတြ႔မဆန္လြန္းတဲ့ hypothesis နည္းဟာလည္း အၿမဲတမ္းသံုးေနလုိ႔ မရပါဘူး။ အဲဒီနည္းေတြခ်ည္း သံုးေနရင္ေတာ့လည္း အမွန္တရားဆိုတာ အလွမ္းကြာေနဦးမွာပါ။
ေလာယာဥ္ပ်ံ မျမင္ဘူးတဲ့လူတစ္ေယာက္အတြက္ တန္ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ရွိတဲ့ သံထည္ႀကီး ေကာင္းကင္ကို ပ်ံတက္သြားတယ္လို႔ေျပာရင္ လက္ခံႏိုင္မွာမဟုတ္ပါဘူး။ ဗုဒၶရဲ့ သဗၺညဳတ ညာဏ္အရာ ဟာလည္း တန္ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ ရွိတဲ့ သံထည္ႀကီး ေကာင္းကင္ကုိ ပ်ံတက္တာ ေရာေပၚမွာ ေပၚေနတာကို မျမင္ဘူးတဲ့ သူေတြရဲ့ အေတြးမ်ိဳးနဲ႔ေတာ့ ဘယ္ေလာက္ေတြးေတြး မရႏိုင္ပါဘူး။
စ်ာန္ အဘိညာဏ္ေတြ ကံတရားရဲ့ အက်ိဳးေပးမႈေတြဟာလည္း အရမ္းကို ဆန္းၾကယ္ပါတယ္။ စ်ာန္ရရင္ ဘာ့ေၾကာင့္ ေကာင္းကင္ကို ပ်ံႏိုင္တာလဲ၊ ဘာေၾကာင္ ေျမကို ရႈိးႏိုင္တာလဲ၊ လုိ႔ ေတြးေနရင္ စိတ္ပ်ံ႔လြင့္တာထက္ ပိုတဲ့ အက်ိဳးေတာ့ မရႏိုင္ပါဘူး။ လက္ေတြ႔ က်င့္ႀကံအားထုတ္မွသာ သိႏိုင္တဲ့ အရာမို႔ပါ။ ေနာက္တစ္ခုက ေလာကႀကီးအေၾကာင္းကိုလည္း မေတြးပါနဲ႔တဲ့။ အံုးသီးထိပ္က အေပါက္ေတြကို ဘယ္သူေဖါက္တာလဲ? ပင္လယ္သမုဒၵရာႀကီးေတြကို ဘယ္သူက စၿပီး တူးခဲ့တာလဲ?
လူသားဟာ ေမြးဖြါးၿပီး ဘာ့ေၾကာင့္ ေသဆံုးတာလဲ? လူသားတစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ဟာ ဘာ့ေၾကာင့္ စိတ္ခ်င္း မတူၾကတာလဲ? စတ့ဲ ေလာကႀကီးနဲ႔ ပက္သက္တဲ့ အေတြးေတြဟာ မဆံုးႏိုင္သလို တိက်တဲ့အေျဖဟာလည္း ရလာမွာ မဟုတ္ပါဘူး ဒါ့ေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားက ဗုဒၶရဲ့ သဗၺညဳတ ညာဏ္အရာ စ်ာန္ အဘိညာဏ္ကိစၥ ကံတရားရဲ့ အက်ိဳးေပးမႈ ေလာကႀကီးအေၾကာင္းကို မေတြးဖုိ႔ ေဟာၾကားခဲ့တာပါ။
ဘုရားရွင္အဓိက ရည္ရြယ္ေတာ္မူတာက အက်ိဳးမရွိတဲ့ ေတြးသေလာက္ အက်ိဳးမရႏိုင္တဲ့ အေတြးမ်ိဳးကို အားေပးေတာ္မမူတာပါ။ လူသားတစ္ေယာက္အတြက္ အေတြးဆိုတာ ရွိေနမွာပါ။ ဒါေပမယ့္ ေတြးသင့္တဲ့အေတြးထက္ ပိုတဲ့ အေတြးေတြဟာ လူသားတစ္ေယာက္ကို အထီးက်န္ ဆန္ေစတယ္။ ေပ်ာ္ရႊင္မႈေတြလည္း ကင္းေ၀းေစပါတယ္။ ေတြးခ်င္တဲ့အေတြးထဲက ေတြးသင့္တဲ့ အေတြးေကာင္းေတြကို ေရြးခ်ယ္ၿပီး အေျပာေကာင္း အလုပ္ေကာင္းျဖစ္လာေအာင္ က်ိဳးစားၾကရမွာပါ။
Uzin
Wednesday, July 30, 2008
အေတြးအပိုင္းအစမ်ား
Labels:
ေဆာင္းပါး
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment