Friday, September 4, 2009

ပန္းတစ္ပြင့္ရဲ့ ဒုိင္ယာရီ(၁)


ျမတ္စြာဘုရားရွင္ သာသနာမွာ က်င့္ရမယ့္ အက်င့္သုံးမ်ိဳး ( သုိ႔မဟုတ္) သိကၡာသုံးပါး ရွိပါတယ္၊ သီလသိကၡာ၊ သမာဓိသိကၡာနဲ႔ ပညာ သိကၡာတုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္၊ အဲဒီအထဲမွာ သီလဟာ သိကၡာသုံးရပ္မွာ အေျခခံ အက်ဆုံး ျဖစ္သလုိ ကာမကုသုိလ္ မဟဂၢဳတ္ကုသုိလ္ ေလာကုတၱရာ ကုသုိလ္လုိ႔ ေခၚတဲ့ ကုသုိလ္အားလုံးရဲ့ အစ မူလ ပဓာနလည္း ျဖစ္ပါတယ္၊ ေနာက္သိကၡာႏွစ္ပါးကုိ ျဖည့္က်င့္လုိတယ္ဆုိရင္ သီလသိကၡာကုိ အရင္ ျဖည့္က်င့္ရပါတယ္၊ ဘုရားရွင္ရဲ့ တရားေတာ္ေတြမွာေတာ့ သီေလ ပတိ႒ာယ နေရာ သပေညာ စိတၱံ ပညဥၥ ဘာ၀ေယ- ဆုိျပီး မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္၊ သီလမွာ အေျခခံျပီး သမာဓိနဲ႔ ပညာကုိ ပြားမ်ားက်င့္ရင္ စိတ္အရႈပ္ေတြကုိ ရွင္းလင္းနုိင္မယ္လုိ႔ ဆုိလုိတာပါ၊ အမ်ားသိေနတဲ့ သီလအေၾကာင္းကုိပဲ မိမိနားလည္သလုိ ေျပာျပခ်င္ပါတယ္၊

တကယ္ေတာ့ သီလဆုိတာ ကုိယ္ႏႈတ္ အမူအရာေတြနဲ႔ မေကာင္းမႈ ဒုစရုိက္ မလြန္က်ဴးမိေအာင္ ေကာင္းစြာထားျခင္း ေစာင့္ထိန္းျခင္းကုိ သီလလုိ႔ ေခၚဆုိတာပါ၊ ျခင္၊ ၾကမ္းပုိးစတဲ့ သတၱ၀ါ အငယ္ေလးေတြက စလုိ႔ သက္ရွိသတၱ၀ါ အားလုံးရဲ့ အသက္ကုိ မသတ္တာ၊ လူမ်ားပစၥည္းကို ပုိင္ရွင္မေပးဘဲ ပိုင္ရွင္မသိေအာင္ မခုိးယူတာ၊ သူတစ္ပါး သားမယားကုိ မျပစ္မွားတာ၊ မဟုတ္ မမွန္တဲ့စကား၊ အက်ိဳးမရွိတဲ့စကား၊ ၾကမ္းတမ္းတဲ့စကား၊ ညီညြတ္ေနသူေတြကုိ ကဲြျပားေအာင္ ကုန္းတုိက္တဲ့စကား စတာေတြကုိ မေျပာမဆုိတာ၊ ေသရည္ အရက္ မူးယစ္ေဆး၀ါးကုိ မမွီ၀ဲ မသုံးေဆာင္ဘဲ မိမိရဲ့ ကုိယ္အမူအရာ၊ ႏႈတ္အမူအရာကုိ ေကာင္းေကာင္း မြန္မြန္ထားတာဟာ သီလပါ၊

မိမိရဲ့ ကုိယ္ႏႈတ္အမူအရာကုိ ေကာင္းေကာင္း မြန္မြန္ထားျပီး ေစာင့္ေစာင့္စည္းစည္း ေနေတာ့ သူ႔အသက္ သတ္ျဖတ္တာ ထိခုိက္နာက်င္ေအာင္ ျပဳလုပ္တာ လူမ်ားပစၥည္း အတင္းအဓမၼ မရယူတာ အိမ္ေထာင္ေရး လူမႈေရးေဖာက္ျပန္တာ ႏႈတ္မေစာင့္စည္းဘဲ လိမ္ညာ လွည့္ဖ်ား လွည့္ပတ္ေျပာဆုိတာ၊ အရက္ေသစာ ေသာက္စား မူးယစ္တာေတြ မျပဳမိေတာ့ပါဘူး၊ ဒီလုိ ကာယဒုစရိုက္၊ ၀စီဒုစရုိက္ကုိ မျပဳ မေျပာ မလြန္က်ဴးေတာ့ဘဲ ေနတာကုိ မိမိရဲ့ ကုိယ္ႏႈတ္အမူအရာကုိ ေကာင္းစြာထားတယ္လုိ႔ ေျပာဆုိၾကတာပါ၊ လူၾကီး လူေကာင္းဆန္လုိသူ ရင့္က်က္တည္ျငိမ္လုိသူ ဘ၀မွာ စိတ္ခ်မ္းေျမ့စြာ ေနလုိသူဟာ မိမိရဲ့ ကုိယ္အမူအရာ ႏႈတ္အမူအရာကုိ ေကာင္းေကာင္း ထားဖုိ႔ အမွန္တကယ္ လုိအပ္လွတယ္. ဒီလုိ ေကာင္းေကာင္း ထားတတ္သြားျပီဆုိရင္ ဒီလူရဲ့ အျပဴအမူဟာ ယဥ္ေက်း သိမ္ေမြ႔ ခ်ိဳသာနဴးညံ့ျပီး သူတစ္ပါး ထိခုိက္နစ္နာမယ့္ အလုပ္မ်ိဳးကုိ ဘယ္ေတာ့မွ မလုပ္ေတာ့ပါဘူး၊ ဒီလို လူတစ္ေယာက္ရဲ့ စိတ္ဟာလည္း တကယ့္ကုိ ၾကည္လင္ေအးခ်မ္း လန္းဆန္းတက္ၾကြေနမွာ အမွန္ပါ။

မိမိရဲ့ ကုိယ္အမူအရာ ႏႈတ္အမူအရာ ေတြကုိ ဒုစရုိက္ မလြန္က်ဴးမိေစဘဲ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ေစာင့္ထိန္းတဲ့သူဟာ ေကာင္းမႈကုသုိလ္ေတြ (ေကာင္းတာေတြ)ကုိ ဆင့္ကာ ျမွင့္ကာ ၾကိဳးစားျပဳလုပ္လာမွာ ေသခ်ာလွပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ဘုရားရွင္က သီလံ အာဒိမွိ ကလ်ာဏံ- ေကာင္းမႈအားလုံးရဲ့ အစဟာ သီလပဲလုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

သီလရဲ့ အဓိက ေဆာင္ရြက္မႈကေတာ့ ဒုႆီလ လုိ႔ေခၚတဲ့ သီလမရွိျခင္း ကုိယ့္က်င့္တရား ေဖာက္ျပန္ျခင္းကုိ ပယ္ရွားေပးပါတယ္၊ ဒီေနရာမွာလဲ ဒုႆီလ သီလမရွိျခင္း ကိစၥကုိ ပယ္ရွားတယ္ ဆုိရာမွာ ငါးပါးသီလ ရွစ္ပါးသီလ ကုိးပါးသီလ ဆယ္ပါးသီလ စတဲ့ ေရွာင္ၾကဥ္ရမယ့္ ၀ါရိတၱသီလကုိ ရည္ရြယ္တာပါ၊

တကယ့္ေတာ့ လက္ေတြ႔ျပဳက်င့္ရမယ့္ စာရိတၱသီလ လုိ႔ေခၚတဲ့ မိဘက်င့္၀တ္ ဆရာ့က်င့္၀တ္ လင့္က်င့္၀တ္ မယားက်င့္၀တ္ တပည့္က်င့္၀တ္ စတဲ့ က်င့္၀တ္ေတြ ေက်ပြန္သူကုိ လူတုိင္းက ကဲ့ရဲ့ ျပစ္တင္ ေျပာဆုိျခင္း မရွိသလုိ ကုိယ္အမူအရာ ႏႈတ္အမူအရာ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႔သူ ကုိယ့္က်င့္တရားနဲ႔ ျပည့္စုံလုိ႔ ေေလးစား ခ်ီးက်ဴး ေျပာဆုိၾကမွာ ေသခ်ာပါတယ္၊ ဒီလုိ ခ်ီးက်ဴးေျပာဆုိျခင္းကုိ သီလရဲ့ ရသ အျဖစ္ မွတ္သားနိဳင္ပါတယ္၊ သီလကုိ ျပည့္ျပည့္၀၀ စင္စင္ၾကယ္ၾကယ္ ေစာင့္ထိန္းသူဟာ ကုိယ့္ရဲ့ စင္ၾကယ္တဲ့သီလကုိ သတိရတုိင္း ဆင္ျခင္ေတြးမိတုိင္း ၀မ္းေျမာက္ ၀မ္းသာျဖစ္ရ သလုိ သီလ ေစာင့္ထိန္းေနစဥ္လည္း ေလာဘ၊ ေဒါသစတဲ့ စိတ္ညစ္ညဴးစရာေတြ ၀င္မလာေအာင္ အတတ္နိဳင္ဆုံး ေစာင့္စည္း တားျမစ္တာျဖစ္လုိ႔ စိတ္ႏွလုံးၾကည္ရႊင္ ေအးျမ လန္းဆန္းရပါတယ္၊ ဒုစရုိက္အမႈကုိ မလြန္က်ဴးဘဲ ကုိယ္ေတြ နႈတ္ေတြကုိ ေကာင္းစြာ ေစာင့္ထိန္းထားသူဟာ တရား အားထုတ္စဥ္မွာလည္း မိမိရဲ့ စင္ၾကယ္တဲ့ အျပစ္ကင္းတဲ့ ကုိယ္ႏႈတ္အမူအရာ ေတြဟာ ဥာဏ္မွာထင္လာျပီး တရားဘာ၀နာ ရႈမွတ္ရာမွာ အလြန္ထိေရာက္တာကုိ ေတြ႔ရပါတယ္၊ ဒီလုိ သီလျပည့္စုံသူ ကုိယ့္က်င့္တရားေကာင္းသူ မိမိရဲ့ ကုိယ္ႏႈတ္ အမူအရာေတြကုိ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈမွာ ေကာင္းစြားထားနိဳင္သူျဖစ္ဖုိ႔ အဓိက အေျခခံအေၾကာင္းတရား ႏွစ္မ်ိဳး ရွိဖုိ႔လုိအပ္တယ္။ အဲဒါကေတာ့ ဟိရီနဲ႔ ဩတၱပၸ ဆုိတဲ့ တရား ႏွစ္မ်ိဳးပါ၊

ဟိရီ-ဆုိတာကေတာ့ မေကာင္းမႈလုပ္ရမွာကုိ ရွက္တတ္ျခင္း ျဖစ္ျပီး ဩတၱပၸကေတာ့ မေကာင္းမႈ ျပဳလုပ္ရမွာကုိ ေၾကာက္တာျဖစ္ပါတယ္၊ အရွက္ အေၾကာက္ကင္းမဲ့သူရဲ့ အျပဴအမူဟာ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႔ျခင္းမရွိသလုိ မေကာင္းတာမွန္သမွ် အကုန္လုပ္ရဲတယ္ လက္ရဲ ဇက္ရဲ နိဳင္လွပါတယ္၊ ဒီေနရာမွာ ရွက္သင့္တာကုိ ရွက္ျခင္း ေၾကာက္ျခင္းနဲ႔ မရွက္သင့္တာကုိ မရွက္ျခင္း မေၾကာက္ျခင္းကုိလဲ ခဲြျခား နားလည္သင့္ပါတယ္၊ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ၀င္ တစ္ေယာက္က ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းသြားရမွာ ရဟန္းသံဃာေတြကုိ ရွိခုိးရမွာ ေစတီေတာ္ေတြကုိ ဖူးေျမာ္ရမွာ တရားစခန္း၀င္ရမွာ ဥပုသ္ေစာင့္ရမွာ မိဘေတြကုိ ရုိေသရမွာ စတာေတြဟာ ကုသုိလ္အလုပ္ေတြျဖစ္လုိ႔ မရွက္သင့္ မေၾကာက္သင့္တဲ့အလုပ္ေတြပါ၊

သူတစ္ပါးကုိ လိမ္လည္လွည့္္ဖ်ား မဟုတ္တာေျပာ မိဘဆရာေတြရဲ့ စကားကုိ နားမေထာင္ မိဘေတြကုိ စိတ္ဆင္းရဲေအာင္လုပ္ ေက်ာင္းေျပး က်ဴရွင္ေျပး စတာေတြဟာ မေကာင္းမႈေတြျဖစ္လုိ႔ ဒါေတြကုိ လုပ္ရမွာကုိ ရွက္တတ္ ေၾကာက္တတ္ရမွာပါ၊ အဂၤလိပ္ စကားလုံးမွာေတာ့ Shy နဲ႔ Shame လုိ႔ ခဲြျခားျပထားပါတယ္၊ ဒီလုိ ရွက္သင့္တဲ့ေနရာမွာ ရွက္ျခင္း ေၾကာက္ျခင္းဟာ သီလရဲ့ အနီးကပ္ဆုံး အေၾကာင္းတရားေတြပါ၊ သီလရဲ့ ေ၀းတဲ့ အေၾကာင္းေတြ အေနနဲ႔ သူေတာ္ေကာင္းကုိ ေပါင္းေဖာ္ ဆည္းကပ္ျခင္း သူေတာ္ေကာင္း တရားကုိ ၾကားနာျခင္း ကံ ကံရဲ့ အက်ိဳးကုိယုံၾကည္ျခင္း ရတနာသုံးပါး အေပၚ သက္၀င္ယုံၾကည္ျခင္း သတၱ၀ါ အားလုံးေပၚ ေမတၱာ ကရုဏာထားျခင္း ေရွးက ေစာင့္ထိန္းခဲ့ဖူးတဲ့ သီလအထုံ ရွိျခင္းေတြဟာ ကုိယ္ႏႈတ္အမူအရာ ေကာင္းစြာ ထားနုိင္ဖုိ႔ရဲ့ ေ၀းေသာ အေၾကာင္းေတြပါပဲ။

ဒီေနရာမွာ ေျပာျပခ်င္တာက- ငါကေတာ့ မေကာင္းတာ မလုပ္ဘူး၊ သူတစ္ပါး နစ္နာေအာင္ မလုပ္ဘူး ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းသြားစရာ မလုိ သီလခံယူ ေဆာက္တည္စရာ မလုိဘူး ဆုိတဲ့ စကားေတြကုိ ၾကားရဖူးပါတယ္၊ တကယ္ေတာ့ သီလ စင္ၾကယ္ျပီးသူလည္း ထပ္ျပီး စင္ၾကယ္ေအာင္ ပါရမီထိုက္တဲ့ သီလျဖစ္ေအာင္ အထုံ၀ါသနာပါတဲ့ သီလျဖစ္ေအာင္ ေစာင့္ထိန္း ေဆာက္တည္သင့္တာမုိ႔ လူတုိင္း လူတုိင္း မိမိတုိ႔ရဲ့ သီလေလးကုိ အျမဲျဖဴစင္ေနေအာင္ ေစာင့္ထိန္းသင့္တယ္ ဆုိတာပါပဲ၊ သိကၡာသုံးပါးဟာ ပန္းသုံးပြင့္နဲ႔ တူတယ္ဆုိရင္ အခုေျပာျပတာကေတာ့ သီလသိကၡာ ပန္းတစ္ပြင့္အေၾကာင္းလုိ႔ ဆုိပါစုိ႔။ ။

(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)

အရွင္တိကၡဉာဏာလကၤာရ

0 comments: