သတၱေလာက သခၤါရေလာက ဩကာသေလာက ဆုိျပီး ေလာက သုံးမ်ိဳးရွိေၾကာင္း ဗုဒၶစာေပ က်မ္းဂန္မ်ားမွာ ေဖာ္ျပထားပါတယ္ ၊ ဒီကမၻာေလာကၾကီး ကုိ ဩကာသေလာက လုိ႔ေခၚဆုိျပီး ၎ကမၻာေပၚမွာ ေနၾကသူအားလုံးကုိ သတၱေလာက ၊ ၎ သတၱ၀ါတုိ႔ သႏၱာန္မွာ ရွိတဲ့ စိတ္ ေစတသိက္ ရုပ္တရားေတြကုိ သခၤါရေလာကလုိ႔ ေခၚပါတယ္ ၊
ဓမၼဆုိတာ ေလာကအတြင္း အမွန္တကယ္ ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ သေဘာတရား အမွန္ေတြကုိ အရွိအတုိင္းသိေအာင္ ေဖာ္ျပေပးေနတာပါ ၊ ဓမၼရဲ့ သေဘာထားက ဘက္လုိက္မႈ မရွိပါဘူး၊ အရွိကုိ အရွိတုိင္း သိေအာင္မီးေမာင္းထုိးျပပါတယ္ ၊
၁- ဘယ္သူမဆုိ ( လူ ၊နတ္ ၊ျဗဟၼာ၊ တိရိစၦာန္္ ) ငယ္ရာကေနၾကီးရင့္ျပီး ေနာက္ဆုံးမွာ ေသျခင္းသေဘာတရားနဲ႔ ရင္ဆုိင္ရမယ္ ၊
၂- အားကုိးရာ အစစ္အမွန္ဆုိတာ မရွိဘူး ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ အစုိးမရဘူး ၊
၃- ရွိသမွ် ပစၥည္းေတြကုိ ထားခဲ့ျပီးသြားရမယ္ ၊
၄ - ကုိယ့္အလုိဆႏၵျပည့္၀ျခင္း ေရာင့္ရဲျခင္း မရွိဘဲ လုိျခင္မႈရဲ့ ေက်းကၽြန္ျဖစ္ေနရတယ္ - ဒါဟာ ေလာကအေပၚမွာ ထားရွိတဲ့ ဓမၼရဲ့ သေဘာတရားပါ ။
လူသားတုိင္း ဘ၀တခုကုိ ရရွိခဲ့ပါတယ္ ရရွိျပီးတဲ့ ဒီဘ၀တခု ပုံမွန္လည္ပတ္နိဳင္ဖုိ႔ လႈပ္ရွားရုန္းကန္ၾကရတယ္ လူဆုိတာ လႈပ္လႈပ္ရွားရွားနဲ႔ အသက္ရွင္ရပ္တည္ဖုိ႔ ၾကိဳးစားရတဲ့ သတၱ၀ါပါ ပါဠိမွာေတာ့ ဒါကုိ ဥ႒ာနဖလူပဇီ၀ီလုိ႔ေခၚပါတယ္ ၊ ( နတ္ေတြ ျဗဟၼာေတြကေတာ့ ကံအေဟာင္းကုိ ထုိင္စားရတဲ့ ကမၼဖလူပ ဇီ၀ီ ပုဂၢိဳလ္ေတြပါ ၊ ) ဒီလုိလႈပ္ရွား ရုန္းကန္ရင္းနဲ႔ ကုိယ့္အလုိဆႏၵ မျပည့္၀ခင္ ေလာကၾကီးကုိ ႏႈတ္ဆက္ထြက္ခြါရတာပါ ၊
ဗုဒၶကေတာ့ ေရာင့္ရဲေက်နပ္ၾကဖုိ႔ မိန္႔မွာေတာ္မူပါတယ္ ၊ ဗုဒၶ ဆုိလုိတဲ့ ေရာင့္ရဲျခင္းက အေၾကာင္းကုိ အေကာင္းဆုံးျဖစ္ေအာင္ ၾကိဳစား ၊ ရလာတဲ့ အက်ိဳးတရားေပၚမွာ ရသေလာက္နဲ႔ ေက်နပ္ၾကလုိ႔ ဆုိလုိတာျဖစ္ပါတယ္ အက်ိဳးတရားေပၚမွာ ေရာင့္ရဲျခင္း မရွိရင္ ဘ၀မွာ ေပ်ာ္ရႊင္မႈေတြနဲ့ ေ၀းေနတတ္တယ္ ဘာမွမလုပ္ဘဲနဲ႔ ငါက ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္ တတ္တယ္ကြ ဆုိတာ ဗုဒၶအလုိက် ေရာင့္ရဲျခင္းမဟုတ္ဘဲ လူးပ်င္းတုိ႔ရဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္တခုသက္သက္ပါ။
္ ေလာကအေပၚမွာထားတဲ့ ဓမၼသေဘာထား ေနာက္တခုက အားကုိးရာမရွိဘူး ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ အစုိးမရဘူး တဲ့ ၊ ဟုတ္ပါတယ္ ေသခါနီးလူတေယာက္ရဲ့ အေျခအေနနဲ႔ မွန္းဆသိနိဳင္ပါတယ္ သူ႔ကိုခ်စ္တဲ့လူေတြလဲ မကယ္နိဳင္ပါဘူး အေကာင္းဆုံး ေဆး၀ါးေတြလဲ မကယ္နိဳင္ပါဘူး ကုိယ္ျပဳလုပ္ထားတဲ့ ေကာင္းမႈကလဲြျပီး က်န္တဲ့ သက္ရွိသက္မဲ့ဟာ သူ႔ကုိ အနည္းငယ္ အကူအညီေပးနိဳင္တာ ကလဲြလုိ႔ သူ႔အတြက္ အားကုိးရာ အစစ္မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး ၊
ေနာက္တခ်က္ကေတာ့ ကုိယ္ပုိင္တဲ့ ပစၥည္းမွန္သမွ်ကုိ စြန္႔လႊတ္ျပီး သြားရမယ္ တဲ့ ၊ ပစၥည္းဥစၥာဆုိတာ လက္ထဲကေန ခဏျဖတ္သန္းသြားတဲ့ အရာတခုမွ်သာပါ အဲဒီပစၥည္းေတြကုိ အေၾကာင္းျပဳျပီး ကုိယ္တုိင္အဆင္ေျပဖုိ႔ မိသားစုအဆင္ေျပဖုိ႔ ေက်းဇူးရွင္ေတြကုိ ေက်းဇူးတုံ႔ဆပ္နိဳင္ဖုိ႔ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ လုပ္နိဳင္ဖုိ႔ သာ အသုံးခ်ၾကရမွာပါ ၊ ဒီထက္ပုိျပီး ပစၥည္းဥစၥာက လုပ္ေဆာင္ေပးနုိင္စြမ္းမရွိပါဘူး ေသေတာ့လဲ ဒါေတြအားလုံးဟာ ထားရစ္ခဲ့ရတာဘဲ မဟုတ္လား ၊
့ - ဘ၀ဆုိတာ လုိတာဘဲ အၿမဲျပေနတယ္ ေရာင့္ရဲေက်နပ္ျခင္းမရွိဘူး လုိခ်င္မႈရဲ့ေက်းကၽြန္ဘဲ ျဖစ္ေနရတယ္တဲ့ ဓမၼဟာ တကယ့္အရွိတရားကုိ ေဖာ္ျပတာျဖစ္လုိ႔ တကယ္ကုိ မွန္ကန္လွပါတယ္ ေမြးဖြားခ်ိန္ကစ ယခုၾကီးျပင္းလာတဲ့ အခ်ိန္ထိ မလုိခ်င္တဲ့ေန႔ရက္ဆုိတာ လက္ခ်ိဳးေရတြက္လုိ႔ ရနုိင္ပါတယ္ ၊ ထမင္းေကာင္း ဟင္းေကာင္းေကာင္းေလးေတြ စားခ်င္တာ ေက်ာင္းေနအရြယ္မွာ စာအုပ္လွလွ ေဘာပင္လွလွ ေလးေတြလုိခ်င္တာ အရြယ္ေရာက္လာေတာ့ လုိခ်င္မႈေတြက တကယ့္ကုိ အေရာင္အေသြးစုံလွပါတယ္ ဟုိဟာကစ -----ဒါအထိ အကုန္လုိခ်င္တာပါ ဒါေပမယ့္ ကုိယ့္ဆႏၵမျပည္႔၀ခင္ လုိခ်င္မႈရဲ့ ေက်းကၽြန္အျဖစ္ အမႈေတာ္ထမ္းရင္း ဘ၀တခု အဆုံးသတ္ၾကရျပန္ပါတယ္
ေလာကအေပၚမွာထားတဲ့ ဓမၼရဲ့ သေဘာထားအျမင္ေတြက တကယ့္ကုိ ရွင္းလင္းပါတယ္ အရွိကုိ အရွိအတုိင္းပဲ သတိေပးလမ္းညႊန္ေနတာပါ ၊ ေလာကမွာ ကုိယ္မလုိခ်င္ ကုိယ္လက္မခံခ်င္ေပမယ့္ တကယ့္ အရွိသဘာ၀ ကုိေတာ့ ျငင္းပယ္နုိင္စြမ္း မရွိပါဘူး အဲဒီ အရွိသဘာ၀ဆုိတာ ဓမၼပါဘဲ။ ဓမၼဟာ လူမ်ိဳးတမ်ိဳး ဘာသာတခုရဲ့ ကုိယ္ပုိင္မဟုတ္ပါဘူး လူသားအားလုံး သိရွိလုိက္နာသင့္တဲ့ ဘ၀လမ္းညႊန္ တခုျဖစ္ပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ေလာကအေပၚထားရွိတဲ့ ဓမၼသေဘာထားအျမင္ကုိ လက္ခံနုိင္ေအာင္ၾကိဳးစားၾကပါစုိ႔။
Tuesday, September 23, 2008
ေလာကအေပၚ ထားရွိသည့္ ဓမၼသေဘာထား
Labels:
ေဆာင္းပါး
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment