Tuesday, March 9, 2010

သာသနာျပဳအေတြ႔အႀကဳံ

စာေရးသူသည္ ကေမၺာဒီးယားေက်ာင္း၌ ၂-နွစ္ေက်ာ္ ေနလာခဲ့ရာ စား၀တ္ ေနေရး၊ ကုိယ့္ ပညာ ေလ့လာေရး စသည္နွင့္ ပတ္သက္၍ ကုိယ္ စိတ္ ခ်မ္းသာမႈ၊ ေက်နပ္မႈ အျ့ပည့္အ၀ ရွိခဲ့သည္၊ 

ကေမၺာဒီးယားဆရာေတာ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ စာေရးသူ သတိထားမိသည့္ ထူးျခားခ်က္တစ္ခုမွာ“ အင္း.. အင္း.. အင္း. ဟူေသာ အသံတစ္ခုျဖစ္ သည္၊ ဆရာေတာ္သည္ လူမ်ားစည္းကားသည့္ ဘာသာေရးပြဲ လမ္းသဘင္က်င္းပခ်ိန္ အတြင္း၀ယ္ အင္း.. အင္း.. အင္.. ဟူေသာ အသံကုိ အႀကိမ္မ်ားစြာ ျပဳေလ့ရွိ၏၊ စာေရးသူသည္ ဆရာေတာ္၏ “အင္း”ဟူေသာအသံကုိ ပထမက သတိမထားမိေပ။ လူတုိင္း၌ အေလ့အထတစ္ခု ရွိတတ္ရာ သာမန္အေလ့ အထတစ္ခုဟု ထင္မိသည္။

ဘာသာေရး ပြဲလမ္းသဘင္ ရွိသည့္အခါတြင္ လူငယ္ လူလတ္ လူႀကီး ပုိ၍စုံလင္ ၏၊ ထုိ႔ျပင္ အဆင့္အတန္း မညီသည့္ လူငယ္ လူႀကီးမ်ားနွင့္ နုိင္ငံအသီးသီးမွ ေထရ၀ါဒ ရဟန္းေတာ္ ႀကီးငယ္မ်ားသည္လည္း ေရာက္လာေတြ႔ဆုံၾက၍ စကား အမ်ိဳးမ်ိဳး ယဥ္ ေက်းမႈ အဖုံဖုံျဖင့္ ႏႈတ္ဆက္ၾက အရုိအေသျပဳၾက၏။

သက္ႀကီးရြယ္အုိ တခ်ိဳ႔တုိ႔သည္ “ ကေမၺာဒီးယားယဥ္ေက်း မႈ”အတုိင္း (ေရွးျမန္မာ့ဇာတ္သဘင္မွ မင္းသားမ်ား ၀တ္စုံ ဆန္ဆန္) လုံခ်ီ ခါးေတာင္းႀကိဳက္ပုံကုိ က်ား-မ ပုံတူ၀တ္ဆင္ၾကျပီး လူလတ္ပုိင္း အမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္ (ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးမ်ား ကဲ့သုိ႔) လုံခ်ီကုုိသာ ၀တ္ဆင္ၾကသည္၊

လူငယ္ေလးမ်ားဒသည္ ဂ်င္းေဘာင္းဘီ ကုိယ္ စီႏွင့္ ဆံပင္ပုံစံသာ အနည္းငယ္ ကြဲ ျပား၏။
ကေမၺာဒီယားအမ်ိဳးသမီးငယ္မ်ားသည္ ဆံပင္ပုံစံ အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ မ်က္ခုံးေရာင္ အသြယ္သြယ္၊ ဂါ၀န္ရွည္ အလီလီ၊ အထူအပါး စကတ္ အစားစား၊ ဆံပင္ေရာင္ အေရာေရာ၊ အသားေရာင္ ႏႈတ္ခမ္းေရာင္ လက္သည္းေရာင္ တေျပာင္ေျပာင္ ျဖင့္ မ်ိဳးစုံေအာင္ “ အေမရိကန္ယဥ္ေက်းမႈ”ကုိ တိတိပပ ခံယူထားၾက၏၊ သူတုိ႔သည္ ခမယ္စကားကုိ ထမင္းစား ေရေသာက္ေလာက္သာ ေျပာ၍ အဂၤလိပ္စကားကုိသာ မိခင္ဘာသာစကားပမာ အသုံးမ်ားမ်ား ျပဳၾက၏။
ပြဲလမ္းသဘင္မ်ားသုိ႔ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္မ်ားက ဖိတ္ေခၚ၍ လာၾက ေသာ္လည္း ရဟန္းေတာ္မ်ားကုိ ဆြမ္းကပ္ျပီး ျပန္ၾကသူသာ မ်ားသည္၊ တစ္ခ်ိဳံလည္း ငါးပါးသီယူ ပရိတ္နာျပီဒမွ ျပန္ၾကသည္၊ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ဘာသာေရး တရားမ်ား ေဟာၾကားခ်ိန္၀ယ္ သူတုိ႔တေတြ အျပင္ေရာက္ေနၾကျပီး ဤသုိ႔ေသာ အေျခအေန အရပ္ရပ္ေၾကာင့္ ကရုဏာရွင္ ဆရာေတာ္ဘုရား၏ ႏႈတ္ေတာ္မွ အင္း ဟူေသာ အသံ ကုိသာ မၾကာမၾကာ ျပဳမိျခင္း ျဖစ္ဟန္တူေပသည္။
စိတ္ေတာ္၌ သုိသိပ္ထားရျခင္း မ်ား လြန္း လာ၍သာ ႏႈတ္ေတာ္မွ အသံထြက္လာရဟန္ပင္၊ ရဟန္းေတာ္မ်ား၏ ျမိဳသိပ္မႈ သည္ သည္းခံမႈကုိ အေျခခံထားရ၍ အင္း… ေလာက္သာ ဆုိႏုိင္ရွာမည္ ျဖစ္၏။
ထုိပရိတ္သတ္ထဲတြင္ အခ်ိဳ့လူငယ္မ်ားသည္ ေဆြမ်ိဳးႏွင့္ ေ၀းကြာေနသူမ်ား၊ တခ်ိဳ့က မိဘေဆြမ်ိဳး မရွိသူမ်ား ျဖစ္၍ (ႏွစ္သစ္ကူးပြဲမွာ သူမ်ားေတြ အလြန္ေပ်ာ္ရႊင္သ ေလာက္)ေဆြမ်ိဳးမိဘမဲ့သူတုိ႔ခမ်ာ ခ်ဳံးပြဲခ်၍ ငုိၾကရ၏။ သူတုိ႔သည္ ခရစ္္ယာန္ဘုရား ရွိခုိးေက်ာင္းမ်ား၌ ခ်မ္ခ်မ္းသာသာ ေနရေသာ္လည္း ကုိယ့္ႏုိင္ငံႏွင့္ ေဆြမ်ိဳးကုိ လြမ္း ဆြတ္ လာေသာအခါ မည္သုိ႔ေသာ ေပွ်ာ္စရာကုိမွ် စိတ္မ၀င္စားႏုိင္ဘဲ ဘ၀အရသာ ကုိ ရွာမရျဖစ္ကာ ေဟာခန္းအျပင္ဘက္တြင္ ဟစ္ေအာ္၍ ငုိခ်လုိက္ျခင္းပင္။
အထက္ပါ ျမင္ကြင္းက်ယ္ လူႀကီးမ်ား၏ ၀တ္စားဆင္ယင္ပုံႏွင့္ စိတ္ေနသေဘာ ထား ခံယူခ်က္မ်ားသည္လည္း မွန္ကန္၏၊ လူငယ္မ်ား၏ ျပဳမူပုံႏွင့္ ခံယူခ်က္မ်ားသည္ လည္း သဘာ၀ႏွင့္ မဆန္႔က်င္လွေပ၊ ေခါင္းေဆာင္ဆရာေတာ္သည္ အျပည္ျပည္ဆုိင္ ရာ ဘာသာေရး ဗဟုသုတရွိသူျဖစ္၍ နီးစပ္ရာ ဒကာ ဒကာမမ်ားအား သူ့ဆႏၵအရ ဗုဒၶဘာသာ ပီပီျပင္ျပင္ ျဖစ္ေစခ်င္သည္မွာလည္း အမွန္ပင္၊ သုိ႔ေသာ္ အလွမ္းေ၀း ကြာလွသည့္ ဒကာ ဒကာမမ်ားအား ဆရာေတာ္တစ္ပါးတည္းနွင့္ ႏွံ့စပ္ ေအာင္ သာသနာမျပဳႏုိင္သျဖင့္ တစ္ျခားဘာသာသုိ႔ ေျပာင္းသြားသူမ်ားလည္းရွိေနိျပန္၏။
မိခင္ႏုိင္ငံ၏ ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ ဘာသာစကားကုိ ဘာသာေရး ပြဲလမ္းသဘင္ အတြင္းမွာ ပင္ မထိန္းသိမ္းႏုိင္ေတာ့သည္ကုိ ေတြ႔ရေသာအခါ၀ယ္ ဆရာေတာ္တစ္ပါးတည္း မည္မွ် အပင္ပန္းခံ၍ ေဟာေစကာမူ  မလြယ္ကူႏုိင္သည္ကုိ ျမင္လာ၍ အင္း ဟု ျငီးညူ မိဟန္တူေပသည္။
ယင္းသည္ အင္း သည္လည္း ကုသုိလ္ေရးအတြက္ျဖစ္၍ သကၠပဥွသုတၱန္လာ ေသ၀ိတဗၺ- ေဒါမနႆမ်ိဳးသာ ျဖစ္ႏုိင္ေပသည္၊ မည္သိုိ႔ေသာ အေျခအေန ရွိေစကာမူ သာသနာ့၀န္ထမ္း ပီပီ ေရွ့ဆက္ တရားေဟာရန္ တာ၀န္တခုသည္ကား ဆက္လက္ တည္ရွိလွ်က္ပင္၊ “အာဂေတာ ဘာေရာ အ၀ႆံ ၀ဟိတေဗၺာ”“ဟူသကဲံသို႔ ကုိယ္က်ရာ တာ၀န္ကုိ ထမ္းေဆာင္ႏုိင္ရန္သာ စိတ္အားကုိယ္အား တင္ထားရျပီး သူမ်ားေတြ လုိက္နာသည္ျဖစ္ေစ ၊ မလုိက္နာသည္ျဖစ္ေစ တာ၀န္အရ ေရွ့ဆက္၍သာ ေဟာရ ေတာ့၏။

“ရာဂေဒါသ လြမ္းမုိးေနသူတုိ႔သည္ ဤတရားကုိ လြယ္ကူစြာ သိႏုိင္ၾကမည္ မဟုတ္ေခ်၊
“ အ၀ိဇၨာေမွာင္ထုျဖင့္ ဖုံးလႊမ္းလ်က္ ရာဂျဖင့္ တပ္စြဲေနသူတုိ႔သည္ သိမ္ေမြ႔ နက္နဲ၍ အဏုျမဴသဖြယ္ ျမင္ႏုိင္ခံေသာ(သံသရာ့)အဆန္တရားကုိ ျမင္ၾကမည္မဟုတ္ ေခ်”ဟု ဘုရားရွင္ ဆက္ဆက္တုိ႔ပင္ အႀကံျဖစ္ေပၚခဲံဖူးသည္ မဟုတ္ပါေလာ။
(ဒီ-၁၊၃၂၊ သုတ္မဟာ၀ါ-ျပန္၊၁၄)
အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုသုိ႔ အျမဲ လာေရာက္ေေန ထုိင္သူတုိင္း၏ အေျခအေန သည္ ကေမၺာဒီးယား မ်ားကဲ့သုိ႔ပင္ တပုံစံတည္း အေမရိကန္ယဥ္ေက်းမႈကုိ ခံယူသူ ခ်ည္းသာ ျဖစ္ေပသည္၊ အခြင့္အေရဒးတူ ခံစားခြင့္ရွိလွ်င္ ခ်စ္ခင္မႈရွိ၏၊ အခ်င္းခ်င္း ခ်စ္ခင္လွ်င္ ေရာေႏွာႏုိင္၏၊ လူ-ခ်င္းေရာေႏွာလွ်င္ ယဥ္ေက်းမႈကုိ လက္ခံႏုိင္သည္ပင္။ ကေလးမ်ား က ေက်ာင္းတြင္ ပုိမုိ ေရာေႏွာၾကေသာေၾကာင့္ မိဘႏွင့္ သားမီးသည္ပင္ အစားအစာခ်င္း မတူေတာ့ဘဲ ငယ္ရြယ္သူမ်ားက အေမရိကန္အစာကုိ ပုိမုိ ႀကိဳက္ၾကျပီး ေနထုိင္ ဆက္သြယ္ေရး စသည္မွာလည္း “ထုိနည္းလည္းေကာင္း ထုိနည္းလည္း ေကာင္း” ဟူေသာ ျမန္မာ သီခ်င္းကဲ့သုိ႔ အတုိခ်ဳပ္သေဘာ ေပါက္ႏုိင္ေပ၏။
စာေရးသူအေနျဖင့္ သတိေပးလုိသည္မွာ မိမိ ဘာသာေရးး လူမ်ိဳးေရး တုိင္းျပည္ ေရးႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈကုိ တကယ္ နွစ္သက္ ခင္တြယ္ပါလွ်င္  ေအာင့္အီးသည္းခံၾကပါ၊ ကုိယ့္တုိင္းျပည္အတြင္းမွ အျပီးပုိင္ ခြဲခြားသြားရန္ စိတ္မကူးၾကပါလင့္္၊ ပညာေရး စီးပြား ေရးတုိ႔ကုိ ေလ့လာလုိသူမ်ားအဖုိ႔ ႏွစ္ကာလ အပုိင္း အျခားျဖင့္သာ မိခင္ႏုိင္ငံမွ ခြဲခြါ သင့္ပါ၏၊ အကယ္၍ အေမေက်ာ္ ေဒြးေတာ္လြမ္းခဲ့ပါလွ်င္ ထုိသည့္ မိသားစုမ်ားသည္ “ထုိနည္းလည္းေကာင္း”ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။

ဤျဖစ္ရပ္မွန္မ်ား၏ အေၾကာင္းရင္းမွာ “ေရာမေရာက္လ််င္ ေရာမျမိဳ့သားလုိက်င့္ ရမည္”ဟူသကဲ့သုိ႔၄င္း၊ “ လူဟူသည္ ပတ္၀န္းက်င္ ဆုိင္းပမာ တီးေပးသည့္ ကႀကိဳး ကြက္ နွင့္အညီ ကေနရသူသာ ျဖစ္သည္” ဟူသကဲ့သုိ႔၄င္း။ နီးစပ္ရာ ပတ္၀န္း က်င္ကုိ မေတာ္လွန္ႏုိင္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပသည္၊ ယင္းသုိ႔ေသာ အေျခအေနကုိ ျမင္၍ ႏုိင္ငံျခား ေရာက္ ထုိင္းဒကာ ဒကာမ်ားသည္“ ဘာသာေရး လူမႈေရးေရာသည့္ အဖြဲ့မ်ား” ဖြဲ့စည္း၍ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ား ထူေထာင္ၾက၏၊ ထုိင္းစာသင္ျခင္း၊ ဘုရား၀တ္ တက္ျခင္း၊  တရား နာယူျခင္းမ်ားျဖင့္ သူတုိ႔ယဥ္ေက်းမႈကုိ တုိင္းတပါး၌ ထိန္းသိမ္း ထားၾက၏။

သူတုိ႔ႏွင့္ နီးစပ္ရာ တုိင္းရင္းသားမ်ားကုိလည္း ဆြဲေဆာင္ေခၚယူလာၾက၏၊ ကေမၺာဒီယား၊ လာအုိ၊ သီရိလကၤာ၊ ဗီယက္နမ္နွင့္ တျခားလူမ်ိဳးမ်ားသည္လည္း လူမ်ိဳးစု အလုိက္ ဖြဲ့စည္း၍ ေက်ာင္းကန္မ်ား ထူေထာင္ၾကသည္။
ထူးျခားသည္မွာ တိဗက္ေက်ာင္းအဖြဲ့မွ တိဗက္ဘုန္းႀကီးကုိသာ ပင့္ေဆာင္ကုိး ကြယ္ၾကသကဲ့သုိ႔ သီဟုိဠ္မ်ားကလည္း သီဟုိဠ္ဘုန္းႀကီးကုိသာ ပင့္ေဆာင္ကုိးကြယ္ ၾက၏။ အေမရိကန္ျပည္ဖြား ဂ်ပန္မ်ားသည္ အဂၤလိပ္စကာေးျပာသူမ်ားျဖစ္၍ အဂၤလိပ္ စကားေျပာသည့္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ဘုန္းႀကီးတုိင္းကုိ ပင့္ႏုိင္ေသာ္လည္း ဂ်ပန္တြင္ ရဟန္း ျဖစ္လာျပီး ဂ်ပန္ယဥ္ေက်းမႈကုိ ကြ်မ္းက်င္သည့္ ဂ်ပန္ဘုန္းႀကီးကုိသာ ပင့္ေဆာင္ကုိး ကြယ္ၾက၏၊ လာအုိ ကေမၺာဒီးယား ထုိင္းနွင့္ ျမန္မာ မ်ားမွာလည္း ထုိနည္းလည္း ေကာင္းပင္၊ ကုိယ့္ အမ်ိဳးသား ရဟန္းကုိသာ ပင့္ေဆာင္ ကုိးကြယ္ၾက၏၊ ယဥ္ေက်းမႈ.. ယဥ္ေက်းမႈ   ။

ကမၻာေပၚရွိ ဆင္းရဲသည့္ႏုိင္ငံအခ်ိဳ့၀ယ္ ေထာပန္ ပ်ားရည္ ဒိန္ခဲ စသည့္ အစား ေကာင္း မ်ား မရွိၾက၍ ထုိႏုိင္ငံရွိ လူမ်ားသည္ အစားအစာေကာင္းကုိ ေပါေပါမ်ားမ်ား မစားႏုိင္ၾကသျဖင့္ အာဟာရ ခ်ိဳ့တဲ့သည့္ ေရာဂါမ်ား စြဲကပ္ၾကသည္၊ အေမရိကန္ႏုိင္ငံ စေသာ ခ်မ္းသာသည့္ ႏုိင္ငံမ်ား၀ယ္ ႏြားနိဳ့အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ႏို႔မႈန္အသြယ္သြယ္ ေထာပတ္ အလီလီ ပ်ားရ္အတန္တန္ ဒိန္ခဲအစားအစား ေခ်ာကလက္အဖုံဖုံ အလြန္႔အလြန္ စုံသ ကဲ့သုိ႔ ထုိႏုိင္ငံရွိ လူမ်ားကလည္း လြယ္လြယ္ရ၍ လြယ္လြယ္စားၾကသျဖင့္ ေသြးေၾကာ ပိတ္ေရာဂါ  အမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ ၀လြန္းသည့္ေရာဂါမ်ား စြဲကပ္ၾကသည္၊

ထုိေၾကာင့္ ခ်မ္းသာျပီး ႏုိင္ငံမ်ား လူမ်ားသည္ ဆရာ၀န္မ်ား၏ ညႊန္ၾကားခ်က္အတုိင္း မ်က္စိေရွ႔ေမွာက္ ေရာက္ ေနသည့္ ႏုိ႔ထြက္ပစၥည္းမ်ားကုိ ျမင္ရုံသာျမင္ရ မၾကင္ရ ေမာင့္မွာ” ဟူသကဲ့သုိ႔ ေရွာင္ ထားၾကရသည္။
ဤသုိ႔လွ်င္ ဆင္းရဲေသာႏုိင္၌ ေနသူ မ်ားမွာ ရွားပါး၍ မစားရသကဲ့သုိ႔ ခ်မ္းသာ သည့္ ႏိုင္ငံ၌ ေနသူမ်ားမွာလည္း ေရွာင္ထားရ၍ မစားရျပန္သျဖင့္ စိတ္ေတာင့္တ သေလာက္ မစားရ တာခ်င္းမွာ တူေနေပသည္။
ခ်မ္းသာေသာ ႏုိင္ငံမ်ား၌ ရုပ္ျမင္သံၾကား အမ်ိဳးမ်ိဳး အသံဖမ္းစက္ အစားစား ေပါ မ်ားသေလာက္ အိမ္တုိင္းေစ့ေလာက္ ၀ယ္ယူထားသည္ကုိ ေတြ့ႏုိင္ပါ၏ သုိ႔ေသာ္  တျခား ရုပ္၀တၳဳမ်ားက အသစ္သစ္တုိးတက္လ်က္ ေပၚေနျပန္သျဖင့္ ထုိထုိ ရုပ္၀တၳဳ ပစၥည္းမ်ားကုိ ၀ယ္ဖုိ႔အတြက္ ေနကုန္ေနခမ္း အလုပ္ခြင္မွာ ေနၾကရသျဖင့္ စိတ္တုိင္းက် ၀ယ္ထားသည့္ ဇိမ္ခံပစၥည္းမ်ားကုိ စိတ္ရွိသေလာက္ ဇိမ္ခံသုံးစြဲဘုိ႔ အခ်ိန္ မ်ားမ်ားေပး၍ မသုံးႏုိင္သည့္ အခ်က္မွာလည္း တူလ်က္ပင္ ရွိေနျပန္သည္။

ခ်မ္းသာသည့္ ႏုိင္ငံမ်ား၀ယ္ ေငြေခ်းသည့္ ဘဏ္တုိက္ႀကီး-ငယ္မ်ား၏ အကူညီ ျဖင့္“အေၾကြးရရင္ ဆင္ကုိေတာင္ ၀ယ္စီးမယ္”ဟူေသာ စကားပုံကဲ့သုိ႔ပင္ လူအမ်ား သည္ပင္ ပစၥည္းႀကီး-ငယ္ တုိ႔ကုိ အေၾကြး၀ယ္သုံးၾကသျဖင့္ အေၾကြးဆပ္ႏုိင္ေအာင္ မနား မအားရေအာင္ ေျပးလႊား၍ အလုပ္လုပ္ၾကရ၏။ ဆင္းရဲသည့္ ႏုိင္ငံသားမ်ား သည္ လည္း လုပ္အားခ နည္းပါးၾကသျဖင့္ စား၀တ္ေေနေရး ေျပလည္ေအာင္ ေန႔မအား ည မ အားဘဲ တကုပ္ကုပ္ လုပ္ၾကရ၏၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ မည္သူက မည့္သည့္ႏုိင္ငံကုိ ဘယ္လုိ ပင္ ခ်မ္းသာ ဆင္းရဲခြဲျခားေနေသာ္လည္း စိတ္မအားကုိယ္မနားရဘဲ လုပ္ၾကရျခင္းကား တူေနျပန္ေတာ့သည္။
ကေမၻာဒီယား ႏုိင္ငံရွိ အုပ္ခ်ဳပ္သူမာ်းသည္ အျမင္အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ပုံစံအမ်ိဳးမ်ိဳးဆြဲ၍ မိမိတုိ႔ ရည္မွန္းသည့္ အေကာင္းဆုံးအဆင့္သုိ႔ ေရာက္ေစရန္ အုပ္ခ်ဳပ္နည္း အုပ္ခ်ပ္ဟန္ ကြဲျပားၾကေသာ္လည္း ျပည္သူျပည္သားမ်ားက အုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ားကုိ ေ၀ဖန္ၾကရမွာလည္း တူေနျပန္သည္။ (တစ္ခါတစ္ရံ မိသားစုခ်င္းပင္ ေ၀ဖန္သည္မဟုတ္ေလာ။)

ဤအထက္ပါ တူေနသည့္ အခ်က္မ်ားစသည္ အျခား အေၾကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳး ေၾကာင့္ မဟုတေ္ပ။ “ ရေလလုိေလ အုိတေစၦ၊ လူ့အႀကိဳက္နတ္မလုိက္ႏုိင္” ဟူေသာ စကားပုံကဲ့သုိ႔ သံသရာ ကုိခ်ဲ့တန္ေသာ တဏွာ၏ မူရင္း သဘာ၀ ဆာေလာင္မႈ လကၡဏာ ေၾကာင့္အပင္ ျဖစ္ေပသည္၊ ဘုရားရွင္ကမူ“သႏၱဳ႒ီ ပရမံ ဓနံ- ေရာင့္ရဲ တင္းတိမ္ လူ့စည္းစိမ္” ဟူ၍ မဂၤလသုတၱန္၌ ေဟာထားသည္။
အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုသုိ႔ ေရာက္သည့္ ကမၻာအရပ္ရပ္မွ လူမ်ားသည္ ဘာသာေရးအဖြဲ့ အသီးသီး ထူေထာင္၍ အစၥလာမ္ဘာသာကုိ မူတည္၍ ေတြးေခၚ ေဆာင္ရြက္သည္၊ သုိ႔ေသာ္ အေမရိကန္ႏုိင္ငံ၌ အမ်ိဳးသမီး တေယာက္ကုိသာ လက္ထပ္ထားႏုိင္သျဖင့္ ဥပေဒကုိ ဆန့္က်င့္ရဲသူမွာ မရွိသေလာက္ နည္းပါး၏။

အေမရိကေရာက္သူမ်ားသည္ မိမိတုိ႔ အသင္းပုိင္ ဘုရားရွိခုိးေက်ာင္းမ်ားကုိ မိမိ ႏုိ္င္ငံမွ ယဥ္ေက်းမႈပါ၀င္ေသာ ပုံစံျဖင့္ ဖန္တီးႏုိင္ရန္ စိတ္ကူးၾက၊ ႀကိဳးစားၾကသကဲ့သုိ႔  ဘာသာေရးပြဲမ်ား၌  တုိင္းရင္းသား ၀တ္စုံမ်ားကုိ ၀တ္၍ ဂုဏ္ယူၾက ျခင္းမွာလည္း တူၾကျပန္၏၊ သီဟုိဠ္ေတြက ဆာရီျဖင့္ ရႈိးထုတ္သကဲ့သုိ႔ လူနီမ်ိဳးမ်ားကလည္း ငွက္ ေတာင္မ်ိဳးစုံကုိ တပ္ဆင္၍ ဂုဏ္ယူ၀တ္စားၾက၏၊ သုိ႔ေသာ္ “ျမန္မာပုဆုိး”မ်ိဳးကုိမူ ၀တ္တူ အလြန္နည္းးပါးပါေပသည္၊ အေမရိကန္မ်ားက ပုဆုိး၀တ္သူကုိ ျမင္ရလွ်င္ “ႏႈတ္ခမ္းေမြးႏွင့္ စကပ္ရွည္၀တ္သူ”ဟု ထင္ၾက ေျပာၾက ေရးၾကသည္။

အခါႀကီးရက္ၿကီး တရားပြဲမ်ားတြင္ မိမိတုိ႔ႏုိင္ငံ ယဥ္ေက်းးမႈကုိ အေျခခံထား၍ အခမ္းအနားကုိ စီစဥ္ၾကသကဲ့သုိ႔ မိမိတုိ႔၏ တုိင္းရင္းသား ဘာသာ အသီးသီးျဖင့္ တရား ေဟာေျပာျခင္းမွာလည္း တူေနျပန္သည္၊ လူႀကီးမ်ားက မိမိတုိ႔တုိင္းရင္းသား ဘာသာ စကားကုိ ေလးစားသကဲ့သုိ႔ အေမရိကန္အစုိးရကလည္း အားေပးသည္၊ ထိန္းသိမ္း သည္၊ သုိ႔ေသာ္ လူငယ္မ်ားသည္ကား အဂၤလိပ္စကားကုိသာ မိခင္ဘာသာစကားအျဖစ္ အသုံးျပဳၾကေပသည္။
ယင္းသုိ႔လွ်င္ ႏုိင္ငံျခား တုိင္းျပည္ေပါက္ မိမိတုိ႔၏ ရင္ေသြးမ်ားကုိ မိမိတုိ႔၏ တုိင္း ရင္းသား စာေပ (မိခင္စာေပ) သင္ေပးဖုိ႔ ဘာသာေရးအဖြဲ႔ တုိင္းက စီစဥ္ၾကေသာ္လည္း ကေလးမ်ားက အေမရိကန္ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ စာေပကုိသာ လက္ခံထားၾကျခင္းမွာလည္း တူေနျပန္၏ အသင္း၏ အမႈေဆာင္မ်ားသည္ (ႏုိင္ငံျခားစာေပႏွင့္ စကားတတ္ကြ်မ္းပါ ေသာ္လည္း) မိမိတုိ႔၏ မိခင္ဘာသာျဖင့္ စည္းေ၀း ဆုံးျဖတ္၍ ေၾကျငာခ်က္ထုတ္ၾက သကဲ့သုိ႔ မိမိတုိ႔ႏုိ္င္ငံရွိ မိမိတုိ႔စြဲလမ္းရာ ဂုိဏ္းဂဏမွ ရဟန္းေတာ္မ်ားကုိသာ ပင့္ေဆာင္ ရန္ ႀကိဳးစားျခင္းလည္း တူေနျပန္၏။

မွတ္ခ်က္။ အခြင့္သင့္ပါက ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။

အရွင္ေကလာသ(၀ါရွင္တန္ေဒစီ) ေရးသားသည္။ အီးေမးလ္မွ လက္ခံရရွိသည္ကုိ ျပန္လည္ေဖာ္ျပသည္။




0 comments: