Tuesday, December 1, 2009

ဘယ္လုိေျပာေျပာ ေမတၱာမပ်က္ႏွင့္

ေလာကအလယ္ အသက္ရွင္ေနသူေတြအတြက္ေတာ့ ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ေျပာၾက ဆုိၾကရတာပါ၊ တစ္ခါတရံ ေျပာသူက ေျပာျပီးရင္ ျပီးေရာျဖစ္သြားေပမယ့္ ခံရတဲ့သူဖက္က စိတ္မသက္မသာ ျဖစ္ၾကရပါတယ္၊
တခါတရံ ကုိယ္ကဒီအတုိင္း ေအးေအးေဆးေဆးေနေပမယ့္ မ်က္စိစုံမွိတ္ အထင္လဲြျပီး တုန္႔ျပန္မႈမ်ိဳးစုံကုိ ေပးတတ္ျပန္ပါတယ္။

ကကစူပမသုတ္မွာ ဘုရားရွင္ေဟာျပေတာ္မူတာကေတာ့..
လူတခ်ိဳ႔က စကားေျပာတဲ့အခါ ေျပာသင့္တဲ့အခ်ိန္မွန္းမသိ မေျပာသင့္တဲ့အခ်ိန္မွန္းမသိ ေျပာၾကလိမ့္မယ္၊

လူတခ်ိဳ႔က မွန္တာေရာ မမွန္တာေရာ ေျပာၾကလိမ့္မယ္(သူတုိ႔ခံစားရတဲ့အတုိင္း သူတုိ႔အထင္အျမင္အတုို္င္းေပါ့၊

လူတခ်ိဳ႔က လူမ်ားနား၀င္မခ်ိဳေအာင္ ခပ္ၾကမ္းၾကမ္း၊ တခ်ိဳ႔ၾကေတာ့လဲ သိမ္သိမ္ေမြ႔ေမြ႔ ေျပာၾကဆုိၾကလိမ့္မယ္၊(လုိရင္တမ်ိဳး မလုိရင္တမ်ိဳး)

လူတခ်ိဳ႔က အက်ိဳးသင့္အေၾကာင္းသင့္ ေျပာၾကသလုိ တခ်ိဳ႔က က်ိဳးေၾကာင္းမဲ့ ေျပာၾကလိမ့္မယ္၊

လူတခ်ိဳ႔က ေမတၱာစိတ္နဲ႔ေျပာေပမယ့္ တခ်ိဳ႔ကေတာ့ မလုိမုန္းတီးတဲ့စိတ္ေတြ ေအာင္ျမင္ေနတာကုိ မုဒိတာ မပြားနိဳင္တဲ့စိတ္ေတြနဲ႔ ေျပာၾကလိမ့္မယ္..တဲ့..

ပတ္၀န္းက်င္ မိတ္ေဆြ အေပါင္းအသင္းေတြဟာ ဒီငါးမ်ိဳးထဲက တစ္ခုခုနဲ႔ စကားေျပာလာတဲ့အခါ
ကုိယ့္ဖက္က သူတုိ႔ေကာင္းတာေျပာလုိ႔ ခ်ိဳခ်ိဳသာသာေျပာလုိ႔လဲ စိတ္ကတမ်ိဳးမျဖစ္ပါနဲ႔..
ကုိယ့္ကုိ မလုိတမာ မုန္းတီးေျပာဆုိ(အတင္းတုတ္)ေနလုိ႔လဲ စိတ္ကုိ ဘာမွမျဖစ္ေစပါနဲ႔၊

သူတုိ႔ဘာေျပာေျပာ ကုိယ့္ဖက္က အဆင့္အတန္းမရွိတဲ့စကားကုိလဲ မေျပာမိေစနဲ႔(သူတုိ႔အမွားကုိ ကုိယ့္အမွားမျဖစ္ေစနဲ႔)

ေျပာခ်င္သလုိသာ ေျပာၾကပါေတာ့ ကုိယ္ကေတာ့ ေမတၱာမပ်က္ေနနိဳင္ရမယ္၊
အဲဒီေျပာတဲ့သူေတြကုိ ေမတၱာပုိ႔ေပးပါ၊

ရန္လုိမႈ မုန္းတီးမႈ မေက်နပ္မႈ မနာလုိမႈကင္းတဲ့ ေမတၱာစိတ္ေတြကုိ သတၱ၀ါအားလုံးေပၚမွာ ျဖစ္ေနေစရမယ္. တဲ့။ဒါကေတာ့ ဘုရားရွင္လမ္းညႊန္ျပတဲ့ တရားေတာ္ပါ၊

လူဆုိတာ ခံစားခ်က္ရယ္ တကုိယ္ေတာ္အေတြးရယ္ေပၚမွာ မူတည္ျပီး မွားတာ မွန္တာ မခဲြျခားနိဳင္ဘဲ လုိရင္ လုိသလုိ မလုိရင္ မလုိသလုိ ေျပာတတ္ဆုိတတ္ၾကပါတယ္၊ ဒါကုိသိေတာ္မူတဲ့ ဘုရားရွင္က သူတုိ႔ဘာေတြေျပာေျပာ ဘယ္လုိေတြအထင္လဲြလဲြ သင့္ဖက္က စျပီး မေက်မနပ္မျဖစ္လုိက္ပါနဲ႔.လုိ႔ ေဟာေတာ္မူတာပါ။

အေပၚယံဟန္ေရးျပ ေျပာတာနဲ႔လုပ္တာ တျခားစီျဖစ္တတ္တဲ့ေလာက(တခ်ိဳ႔က အုံ႔ပုန္း၊တခ်ိဳ႔က ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း အတြင္းညစ္ပတ္ အျပင္ညစ္ပတ္ ျဖစ္ေနတဲ့ေလာကမွာ သင္တုိ႔ဖက္က စျပီး ေဒါသ အာဃာတမျဖစ္ပါေစနဲ႔လုိ႔လဲ မိန္႔ေတာ္မူလုုိတာျဖစ္ပါတယ္။
ကုိယ့္ေပၚကုိ မေက်နပ္သူ အထင္အျမင္လဲြသူ သေဘာထားကဲြလဲြသူေတြကုိ ဗဟုိျပဳျပီး ေမတၱာစိတ္ေတြမ်ားမ်ား ပုိ႔လႊတ္ေပးနိဳင္ရင္ ကုိယ္ဟာ ေလာကမွာေနေပ်ာ္သူျဖစ္ေနမွာပါ၊ ေကာင္းကင္ေပၚကုိ ေမာ့ျပီး တံေတြးေထြးသူဟာ သူ႔အေပၚကုိ ျပန္ျပီး တံေတြးေတြ ျပန္ယူရသလုိပါ၊

မေက်မနပ္ျဖစ္ခ်ိန္မွာေရာ..မေက်နပ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ေစာင္းကာေျမာင္းကာ ျပဳမူေျပာဆုိခ်ိန္မွာေရာ အကုသုိလ္ေတြ တပုံတပင္ျဖစ္ရသလုိ သူကုိယ္တုိင္လဲ စိတ္ဆင္းရဲ ကုိယ္ဆင္းရဲျဖစ္ရမွာ ေသခ်ာလွပါတယ္။ သူတုိ႔ေပးတဲ့ ေဒါသ မေက်နပ္ခ်က္ေတြကုိ ကုိယ္က မခံယူရင္ ဘာမွမျဖစ္ပါဘူး၊ ခံယူမိလုိ႔သာ ကုိယ့္စိတ္က မေက်မနပ္ျပန္ျဖစ္မိတာပါ၊

ဘုရားရွင္ကုိေတာင္မွ တိတၳိေတြက…ဘုရားရွင္က တရားေဟာတဲ့အခါ မ်က္ႏွာလုိက္ျပီးေဟာတယ္၊သူ႔တပည့္ေတြကုိေတာ့ အမ်ားၾကီးေဟာျပီး သူတုိ႔ကုိေတာ့ နည္းနည္းပဲ ေဟာတယ္လုိ႔ ေျပာဆုိစြပ္စဲြခံရဖူးပါတယ္၊ အလွမာန္ရစ္ေနတဲ့ မာဂ႑ိဆုိတဲ့ အမ်ိဳးသမီးကုိ..နင္လုိ မစင္ေတြနဲ႔ျပည့္ေနတဲ့ အပုပ္ေကာင္ကုိ ေျခဖ်ားနဲ႔ေတာင္ မထိခ်င္ဘူး လုိ႔ေျပာခံလုိက္ရေတာ့ ဘုရားရွင္အေပၚမွာ ျငိဳးမာန္ဖဲြ႔ရက္စက္ တုန္႔ျပန္ခဲ့ဖူးတယ္၊

တကယ္ေတာ့ စိတ္အရည္အေသြးျပည့္၀သူ စိတ္သေဘာထားၾကီးျမတ္သူဆုိတာ ေကာင္းတာျဖစ္ေစ ဆုိးတာျဖစ္ေစ မတုန္းမလႈပ္ရွိနိဳင္ရမွာပါ၊ ဘယ္လုိပဲၾကံဳၾကံဳ ဘာေတြပဲေျပာေျပာ ေျပာသူအေပၚမွာ ေမတၱာမပ်က္ေအာင္ ေနနိဳင္ျပီဆုိရင္ ဘ၀ဟာေနေပ်ာ္စရာ ေက်နပ္စရာေတြျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္၊ တဆင့္တက္ျပီး သာသနာနဲ႔ၾကံဳတုန္း အေကာင္းဆုံးေတြမ်ားမ်ားယူျပီး လက္က်န္အခ်ိန္ေတြမွာ သမုိင္းေကာင္းေလးေတြခ်န္ထားရစ္နိဳင္ေအာင္ ၾကိဳးစားေနရအုံးမွာပါ၊

Friday, November 27, 2009

ျဖဴးဆရာေတာ္ၾကီးအား ရည္စူး၍ ေကာင္းမႈကုသုိလ္ျပဳ




27-11-2009 ေသာၾကာေန႔ စကၤာပူနိဳင္ငံ ဓာတ္ေတာ္ေက်ာင္းတုိက္တြင္ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ နိဳင္ငံေက်ာ္နယ္လွည့္ ဓမၼကထိက ျဖဴးဆရာေတာ္ၾကီးအား ရည္စူး၍ ဘုရားအမွဴးရွိေသာ သံဃာေတာ္အရွင္သူျမတ္မ်ားအား ဆြမ္းသကၤန္း န၀ကမၼ၀တၳဳ လွဴဒါန္းခဲ့သလုိ ဆရာေတာ္ၾကီး၏ တပည့္ ေဒါက္တာ ဥတၱမသီရိမွ သာသနာေတာ္အတြက္ ဆရာေတာ္ၾကီးေဆာင္ရြက္ခဲ့ပုံမ်ားကုိ ဂုဏ္ရည္တမ္းတ ေျပာျပခဲ့ပါတယ္။ ၎ေနာက္အရွင္တိကၡဥာဏာလကၤာရမွ ေရစက္သြန္းခ်ကာ တပည့္ဒကာ ဒကာမမ်ားကေက်းဇူးရွင္ျဖဴးဆရာေတာ္ၾကီးအား ေကာင္းမႈအစုစုအတြက္ အမွ်အတမ္းေပးေ၀ခဲ့ၾကပါတယ္။

Lotus Foundation အဖဲြ႔ရဲ့ ရဟန္းခံအလွဴမဂၤလာ





၂၇-၁၁-၂၀၀၉ ေသာၾကာေန႔ Lotus Foundation အဖဲြ႔၏ ရဟန္းခံအလွဴမဂၤလာ အခန္းကုိ စကၤာပူနိဳင္ငံ တုိပါရုိး ျမန္မာဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းတြင္ စည္ကားစြာ စိတ္တူ ကုိယ္တူက်င္းပခဲ့ၾကသည္၊ အခမ္းအနားအစီအစဥ္အျဖစ္ ရဟန္းေလာင္း ကုိမ်ိဳး(ဩစေတးလ်-Dhammaramsi.net) အား ျမင့္ျမတ္ေသာ ရဟန္းအျဖစ္သုိ႔ သြတ္သြင္းေပးၾကျပီး အရွင္တိကၡဥာဏာလကၤာရ အား ပုေနာပသမၸဒ သိကၡာထပ္မဂၤလာ ျပဳလုပ္ၾကကာ ၾကြေရာက္လာၾကသည့္ သံဃာေတာ္မ်ားအား လွဴဘြယ္၀တၳဳႏွင့္ န၀ကမၼမ်ား ဆက္ကပ္လွဴဒါနး္ၾကသည္။ သံဃာေတာ္မ်ားကလည္း ပရိတ္တရားမ်ား ခ်ီးေျမွာက္ရြတ္ဖတ္ ေပးေတာ္မူသည္။
အခမ္းအနားအျပီး Lotus Foundation အဖဲြ႔၀င္မ်ား စုေပါင္းကာ မွတ္တမ္းတင္ဓာတ္ပုံရုိက္ကူးၾကသည္။
စိတ္တူ ကုိယ္တူျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ ကုသုိလ္ပဲြ ေအာင္ျမင္ျခင္းအတြက္ ၀မ္းေျမာက္နဳေမာ္ သာဓုေခၚဆုိနုိင္ေစရန္ ကုသုိလ္အမွ် ေပးေ၀အပ္ပါသည္။


Lotus Foundation အဖဲြ႔၏ ေလာက ဘာသာ သာသနာအတြက္ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားကုိhttp://www.lotusfoundationmm.orgတြင္ ေလ့လာဖတ္ရႈနိဳင္ပါသည္။

Wednesday, November 25, 2009

သတိပ႒ာန္ အာနာပါနအခန္း

ယခုျပလတံ့ေသာအခန္းမွာ အာနာပါနသတိပ႒ာန္တရားႏွင့္ပတ္သက္၍ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ေဟာၾကားခ်က္မ်ား၊ သိသင့္သိထိုက္သည္မ်ားကို ေဖာ္ျပမည့္အခန္း ျဖစ္ပါသည္။ အမွန္တကယ္ က်င့္ရမည့္ က်င့္စဥ္နည္းစနစ္မ်ားကို ေနာက္လာမည့္ အခန္းတြင္ ႐ုပ္ပံုမ်ားႏွင့္တကြ စတင္ ေဖာ္ျပပါေတာ့မည္။ အာနာပါနက်င့္စဥ္မူရင္းေဟာၾကားခ်က္ႏွင့္ ထားရွိရမည့္သေဘာထားကို သိသာေစရန္ ေဖာ္ျပလိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

“အို..ေယာဂီအေပါင္းတုိ႔ ငါဘုရားရွင္၏ သာသနာေတာ္အတြင္း၌ ရွိၾကကုန္ေသာ အသင္ေယာဂီအေပါင္းတို႔သည္ ေတာအရပ္သို႔ကပ္၍လည္းေကာင္း၊ သစ္တစ္ပင္ရင္း ၀ါးတစ္ရံုေအာက္ကပ္၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဆိတ္ၿငိမ္ရာအရပ္တစ္ခုခုသို႔ကပ္၍ေသာ္လည္းေကာင္း ထက္၀ယ္ဖဲြ႕ေခြ၍ ကိုယ္ကိုေျဖာင့္မတ္စြာထား၍ (အလိုက္သင့္ေအာင္ထား၍) ကမၼ႒ာန္းသို႔ေရွးရႈ သတိကိုျဖစ္ေစ၍ ထိုင္ေနရမည္” (ဤကား ကမၼ႒ာန္းထိုင္ပံု အစီအစဥ္ျဖစ္ပါသည္)

“အာနာပါနကမၼ႒ာန္းကို အားထုတ္ေသာ ေယာဂီပုဂၢိဳလ္သည္ သတိကပ္၍သာလွ်င္ ထြက္သက္ကို ျဖစ္ေစ၏။ ထြက္သက္ကို ထုတ္၏။ သတိကပ္၍သာလွ်င္ ၀င္သက္ကို ျဖစ္ေစ၏။ ၀င္သက္ကို ႐ႈိက္႐ွဴ၏” (ဤကား သတိၿမဲရာ ပထမာ အစီအစဥ္ျဖစ္ပါသည္)

“ထြက္သက္ေလကို ရွည္ရွည္ထုတ္ေသာေယာဂီပုဂၢိဳလ္သည္ ရွည္ရွည္ထုတ္သည္ဟု ေကာင္းစြာ သိ၏။ ၀င္သက္ေလကို ရွည္ရွည္႐ူေသာေယာဂီပုဂၢိဳလ္သည္ ရွည္ရွည္႐ႈ႐ႈိက္သည္ဟု ေကာင္းစြာ သိ၏”

“ထြက္သက္ေလကို တိုတိုထုတ္ေသာေယာဂီပုဂၢိဳလ္သည္ တိုတိုထုတ္သည္ဟု ေကာင္းစြာ သိ၏။ ၀င္သက္ေလကို တိုတို႐ႈ႐ႈိက္ေသာေယာဂီပုဂၢိဳလ္သည္ တိုတို႐ႈ႐ႈိက္သည္ဟု ေကာင္းစြာ သိ၏” (ဤကား ဒုမွာ တုိ ႐ွည္သိ အစီအစဥ္ျဖစ္ပါသည္)

“အလံုးစံုေသာ ထြက္သက္၀င္သက္တုိ႔၏ အစ၊ အလယ္၊ အဆံုး သံုးပါးလံုးကို ထင္ရွားေစလွ်က္ (ခႏၶာကိုယ္တစ္ခုလံုးကို ထိန္လင္းေစလွ်က္) ထြက္သက္ေလကို ထုတ္၏။ ၀င္သက္ေလကို ႐ႈိက္႐ႈ၏” (ဤကား သံုးခ်က္သိမွာ တတိယာ သို႔မဟုတ္ လံုးစံုလင္းရာ တ-၌သာ အစီအစဥ္ျဖစ္ပါသည္)

“အ႐ႈိက္အ႐ႈျပင္းေသာေၾကာင့္ ႐ုန္႔ရင္းၾကမ္းတမ္းေသာ ထြက္သက္၊ ၀င္သက္ေလတို႔ကို ၿငိမ္းေအးေစလွ်က္၊ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ေစလွ်က္ ထြက္ေလကို ထုတ္မည္၊ ၀င္ေလကို ႐ႈ႐ႈိက္မည္ဟု က်င့္၏” (ဤကား စ-မွာ ၿငိမ္းေစဘိ အစီအစဥ္ျဖစ္ပါသည္)

“ရံခါအတြင္း၌ ထြက္ေလ၀င္ေလဟူေသာ ကာယ သို႔မဟုတ္ ပဋိဘာဂျဖစ္ေသာ အႆာသပႆာသကာယကို အဖန္တလဲလဲ ႐ႈမွတ္ပြားမ်ားအားထုတ္ရမည္။ ရံခါအျပင္၌ (အျပင္ကို ထုတ္၍) ထြက္ေလ၀င္ေလဟူေသာ ကာယ သို႔မဟုတ္ ပဋိဘာဂျဖစ္ေသာ အႆာသပႆာသကာယကို အဖန္တလဲလဲ ႐ႈမွတ္ပြားမ်ားအားထုတ္ရမည္။ ရံခါအတြင္းအျပင္ ႏွစ္ဌာနလံုး၌ ထြက္ေလ၀င္ေလဟူေသာ ကာယ သို႔မဟုတ္ ပဋိဘာဂျဖစ္ေသာ အႆာသပႆာသကာယကို အဖန္တလဲလဲ ႐ႈမွတ္ပြားမ်ားအားထုတ္ရမည္။” (ဤသည္မွာ အာနာပါနသမထေလးဆင့္လံုးကို ေပါင္း၍ေဟာထားျခင္းျဖစ္ပါသည္)

“ထြက္သက္ေလ၊ ၀င္သက္ေလဟူေသာ ကာယ၌ ျဖစ္ျခင္းသေဘာကို အဖန္တလဲလဲ ရႈမွတ္၍ ေနရာ၏။ ထြက္သက္ေလ၊ ၀င္သက္ေလဟူေသာ ကာယ၌ ပ်က္ျခင္းသေဘာကို အဖန္တလဲလဲ ရႈမွတ္၍လည္း ေနရာ၏။ ထြက္သက္ေလ၊ ၀င္သက္ေလဟူေသာ ကာယ၌ ျဖစ္ျခင္း၊ ပ်က္ျခင္းသေဘာကို အဖန္တလဲလဲ ရႈမွတ္၍လည္း ေနရာ၏။” (ဤကား အာနာပါနသမထကို အဦးမူ၍ ၀ိပႆနာရႈမွတ္ပြားမ်ားရပံု ျဖစ္ပါသည္)

“ထိုကဲ့သို႔ အားထုတ္ေနေသာ ေယာဂီပုဂၢိဳလ္အား သတိတရား ထင္ၿမဲလာေတာ့သည္။ ထိုသတိ၏ ေသာတာပတၱိမဂ္ဉာဏ္ကို ရျခင္းငွါ၊ အဆင့္ဆင့္ ရင့္က်က္ျခင္းငွါ ျဖစ္လာလွ်င္ ေယာဂီပုဂၢိဳလ္သည္ တဏွာ၊ ဒိ႒ိႏွစ္ပါးကို အမွီသဟဲျပဳစရာမလိုဘဲ ေနႏိုင္စြမ္းရွိလာေတာ့သည္။ ထိုအခါ တစ္ေလာကလံုးတြင္ သို႔မဟုတ္ ခႏၶာငါးပါးဟူေသာ ေလာကတြင္ `ငါ့ကိုယ္´ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ `ငါ၏ဥစၥာ´ဟူ၍လည္းေကာင္း တစ္စံုတစ္ခုကိုမွ် စဲြလမ္းျခင္းမရွိ အတၱဒိ႒ိျပဳတ္ေလေတာ့သည္” (ဤကား အာနာပါနသမထကို အဦးမူ၍ ၀ိပႆနာရႈမွတ္ပြားမ်ား အားထုတ္ေသာ ေယာဂီပုဂၢိဳလ္အား မဂ္ဖိုလ္ရ၍ အရိယာျဖစ္ပံုကို ျပပါသည္။)

အထက္ပါ ေဖာ္ျပခ်က္မွာ သတိပ႒ာနသုတ္ေတာ္တြင္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ အာနာပါနက်င့္စဥ္ အစီအစဥ္ျဖစ္ပါသည္။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ကမၼာသဓမၼနိဂုမ္းတြင္ အထက္ပါ သတိပ႒ာန္တရားေလးပါးကို ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့သည္။ သတိပ႒ာနသုတ္တြင္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က သတိပ႒ာန္တရားေလးပါးတို႔တြင္ တစ္ပါးပါးကို ခုႏွစ္ရက္အားထုတ္ရံုမွ်ျဖင့္ အရိယာျဖစ္ႏုိင္ေၾကာင္း မိန္႔ၾကားေတာ္မူထားသည္။ ထိုစကားေတာ္ကို ယံုၾကည္ပါသေလာ။ ယံုၾကည္လွ်င္ “အာနာပါနဟာ သမထျဖစ္တယ္၊ သတိပ႒ာန္မဟုတ္ဘူး၊ မဂ္ဖိုလ္ရေၾကာင္း မဟုတ္ဘူး၊ အာနာပါနႏွင့္ နိဗၺာန္ရတယ္ဆုိတာ မဟုတ္ပါဘူး”ဟု ပညာရွင္အေခၚခံသူမ်ားကိုယ္တုိင္ ေျပာၾကားသံကို ၾကားရပါသည္။ တခ်ိဳ႕လူမ်ားက “အာနာပါနက သာသနာပမွာ လုပ္တာ၊ က်ဳပ္တို႔က သတိပ႒ာန္အလုပ္ကိုမွ ဘုရားအၾကိဳက္၊ မဂ္ဆုိက္၊ ဖိုလ္ဆိုက္ လုပ္ခ်င္တာ”ဟု ေျပာေနၾကသံမ်ားကိုလည္း ၾကားရသည္။

ထိုသူတုိ႔၏ အမွန္တကယ္ မသိမႈေတြေၾကာင့္ေလာ မေျပာတတ္။ “ပုဂၢိဳလ္ခင္မွ တရားမင္တယ္၊ ဆေတာ္ေဟာမွ တရားမွန္တယ္”ဟူေသာ စကားအတုိင္း “ေပၚဦးလည္း လူတိုင္းထဲကပါပဲဘုရား”ဆိုသကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနသည္ ထင္ပါသည္။ အာနာပါနသည္ ကာယာႏုပႆနာ႐ႈနည္း (၁၄)မ်ိဳးအနက္ တစ္ပါးအပါအ၀င္ျဖစ္သည္။ ပါသည္မွ နံပါတ္ (၁)အျဖစ္ ပါ၀င္သည္။ ျမတ္စြာဘုရွားရွင္ကိုယ္ေတာ္တိုင္ အားထုတ္ခဲ့ေသာ တရားျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေရွ႕ဆံုးကထား၍ ေဟာၾကားခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ျဖစ္၍ အာနာပါနက်င့္စဥ္ကို သတိပ႒ာန္မဟုတ္သေယာင္ ေျပာေနၾကျခင္းသည္ ဘုရားစကားေတာ္ကို ေတာ္လွန္ေနၾကျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ အာနာပါနသတိပ႒ာန္ကို ၾကိမ္ဖန္မ်ားစြာ အားထုတ္ၾကိဳးပမ္းျခင္းအားျဖင့္ သတိပ႒ာန္ေလးပါးလံုးကို ျပည့္ေစႏိုင္ပါသည္။

၀ိသုဒၶိမဂ္တြင္လည္း “အာနာပါနကမၼ႒ာန္းကို ပြားမ်ား၍ အာနာပါနကမၼ႒ာန္းမွ ရအပ္ၿပီးေသာ စ်ာန္ေလးပါးလွ်င္ အရင္းခံရွိေသာ သမထယာနိက၀ိပႆနာျဖင့္ ပဋိသမၻိဒါႏွင့္တကြ ရဟႏၱာျဖစ္လိုေသာ အမ်ိဳးေကာင္းသားတုိ႔သည္ အာနာပါနကမၼ႒ာန္းကို ႏွလံုးသြင္းအပ္၏”ဟု မိန္႔ဆိုထားပါသည္။

ေနာက္ျပလတံ့ေသာ အခန္းမ်ားတြင္ အာနာပါနကမၼ႒ာန္း အားထုတ္ပံုအစီအရင္ကို ျပဆုိပါေတာ့မည္။ အထက္ပါ ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္အ႒ကထာဆရာၾကီးမ်ား ေဟာၾကားထားသည့္အတိုင္း အာနာပါနကမၼ႒ာန္း၏ အေရးၾကီးပံုကို သေဘာေပါက္ၿပီး ၾကိဳးစားအားထုတ္ဖို႔ တုိက္တြန္းလိုက္ရပါသည္။
www.kannifoundation.orgမွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္။

Tuesday, November 24, 2009

ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ျဖဴးဆရာေတာ္ၾကီးအား ရည္စူး၍ ေကာင္းမႈကုသုိလ္ျပဳလုပ္မည္






၂၄-၁၁-၂၀၀၉ အဂၤါေန႔ နံနက္ (၆)နာရီအခ်ိန္ ျမန္မာနိဳင္ငံ အာရွေတာ္၀င္ေဆးကုခန္းတြင္ ဘ၀နတ္ထံပ်ံလြန္ေတာ္မူေသာ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ နိဳင္ငံေက်ာ္ ဓမၼကထိက ျဖဴးဆရာေတာ္ၾကီးအား ရည္စူး၍ ဆရာေတာ္ၾကီး၏ တပည့္ေဒါက္တာ ဥတၱမသီရိ ဦးေဆာင္မႈျဖင့္ ဆရာေတာ္ၾကီး၏တပည့္သာ၀ကမ်ား ဓမၼေက်းဇူးတင္ရွိဖူးသူမ်ား စုေပါင္းကာ စကၤာပူနိဳင္ငံ ဓာတ္ေတာ္ေက်ာင္းတုိက္တြင္ သံဃာေတာ္မ်ားအား ေန႔ဆြမ္းဆက္ကပ္လွဴဒါနး္ျပီး ေရစက္ခ် အမွ်အတန္းေပးေ၀ ကုသုိလ္ျပဳမည္ ျဖစ္ပါ၍ ဆရာေတာ္ၾကိး၏ တပည့္ ဒါယကာ ဒါယိကာမမ်ားႏွင့္ ဓမၼေက်းဇူးရွိသူမ်ား မည္သည္မဆုိ ၾကြေရာက္ကုသုိလ္ယူနိဳင္ပါေၾကာင္း အသိေပးအပ္ပါသည္။

စပြန္ဆာ အလွဴရွင္- ကုိရဲထြဋ္+မေအးသီတာ ႏွင့္ ဆရာေတာ္ၾကီး၏ တပည့္ ဒကာ ဒကာမမ်ား

ေန႔ရက္- ၂၇-၁၁-၂၀၀၉၊ ေသာၾကာေန႔
အခ်ိန္- နံနက္ ၁၀ နာရီမွ ၁၂ နာရီအထိ
ေနရာ- ဓာတ္ေတာ္ေက်ာင္းတုိ္က္
Lorong 4- Geylang- No-59
Near Kallang MRT
ဆက္သြယ္ရန္- +၆၅ ၈၃၁ ၉၈၀ ၄၂
ကလန္း MRT မွ ဘတ္စ္ကား ၃၂ ကုိစီးလာလွ်င္ ႏွစ္မွတ္တုိင္ေျမာက္တြင္ ဆင္းရပါမည္။

ျဖဴးဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ အႏိ ၱမစ်ာပနအခမ္းအနား

ျဖဴးဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးအား ပူေဇာ္ေသာအေနျဖင့္ ယေန႔ည (၂၅-၁၁-၂၀၀၉)မွ စ၍ ငါးညတိုင္တိုင္ တရားပဲြမ်ားကို က်င္းပမည္ျဖစ္ပါသည္။ တစ္ညလွ်င္ ဆရာေတာ္ႏွစ္ပါးက်စီ တရားေဟာၾကမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း ဘုန္းဘုန္း ဦးအဂၢဝရမွ မိန္႔ေတာ္မူပါသည္။

၂၅-၁၁-၂၀၀၉ - ပ်ဥ္းမနားဆရာေတာ္ ဦးဇဋိလႏွင့္ ဆရာေတာ္ဦးသုမဂၤလ (ဒယ္အိုးဆရာေတာ္)

၂၆-၁၁-၂၀၀၉ - ျမစ္သားဆရာေတာ္ဘဒၵႏ ၱဝါသဝႏွင့္ တိပိဋက စြန္းလြန္းဆရာေတာ္ဦးသုႏၵရ

၂၇-၁၁-၂၀၀၉ - (၁၂)ဘဲြ႕ရ က်ိ္ဳက္ထိုဆရာေတာ္ ဘဒၵႏ ၱနေႏၵာဘာသာဘိ၀ံသ ႏွင့္
ဓမၼဒူတဆရာေတာ္ အရွင္ေဆကိႏၵ

၂၈-၁၁-၂၀၀၉ - ေဒါက္တာေကာဝိဒ ႏွင့္ ပဲႏြယ္ကုန္းဆရာေတာ္ ဦးစႏၵာဝရ

၂၉-၁၁-၂၀၀၉ - ေညာင္ကန္ေအးဆရာေတာ္ အရွင္ ဣႏၵက ႏွင့္ ဝါးခင္းကုန္းဆရာေတာ္ ဦးတိကၡ

၃၀-၁၁-၂၀၀၉ - ယင္းေန႔တြင္ အႏိ ၱမစ်ာပနအခမ္းအနားကို ေန႔လည္ (၁၂)နာရီတိတိ အခ်ိန္တြင္ စတင္က်င္းပ မည္ျဖစ္ၿပီး၊ ျဖဴးဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ေထရ္ဆရာ အရွင္မ်ားျဖစ္ၾကေသာ ျမေတာင္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးႏွင့္ ေပါက္ျမိဳင္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးတို႔မွ သီလေပးၾသဝါဒခ်ီးျမႇင့္ေပးၾကမည္ျဖစ္ပါသည္။
ထို႔ေနာက္ သီတဂူဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး အရွင္ဥာဏိႆရမွ ေရစက္သြန္းခ် အမွ်ေပးေဝၿပီးေနာက္တြင္ ျဖဴးဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ရုပ္ကလပ္ေတာ္ကို ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးမ်ားႏွင့္ တပည့္သံဃာမ်ား၊ အစိုးရအဖဲြ႕ဝင္ လူႀကီးမင္းမ်ား၊ ေဂါပကအဖဲြ႕ဝင္လူႀကီးမ်ား၊ တပည့္ဒကာ ဒကာမမ်ားႏွင့္ ျဖဴးဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ေဆြေတာ္ မ်ိဳးေတာ္မ်ားမွ အဖဲြ႕သံုးဖဲြ႕ ခဲြကာ မင္းခမ္းမင္းနားျဖင့္ ေရေဝးသုႆန္သို႔ ပင့္ေဆာင္ မီးသၿဂိဳလ္မည္ျဖစ္ပါသည္။

ျဖဴးဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ၾကြင္းက်န္ရစ္ေသာ အရုိးျပာကို စ်ာပနပဲြအၿပီး တစ္ပတ္ခန္႔အၾကာတြင္ ပဲခူးတိုင္း၊ ျဖဴးၿမိဳ႕နယ္ရွိ ျဖဴးမဟာစည္သာသနာ့ရိပ္သာ မူလေက်ာင္းတိုက္သို႔ ျမိဳ႕နယ္သံဃာနာယကအဖဲြ႕ဆရာေတာ္မ်ား၊ တာဝန္ရွိလူႀကီးမင္းမ်ား၊ တပည့္သံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္ ဒကာ ဒကာမမ်ားမွ ပင့္ေဆာင္ၾကမည္ျဖစ္ၿပီး ရိပ္သာတြင္ သံုးညတိုင္တိုင္ တရားပဲြမ်ား ဆက္လက္က်င္းပမည္ျဖစ္ပါသည္။
ထို႔ေနာက္ ျဖဴးဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ၾကြင္းက်န္ရစ္ေသာ အရုိးျပာကို ျဖဴးေခ်ာင္းတြင္ ေရေမွ်ာပူေဇာ္မည္ျဖစ္ပါ ေၾကာင္းကို ကမာၻတစ္ဝန္းတြင္ ေရာက္ရွိေနၾကပါေသာ ဓမၼမိတ္ေဆြ ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ားအားလံုးသို႔ ေစတနာေရွ႕ထား၍ အသိေပးေၾကညာအပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသမွ ေပးပုိ႔သည္ကုိျပန္လည္ေဖာ္ျပသည္။

ေမာင္းေထာင္ေျမဇင္းဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ၏ ဆုံးမၾသ၀ါဒမ်ား

www.lotusfoundation.orgမွ စာစဥ္အမွတ္ကုိးကုိ ျပန္လည္ေဖာ္ျပပါသည္။

ပေဒသာဟာ သာသနာ

လူ႔ဘ၀ဆိုတာ ဘာမွမပိုင္ဘူး၊ ဘာမွမေသခ်ာဘူး၊ ေခ်ာက္ကမ္းေဘး၊ လမ္းေလွ်ာက္ေနရသလို အခ်ိန္မေရြး က်သြားနိုင္တယ္၊ ၾကက္ဥ ငွက္ဥေတြလို အခ်ိန္မေရြး ေပါက္ကဲြသြားနိုင္တယ္။
မေသခ်ာ မေရာရာဘဲ ေလွ်ာက္လွမ္းေနရတဲ့ ဘ၀သံသရာၾကီးထဲ ျမတ္စြာဘုရားသာသနာေတာ္ၾကီး နွင့္ ေတြ ့ၾကံဳေနရတဲ့အခါ ဘ၀ပေဒသာပင္ၾကီးကေန ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့အသီးကို ဆြတ္ခူးလို႔ရတယ္။
- ဒါန အသီးကို ဆြတ္ခူးမလား
- သီလ အသီးကို ဆြတ္ခူးမလား
- သမထ ၀ိပႆနာ အသီးကို ဆြတ္ခူးမလား
ဘာဆြတ္ဆြတ္ ဘာခူးခူးရတာခ်ည္းဘဲ၊ အထက္သြားမလား ေအာက္သြားမလား ရတယ္။ အဲ အဆြတ္ခူးမွား ျပီး လူ႔ျပည္ျပန္ေရာက္ရင္ သာသနာက ရိွမွာမဟုတ္ဘူး။
ဘယ္အသီးကို ဆြတ္ခူးခူး နိဗၺာန္ကိုပဲ ဆုေတာင္းျပီး ဆြတ္ခူးၾက။


ဘုရားအၾကိဳက္ဆုံးပူေဇာ္နည္း

ျမတ္စြာဘုရားကို အျခားလွဴဖြယ္ပစၥည္းေတြနွင့္ ပူေဇာ္တာထက္ အခုလို ေယာဂီတို႔ တစ္ရွဴ တစ္ရိႈက္ တရားနွင့္ ပူေဇာ္တာက ပိုမြန္ျမတ္တယ္။
ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ - ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္စံခါနီး လူေတြ၊ နတ္ေတြ၊ ျဗဟၼာေတြက အတီးအမႈတ္ ေတြနဲ႔သီဆိုျပီး ပန္းနံ႔သာအေမႊးအၾကိဳင္ေတြနွင့္ လိုေလေသးမရိွ အခါမဲ့ပန္းေတြလဲ ပြင့္လို႔ ၊ သက္ရိွသက္မဲ့ ေတြကေတာင္ ပူေဇာ္ၾကတာ။
ဒီလိုပူေဇာ္တာေတြၾကည့္ျပီး ျမတ္စြာဘုရားက အရွင္အာနႏၵာကို ေနာက္ဆုံးမွာသြားတာက ခ်စ္သား အာနႏၵာ…… ‘ ဒီလိုပစၥည္း၀တၳဳေတြနဲ႔ ပူေဇာ္တာ ငါဘုရားကို ရိုေသေလးစားရာမေရာက္ဘူး ၊ ျမတ္နိုးေကာ္ေရာ္ ရာလဲ မေရာက္ဘူး၊ ရဟန္းျဖစ္ေစ၊ လူျဖစ္ေစ တရားနွလုံးသြင္း ရႈမွတ္ျပီး ပူေဇာ္တာကမွ အေကာင္းဆုံး ပူေဇာ္ ရာေရာက္တယ္ ’ လို႔ ေဟာထားခဲ့တာ။
ယခု ေယာဂီတို႔ ဘုရားၾကိဳက္တဲ့ ပူေဇာ္နည္းနွင့္ ပူေဇာ္ေနၾကျပီ။


ဘုရားကသာကယ္နိုင္

လူေတြက သူလို ကိုယ္လိုေတြေပါေနေတာ့ လူ႔ဘ၀ကို လြယ္လြယ္ကူကူရေနတယ္လို႔ ထင္ေနၾက တာ၊ ရခဲတယ္လို႔ မထင္ၾကဘူး၊ တန္ဖိုးရိွတယ္လို႔မထင္ၾကဘူး။
ကိုယ့္ဘ၀ကိုယ္ တန္ဖိုးရိွမွန္းမသိၾက၊ မထင္ၾကေတာ့၊ အခ်ိန္ေတြျဖဳန္းျပီး ေမ့ေမ့ေလ်ာ့ေလ်ာ့ ေပါ့ေပါ့ တန္တန္ ေနၾကတယ္။
ေသခါနီးမွ အေဖကယ္ပါ ၊ အေမကယ္ပါ၊ သားကယ္ပါ၊ သမီးကယ္ပါ နွင့္ ဘယ္သူမွ မကယ္နိုင္ဘူး၊ လက္ပိုက္ၾကည့္ေနရတာ။
ကိုယ္လုပ္ထားတဲ့ ကုသိုလိ ကိုယ္လုပ္ထားတဲ့တရားကမွ ကယ္နိုင္တာ။ ဒါေၾကာင့္ --- မဃေဒ၀- က
ေရေဘး မီးေဘး ျပည္ပ်က္ေဘးကား - ဆယ္ေရးတစ္ေရး ကယ္နိုင္ေသး၏
အိုေဘး နာေဘး ေသျခင္းေဘးဟု ဤေဘးသုံးပါး လြန္ၾကီးမားကား
သားနွင့္အမိ ျဖစ္တုံဘိလည္း မ်က္စိေအာက္တြင္ ရင္ခြင္တင္လ်က္
သက္သက္ေရးပိုင္ မကယ္နိုင္ဘူး လက္မိႈင္ခ်ကာ ေနရစြာရွင့္ …။


တရားလက္လြတ္ ငွက္ေတာင္ကြ်တ္

အေတာင္ပံအားကိုးျပီး ပ်ံသန္းေနတဲ့ငွက္ဟာ ေတာင္ပံကြ်တ္သြားရင္ ေတာင္ပံက်ိဳးသြားရင္ ပ်ံသန္း နိုင္ဦးမလား။
လူေတြလဲ ငယ္ရြယ္ သန္ျမန္တဲ့အခ်ိန္ သြားနိုင္လာနိုင္တုန္း က ဒါနဆိုတဲ့အလွဴအတန္းကို တတ္နိုင္ သေလာက္ မလွဴမတန္း၊ သီလ ဆိုတဲ့ ငါးပါးသီလ၊ ရွစ္ပါးသီလ ကိုလဲ ဟုတ္တိပတ္တိ မေဆာက္တည္၊ သမထ ၀ိပႆနာ တရားကိုလည္း တစ္နာရီ၊ တစ္ရက္မွ ျပည့္ေအာင္မထိုင္၊ သားေကြ်းမႈ မယားေကြ်းမႈေတြ နွင့္ ရက္ေတြလေတြနွစ္ေတြကုန္ အသက္အရြယ္ေတြက ၾကီးလာေတာ့ ေျခမနိုင္ လက္မနိုင္ျဖစ္တဲ့အခ်ိန္ ဘယ္တရားကို အာရုံျပဳရမယ္ ဘာကိုမွတ္ေနရမယ္ဆိုတာေတာင္ မသိေတာ့ဘူး။
ဒါနဲ႔ မိမိျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ မေကာင္းတဲ့ နိမိတ္ကထင္လာ၊ အာရုံေတြလဲြမွားျပီး အပယ္ေလးပါးဆိုတဲ့ ငရဲ ၊ တိရိစာၦန္ ျပိတၱာ အသူရကာယ္ ဘ၀ေတြေရာက္ေရာ။
ကိုင္း -- ဘုရားသာသနာေတာ္ၾကီးနွင့္ ေတြ႔ပါလ်က္ အပါယ္ေလးပါးေရာက္သြားတာ ------ ေၾကာက္စရာ မေကာင္းဘူးလား၊ သနားစရာမေကာင္းဘူးလား။ ‘ ဒါေၾကာင့္ တရားလက္မလြတ္ၾကေစနွင့္္ ’



မိမိရရကိုးကြယ္ၾက

ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစၦာမိ
ဓမၼံ သရဏံ ဂစၦာမိ
သံဃံ သရဏံ ဂစၦာမိ လို႔ ဘုရားရွင္က ေဟာထားခဲ့တဲ့အတိုင္း ဘုရား တရား သံဃာ ဆိုတဲ့ ရတနာ သုံးပါးကို ဆည္းကပ္ကိုးကြယ္ၾကတဲ့အခါ -
ဂစၦာမိ ဆိုတဲ့အတိုင္း မိမိရရ ကိုးကြယ္ၾက ၊ မမိတမိ၊ မထိတထိ ကိုင္ထားကိုးကြယ္ရင္ အပါယ္ ေလးပါး ေခ်ာက္ၾကီးထဲ ျပဳတ္ၾကမွာ-
မိမိရရ ကိုင္ထား ကိုးကြယ္ထားေတာ့ ယခုမ်က္ေမွာက္ဘ၀ေရာ ၊ ေနာင္တမလြန္ ဘ၀ေရာ -
 ေဘးရန္ အႏၱရာယ္ေတြလဲ ကင္းရွင္းမယ္
 ေလာကီ ေလာကုတၱရာ စည္းစိမ္ေတြလဲ တိုးတက္တယ္
 ေကာင္းတဲ့ သုဂတိ ဘုံဘ၀လည္း ေရာက္ရတယ္
 မဂ္ဖိုလ္ - နိဗၺာန္ ခ်မ္းသာကုိလည္း ဘ၀တိုတိုနွင့္ ခံစား စံစားေရာက္ရိွနိုင္တာေပါ့
ဒါေၾကာင့္ ရတနာသုံးပါးကို ရိုရိုေသေသ မိမိရရ ဆည္းကပ္ကိုးကြယ္ၾက။


လည္လြန္း၍လဲြခဲ့ၾက

ဘုန္းၾကီးတို႔ေရာ ေယာဂီတို႔ေရာ - ဂဂၤါ၀ါဠဳ သဲစုမက - သမုဒၵ၀ါဠဳ သဲစုမက ဘုရားအဆူဆူပြင့္သြား ၾကတာေတာင္ ပါမသြားဘူး။
ဘယ္ေခ်ာင္ကပ္ျပီး ဘယ္ေရွာင္တိမ္းလို႔ ဘယ္အလည္လြန္ေနၾကတယ္ မသိဘူး။
ဘုန္းၾကီး လည္ေတြ
ေယာကၤ်ား လည္ေတြ
မိန္းမ လည္ေတြ ခ်ည္းပဲ
သံသရာလုံး လည္လာခဲ့တာ ေရွာင္တိမ္းခဲ့တာ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ သနားစရာ ၀မ္းနည္းစရာေတြ။ အခု ဘုရားစစ္ဘုရားမွန္ ၊ တရားစစ္ တရားမွန္ ၊ သံဃာစစ္ သံဃာမွန္ ေတြ ေတြ ့လဲေတြ႔ေနျပီ။
အခ်ိန္လဲရေသးတယ္ --- အားထုတ္လုိ႔လဲရေသးတယ္
ေခ်ာင္ကပ္မေနၾကနဲ႔ေတာ့
ေရွာင္တိမ္းမေနၾကနဲ႔ေတာ့
ၾကိဳးစားအားထုတ္ၾကေတာ့






ထမင္းလိုမေမ့ၾကနွင့္

လူေတြက စားဖို႔ေသာက္ဖို႔ ထမင္းဟင္းၾကေတာ့ ေန႔စဥ္ ေန႔တိုင္း စားရမွာမေမ့ၾကဘူး မဟုတ္လား၊ ကိုယ့္ကို ကယ္တင္ေပးမယ့္ ဘုရား တရား သံဃာ ဆိုတဲ့ ရတနာသုံးပါးၾကေတာ့ တစ္ေန႔တစ္ခါ ရိွခိုး၀ပ္ခ်ဖို႔ ၾကေတာ့ ေမ့ၾကတယ္။ သတိမရၾကဘူး။
မေမ့ၾကနွင့္ လူ႔ဘ၀က အသက္တိုတိုေလး ေနရတာ။ ဘယ္သူမွလဲ အသက္တစ္ရာထိ မေနရေတာ့ဘူး။ အသက္တစ္ရာ ေနရတဲ့ ေဆးလဲ မရိွဘူး။ ေဆးရိွရင္လည္း ဘယ္ေလာက္ေပးရေပးရ ၀ယ္စား ၾကမွာ။
အသက္ရွည္တာ တိုတာ အတိတ္ဘ၀က ကိုယ့္ရဲ ့ကိုသိုလ္၊ သီလေတြနွင့္ လာခဲ့ၾကတာ။ ဒါေၾကာင့္ ေယာဂီတို႔ လူ႔ဘ၀ေနရတဲ့ အခ်ိန္ပိုင္းေလးမွာ သီလေတြလဲ လုံျခဳံေအာင္ ေစာင့္ထိန္းၾက၊ တရားဘာ၀နာ ေတြလဲ ၾကိဳးစားအားထုတ္ၾက ။
ဘုရား တရား သံဃာဆိုတဲ့ ရတနာသုံးပါးကိုလဲ ထမင္းစားဖို႔ မေမ့သလို ေန႔စဥ္ကန္ေတာ့ဖို႔ မေမ့ၾကပါ နွင့္။

Saturday, November 21, 2009

မဂ္၊ ဖိုလ္၊ နိဗၺာန္သို႔သြားေသာ ယာဥ္(၂)မ်ိဳး

htpp://www.kannifoundation.orgကူးယူေဖာ္ျပသည္။


မီးတစ္ဆယ့္တစ္ပါး ၀ဋ္ဆင္းရဲတရားတို႔မွ ထြက္ေျမာက္လိုေသာေၾကာင့္ သမထ၊ ၀ိႆနာတရားအားထုတ္ၾကရာ၌ နိဗၺာန္သြားေရာက္ႏုိင္ေသာ ယာဥ္(၂)မ်ိဳး ရွိေပသည္။ ထိုႏွစ္မ်ိဳးတို႔တြင္ တစ္ခုခုေသာယာဥ္ျဖင့္ သြားမွသာလွ်င္ ဧကန္မုခ် မဂ္တံခါး၊ ဖိုလ္တံခါးသို႔ ဆိုက္ေရာက္ႏိုင္ေပသည္။ ထိုယာဥ္(၂)ဟူသည္မွာ

၁။ သမထယာနိက

၂။ သုဒၶ၀ိပႆနာယာနိက…တို႔ျဖစ္ပါသည္။ အဆူဆူေသာဘုရားရွင္မ်ား၊ ပေစၥကဗုဒၶါမ်ား၊ အဂၢသာ၀ကအရွင္ျမတ္မ်ား…..စေသာ သံသရာတစ္ဖက္ကမ္းသို႔ အေရာက္ကူးသြားၾကသူတိုင္း ဤယာဥ္ႏွစ္မ်ိဳးျဖင့္သာ ကူးသြားခဲ့ၾကသည္။ ဤယာဥ္ႏွစ္မ်ိဳးမွတစ္ပါး အျခားနည္းလမ္း မရွိေတာ့ၿပီ။ မိမိၾကိဳက္ႏွစ္သက္ရာတစ္ခုခုကို ေရြးခ်ယ္၍ သြားၾကရေလသည္။ ဥပမာအားျဖင့္ အေမရိကန္၊ ျပင္သစ္ႏို္င္ငံၾကီးမ်ားသို႔ ေရလမ္းက သေဘၤာျဖင့္ျဖစ္ေစ၊ ေလလမ္းက ေလယာဥ္ျဖင့္ျဖစ္ေစ သြားႏိုင္သကဲ့သို႔ ျဖစ္သည္။ ထိုႏွစ္မ်ိဳးတုိ႔တြင္ တစ္မ်ိဳးကို ေရြးခ်ယ္၍ သြားေရာက္ႏိုင္ေပသည္။ မည္သည့္နည္းျဖင့္သြားသြား နိဗၺာန္ေရာက္သည္ျဖစ္ေစ၊ မဂ္ရသည္ျဖစ္ေစ အက်ိဳးကား အတူတူပင္ ျဖစ္ပါသည္။

သမထယာနိကလမ္းသြားလိုပါက (၃၈)ပါးေသာ သမထတို႔တြင္ ဆရာရွာ၍ ဆရာျပသည့္အတိုင္း အားထုတ္ရမည္။ ဆရာညႊန္ျပသည့္အတုိင္း ပထမစ်ာန္၊ ဒုတိယစ်ာန္စသည့္ အပၸနာစ်ာန္မ်ားကို ပါဒက၊ သမသိတ၊ ပုဂၢလဇၥ်ာသယတို႔၏အစြမ္းအားျဖင့္ ႐ုပ္နာမ္ကို သခၤါရတင္ၿပီး မဂ္၊ ဖိုလ္ဆိုက္ေရာက္ေအာင္ အားထုတ္ၾကသည္။ အခ်ိဳ႕မွာ အပၸနာစ်ာန္မ်ားကို ရေအာင္အားမထုတ္ေတာ့ဘဲ ဥပစာရစ်ာန္မွထ၍ ႐ုပ္နာမ္တို႔ကို သခၤါရတင္ၿပီး မဂ္၊ ဖိုလ္ရေအာင္ အားထုတ္ၾကသူမ်ားလည္း ရွိပါသည္။ သို႔ျဖစ္၍ သမထယာနိကနည္းတြင္ပင္ အမ်ိဳးမ်ိဳး အားထုတ္ၾကသည္မ်ား ရွိသည္။

သမထယာနိကဟူသည္မွာ သမထပဋိဘာဂနိမိတ္ကို အားထုတ္ၿပီးေနာက္ ၀ိပႆနာကို စီးျဖန္းအားထုတ္ရေသာနည္း ျဖစ္သည္။ ၀ိပႆနာယာနိကဟူသည္မွာ သမထပိုင္းကို လံုး၀အားထုတ္မႈမျပဳဘဲ ၀ိပႆနာသက္သက္ကိုသာ အားထုတ္ရေသာနည္းျဖစ္ေပသည္။ (၀ိသုဒၶိမဂ္၊ မဟာဋီကာ - ၂၊ ႏွာ - ၃၅၀။ ၃၅၁)

ပထမနည္း သမထယာနိကျဖင့္ အားထုတ္လိုလွ်င္ အာကာသကသိုဏ္းႏွင့္ အာေလာကကသိုဏ္းဟူေသာ သမထႏွစ္မ်ိဳးမွတစ္ပါး က်န္ (၃ဂ)ပါးေသာ ကမၼ႒ာန္းတို႔တြင္ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးကို မူတည္အားထုတ္ၿပီး ဥပစာရစ်ာန္ သို႔မဟုတ္ အပၸနာစ်ာန္ရေအာင္ အားထုတ္ရသည္။ ဤက်မ္းတြင္ အာနာပါန၏ ၿငိမ္းေစဘိဟူေသာ ဥပစာရဘာ၀နာမွ ၀ိပႆနာကူးပံုကို ျပသထားပါသည္။

ဤေနရာ၌ အခ်ိဳ႕ဆရာတို႔က `သမထဟာ နိဗၺာန္ကို မရႏုိင္၊ မဂ္မရႏိုင္´ဟု ေျပာလည္း ေျပာရဲ၏။ ေရးလည္း ေရးရဲၾက၏။ သမထကို သာသနာပတရားဟူ၍ေတာင္ စြပ္စဲြလိုက္ၾကေသး၏။ ဤအခ်က္၌ သတိထားပါ။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ရြာက စံၿဖိဳးၾကီးတြင္ ပိုက္ဆံတစ္ပဲတည္းသာ ရွိေလသည္။ တစ္ေန႔ ထိုပိုက္ဆံတစ္ပဲႏွင့္ မုန္႔ဆိုင္သို႔သြားၿပီး မုန္႔တစ္ခုကို ၀ယ္စားခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ သူတစ္ပါးအား ေျပာျပသည္မွာ `ဒီမုန္႔ဆိုင္ၾကီး တစ္ဆိုင္လံုးမွာ ငါ၀ယ္စားတဲ့ မုန္႔တစ္ခုသာ အေကာင္းဆံုး၊ က်န္တဲ့မုန္႔ေတြဟာ ငါ၀ယ္စားတဲ့မုန္႔ေလာက္ အရသာမရွိဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ ငါ၀ယ္စားတာ´ဟု ၾကြားလိုက္ေသး၏။ အမွန္မွာ ပိုက္ဆံမရွိ၍သာ ထိုကဲ့သို႔ ေျပာျခင္းျဖစ္ေပသည္။

တစ္အိုးတည္း တစ္ဦးတည္းက အတူတူေဖ်ာ္ၿပီး ေၾကာ္ထားပါလွ်က္ သူစားသည့္မုန္႔သာ အေကာင္းဆံုးဟု ဆိုျခင္းမွာ ယုတၱိမရွိလွေခ်။ ထိုကဲ့သို႔ေျပာျခင္းကို အျခားမည္သည့္ပုဂၢိဳလ္ကမွ ယံုၾကည္ၾကလိမ့္မည္ မဟုတ္ေပ။ ဘုရားရွင္တစ္ပါးတည္း ခံတြင္းေတာ္တစ္ခုတည္းမွ ေဟာၾကားထားအပ္ေသာ ဓမၼကၡႏၶာခ်င္းတူပါလွ်က္ `ဘယ္ဓမၼကၡႏၶာက မဂ္မရဘူး၊ ဘယ္ဓမၼကၡႏၶာကမွ မဂ္ရတယ္´ဟု ေျပာဆို၍ ယုတၱိရွိႏိုင္ပါမည္ေလာ။

မဟာသမုဒၵရာသို႔ ဆင္းလိုလွ်င္ ဆင္းရာဌာန ဆိပ္ကမ္းကို ရွာစရာမလုိဘဲ ေရာက္ရာဌာနမွ ဆင္းလိုတိုင္း ဆင္းႏုိင္ေပသည္။ ထို႔အတူပင္ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳလိုေသာ ေယာဂီပုဂၢိဳလ္အား တရားေရြးခ်ယ္ရန္မလို၊ မည္သည့္ကမၼ႒ာန္းကို အားထုတ္အားထုတ္ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳႏုိင္သည္ခ်ည္းျဖစ္ပါသည္။ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္မျပဳႏိုင္ေသာ ကမၼ႒ာန္းဟူ၍ မရွိပါ။ (သီလကၡႏၶ၀ဂၢ အ႒ကထာ - ၁၊ ႏွာ ၃၂၅။ မူလပဏၰာသ အ႒ကထာ - ၂၊ ၃၂၀)

မဟာသတိပ႒ာနသုတ္ေတာ္ၾကီးတြင္လည္း `ဧကာယေနာယံ ဘိကၡေ၀ မေဂၢါ သတၱာနံ ၀ိသုဒၶိယာ = ရဟန္းတို႔ (ေယာဂီအေပါင္းတို႔) သတၱ၀ါတို႔၏ ဉာဏ္အျမင္စင္ၾကယ္ဖို႔ရန္အတြက္ လမ္းသည္ တစ္ေၾကာင္းတည္းသာရွိ၏´ဟု ေဟာၾကားထားသည္။ အာနာပါနပဗၺ-ကစၿပီး သစၥပဗၺတိုင္ေအာင္ သတိပ႒ာန္အားျဖင့္ ေလးပါး၊ တရားကြက္အားျဖင့္ (၂၁)ပါးတို႔သည္ ခရီးတူ၊ စခန္းတူ၊ လမ္းအတူ၊ အက်ိဳးတူ ဧကာယန မဂၢဟု ေဟာၾကားထားသည္။ ထိုသို႔ျဖစ္ပါလွ်က္ အာနာပါနက သမထအလုပ္၊ မဂ္မရႏုိင္ဘူး၊ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းလည္း မဟုတ္ဘူး…စသည္ျဖင့္ မေျပာၾကားသင့္ေပ။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္တုိင္ `အာနာပါနက်င့္စဥ္ကို သတိလက္လြတ္၊ အဆင္အျခင္နည္းသူတို႔အား ငါမေဟာ´ဟု မိန္႔ေတာ္မူထားသည္။ မဂ္ရေၾကာင္းမဟုတ္ဘူး၊ သာသနာပတရားၾကီးဟု မေဟာခဲ့ေပ။ ပါရမီထူးျခားသူတို႔ကို ေဟာေသာတရားျဖစ္သည္ဟု မိန္႔ေတာ္မူခဲ့သည္။

`အာနာပါနကမၼ႒ာန္းသည္ ၀န္ေလး၏၊ ခဲယဥ္း၏၊ ခဲခဲယဥ္းယဥ္း အားထုတ္မွသာလွ်င္ ျဖစ္ႏုိင္၏၊ ေလးေလးစားစား ၾကိဳးပမ္းအားထုတ္မွသာ ျဖစ္ႏိုင္၏၊ ဗုဒၶ၊ ပေစၥကဗုဒၶႏွင့္ အာဇာနည္ပါရမီရွင္မ်ားသာ ႏွလံုးသြင္းႏုိင္ေသာ ကမၼ႒ာန္းျဖစ္၏´ဟု အ႒ကထာဆရာၾကီး အရွင္မဟာဗုဒၶေဃာသကလည္း မိန္႔ေတာ္မူထားသည္။ (ပဋိသမၻိဒါမဂၢ အ႒ကထာ - ၂၊ ႏွာ ၉၈။ ပါရာဇိကက႑ အ႒ကထာ - ၂၊ ၂၈။ ၀ိသုဒၶိမဂၢ အ႒ကထာ - ၁၊ ၂၇၅)

ယခုကာလေပၚေပါက္ေနေသာ ကိုစံၿဖိဳးၾကီးတို႔ကဲ့သို႔ ေျပာထားသည္မ်ား ရွိပါသေလာ။ ထုိကဲ့သို႔ ေဟာၾကားထားခ်က္မ်ားကို ပဋိသမၻိဒါမဂ္စေသာ ပါဠိေတာ္၊ အ႒ကထာ၊ ဋီကာတို႔၌ မ်ားစြာရွိပါေသးသည္။ ကိုးကားျပ၍ေသာ္မွ ကုန္ႏုိင္စရာ မရွိပါေခ်။ ထို႔ေၾကာင့္ `အာနာပါနကမၼ႒ာန္းသည္ မဂ္ကိုလည္း ရေစႏိုင္တယ္၊ ဖိုလ္ကိုလည္း ရေစႏုိင္တယ္၊ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာသို႔လည္း သြားႏိုင္ေသာ ဆိပ္ကမ္းၾကီးသဖြယ္ျဖစ္တယ္´ဟု ဧကန္မွတ္ယူႏိုင္ၾကေပသည္။ (အက်ယ္သိလိုပါမူ ပါရဂူက်မ္းမ်ားတြင္ ဖတ္႐ႈႏိုင္ၾကပါသည္။)

Thursday, November 19, 2009

က်မ္းျပဳရျခင္းအေၾကာင္းရင္း

http://www.kannifoundation.orgမွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္။


ဤသမထယာနိက ၀ိပႆနာျဖတ္လမ္း အာနာပါနသ႐ုပ္ျပဋီကာ လက္စဲြက်မ္းကို ခမ္းခမ္းနားနား ႐ုပ္ပံုအေျမာက္အျမားႏွင့္ ေရးသားရျခင္းအေၾကာင္းမွာ ေက်းဇူးရွင္၊ ကႏၷီၿမိဳ႕၊ ေရႊသိမ္ေတာ္ေတာရဆရာေတာ္ဘုရား ေရးသားေတာ္မူအပ္ေသာ ေယာဂိပါရဂူက်မ္း၊ သစၥပါရဂူက်မ္း၊ ၀ဋၬပါရဂူက်မ္း၊ အာနာပါနပါရဂူက်မ္း၊ ေရႊဘိုၿမိဳ႕၊ ပုသိမ္ေတာေက်ာင္းဆရာေတာ္ အရွင္ဗုဒၶ၀ံသေထရ္ေရးသားေသာ ေယာဂိပါရဂူက်င့္စဥ္က်မ္းတို႔တြင္ ေဖာ္ျပထားခ်က္မ်ားကို ေယာဂီအေပါင္းတို႔ ခဲရာခဲဆစ္ အဖုအထစ္မရွိဘဲ ေကာင္းစြာလိုက္နာက်င့္ၾကံႏိုင္ၾကေစရန္ ေရးသားရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ခဲရာခဲဆစ္ အဖုအထစ္ဟူသည္မွာ သံသရာ၀ဋ္မွာ ကၽြတ္လြတ္လိုၾကသျဖင့္ အာနာပါနစေသာ သမထ၊ ၀ိပႆနာတရားမ်ားကို က်င့္ၾကံၾကရာတြင္ အားထုတ္သူေယာဂီတို႔က တရားကိုယ္တရားကြက္ လိုအပ္သည္ထက္ ပိုေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ လိုေနေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း ခရီးမေပါက္ျဖစ္တတ္ၾကရေပသည္။ ထိုသို႔မျဖစ္ဘဲ အာ႐ံုသေဘာမွန္ကန္မွသာ မဂ္ဖိုလ္နိဗၶာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳရေပမည္။

ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္က ၾကီးခါမွ ရဟန္းျပဳရေသာ ေတာထြက္အရွင္တစ္ပါးကို ျမတ္စြာဘုရားက ဥဒယဗၺယ-ျဖစ္ပ်က္တရားကို ေပးသနားေတာ္မူလတ္ေသာ္ ထိုရဟန္းသည္ ဂဂၤါျမစ္ကမ္းမွ ေအးခ်မ္းေသာေက်ာက္ျဖာထက္တြင္ ေရျပင္ကိုၾကည့္ရင္း ငါးလာရွာေသာ ဗ်ိဳင္းအေပၚတြင္ စိတ္ေရာက္လွ်က္ ဥဒယဗၺယ(ျဖစ္-ပ်က္)မွ ဥဒကဗက (ေရ-ဗ်ိဳင္း)ဟု အာ႐ံုေရာက္သြားေတာ့သည္။ ထိုသို႔ အာ႐ံုလဲြသြားေသာေၾကာင့္ တရားမရျဖစ္ခဲ့ေလသည္။ မမွားမယြင္း ေျဖာင့္စင္းေတာ္မူၾကပါေစ။
အမွန္တကယ္လိုခ်င္လွသျဖင့္ ဤနည္းမ်ားအတိုင္း အားထုတ္ၾကပါေသာ္လည္း တရားမေတြ႕ျဖစ္ခဲ့ပါလွ်င္ ဆရာ၏အထံသို႔ အျမန္ဆံုး လာေရာက္၍ စံုစမ္းေမးျမန္းေတာ္မူၾကပါ။ ၉-ရက္ႏွင့္အၿပီး အားထုတ္နည္းကို ေပးအပ္ပါမည္။ ဤေနရာ၌ အထူးမွာလိုသည္မွာ စာကိုဖတ္၍ အားထုတ္ရျခင္းထက္ ဆရာႏွင့္အားထုတ္ျခင္းက ပိုေကာင္းပါသည္။

ထိုအေၾကာင္းႏွင့္စပ္၍ ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္က ဇာတ္ေၾကာင္းတစ္ခုကို တင္ျပလုိပါသည္။ ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္အခါက သံဃာ့ဂိုဏ္းၾကီးမ်ားကို ပရိယတ္စာေပမ်ားကို ပို႔ခ်ေနေသာ မဟာသီ၀မေထရ္ၾကီးသည္ မိမိပို႔ခ်လိုက္ေသာ တရားမ်ားျဖင့္ ရဟႏၱာျဖစ္သြားၾကသူမ်ားရွိေသာ္လည္း မိမိကိုယ္တိုင္မူကား တရားမရျဖစ္ေနခဲ့သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ `မိမိသည္ စာတတ္ေပတတ္ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အားထုတ္လိုက္လွ်င္ ခဏခ်င္း တရားထူးရလိမ့္မည္´ဟု အထင္ၾကီးေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေပသည္။ တပည့္ရဟႏၱာမ်ားခ်ည္း သံုးေသာင္းေက်ာ္ရွိသည္ဟု ဆိုပါသည္။

ေနာင္ေသာအခါ မိမိကိုယ္တိုင္ အားထုတ္ၾကည့္ေသာအခါ တစ္ေန႔ရလိမ့္ႏိုးႏိုး၊ တစ္ညရလိမ့္ႏိုးႏိုး အားထုတ္ပါေသာ္လည္း တစ္ႏွစ္မရ၊ ႏွစ္ႏွစ္မရ၊ ႏွစ္ေပါင္း ၃၀-တုိင္တိုင္ အားထုတ္ၿပီး သံုးခါငိုၿပီးေနာက္မွ တရားရခဲ့သကဲ့သို႔ ျဖစ္တတ္ပါသည္။ သတိျပဳသင့္ပါသည္။

Wednesday, November 18, 2009

ျဖဴးဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ အေရးေပၚက်န္းမာေရးသတင္း

ၾကည္ညိဳေလးစားခင္မင္ရပါေသာ ဆရာေတာ္အရွင္သူျမတ္မ်ား၊ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားႏွင့္ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါ ညီအကို ေမာင္ႏွမအေပါင္းတို ့(ဘုရား) ခင္ဗ်ား.....

ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ နိဳင္ငံေက်ာ္ဓမၼကထိက ျဖဴးဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ရဲ ့သီလဂုဏ္၊ သမာဓိဂုဏ္၊ ပညာဂုဏ္တို ့ႏွင့္ ဗုဒၶသာသနာေတာ္အတြက္ အားထုတ္ ၾကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္လုပ္ေဆာင္ခဲ့မႈမ်ားကို အာရံုျပဳၾကည္ညိဳႏွလံုးသြင္း၍ ေအာက္ပါသတင္းစာသားကို ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား၏ ကိုယ္ပုိင္ အင္တာနက္၀က္ဘ္ဆိုဒ္မ်ားႏွင့္ အီးေမးလ္မ်ားမွတဆင့္ ထပ္ဆင့္ ျဖန္ ့ျဖဴးေ၀မွ်ေပးပါရန္ ေလးစားစြာျဖင့္ ေမတၱာရပ္ခံ ပန္ၾကားအပ္ပါတယ္ခင္ဗ်ား။

ေလးစားစြာျဖင့္
၀ိမုတၱိသုခ

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ျဖဴးဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ အေရးေပၚက်န္းမာေရးသတင္း





ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ နိဳင္ငံေက်ာ္ဓမၼကထိက ျပည္တြင္းျပည္ပသာသနာျပဳ ျဖဴးဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ဘဒၵႏၱနရပတိ သည္ ထိုင္းႏိုင္ငံ၊ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕ ရွိ ဖလန္ေကာက္ေဆးရုံ (PRARAM 9 HOSPITAL)၊ စတုတၳထပ္ အတြင္းလူနာေဆာင္ အခန္းအမွတ္ (၃)တြင္ ေက်ာက္ကပ္ေရာဂါေဝဒနာကို ေဆးကုသမႈခံယူလွ်က္ရွိေနပါသည္။

ဆရာေတာ္သည္ လြန္ခဲ့ေသာ ၂-ႏွစ္က ေက်ာက္ကပ္အစားထိုးခဲ့ရာမွ ေက်ာက္ကပ္သို႔ ပိုးဝင္ေရာက္မႈေၾကာင့္ ယခုအခ်ိန္တြင္ အေရးေပၚကုသမႈခံယူလွ်က္ရွိပါသည္။

ေဆးရုံတြင္ အထူးကုဆရာဝန္ႀကီးမ်ားႏွင့္ ေခတ္မွီစက္ကိရိယာမ်ားျဖင့္ ကုသလွ်က္ရွိရာ ကုသစရိတ္မွာ တစ္ရက္လွ်င္ က်ပ္သိန္း(၃၀)ခန္႔ ကုန္က်လွ်က္ရွိပါသည္။ ယခုအခ်ိန္အထိ ကုန္က်ေငြမွာ က်ပ္သိန္းငါးရာ ေက်ာ္လာၿပီျဖစ္ပါသည္။

သို႔ပါေသာေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီ၏ သီလဂုဏ္၊ သမာဓိဂုဏ္၊ ပညာဂုဏ္တို ့ကို ၾကည္ညိဳၾကေသာ တပည့္ဒါယကာ၊ ဒါယိကာမမ်ားအေနျဖင့္ ေဘသဇၨဒါန က်န္းမာေရးေဆးအလွဴေတာ္အတြက္ စြမ္းႏုိင္သမွ် ကုသိုလ္ေတာ္ ပါဝင္လိုၾကပါလွ်င္ ေအာက္ပါဖံုးနံပါတ္မ်ားသို ့ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းႏိုင္ၾကပါေၾကာင္း ကုသိုလ္အက်ိဳးေမွ်ာ္၍ အသိေပးႏိွဳးေဆာ္ေၾကညာအပ္ပါသည္။


ထိုင္းႏိုင္ငံ
ဦးစေႏၵာဘာသ
ဦးအဂၢဝရ (ေခတၱ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕၊ ထိုင္းႏိုင္ငံ)
ဖံုးနံပါတ္။ ။+၆၆ ၈ ၁၄၃၉ ၄၅၉၆။
ဆန္စစ္ကရစ္ယူနီဗာစီတီ၊ ဗာရာဏသီ၊ အိႏိၵယ
ဓမၼရကိၡတ ျဖဴးမဟာစည္၊ ရန္ကုန္ ႏွင့္
မဟာစည္သာသနာ့ရိပ္သာ၊ ျဖဴးၿမိဳ႕။

စကၤာပူႏိုင္ငံ
ကိုညီညီလြင္+ မစမ္းျမ
ဖံုးနံပါတ္။ ။ +၆၅ ၉၀၀၉၆၈၂၀၊ +၆၅ ၉၈၅၁၇၆၆၀

ျမန္မာႏိုင္ငံ
အက်ဳိးေတာ္ေဆာင္အဖြဲ႕ -
ဓမၼရကၡိတျဖဴးမဟာစည္သာသနာ့ရိပ္သာ၊
အမွတ္(၅)ရပ္ကြက္၊ လႈိင္ၿမိဳ႕နယ္၊ ကမာရြတ္ဘူတာအနီး၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕။
ဖုန္း - ၀၁-၅၃၀၀၆၈ ၊ ၅၀၁၈၄၆ (Ext- ၁၈၁) ၊ ၀၉၅၀ - ၁၇၅၅၄