Monday, August 31, 2009

အလုပ္သမား သုံးမ်ိဳး

အလုပ္သမား သုံးမ်ိဳးရွိပါတယ္၊

၁။ လုပ္ရမယ္ဆုိလုိ႔ လုပ္တဲ့ အလုပ္သမားက တစ္မ်ိဳး
၂။ လုပ္ရမယ္ထင္လုိ႔ လုပ္တဲ့ အလုပ္သမားက တစ္မ်ိဳး
၃။ လုပ္ရမယ္ျမင္လုိ႔ လုပ္တဲ့ အလုပ္သမားက တစ္မ်ိဳးလုိ႔ သုံးမ်ိဳးရွိပါတယ္။


၁။ လုပ္ရမယ္ဆုိလုိ႔ လုပ္တဲ့ အလုပ္သမားဆုိသည္မွာ တာ၀န္ေပးခ်က္အရ ေစခုိင္းခ်က္အရ ေဆာင္ရြက္ရတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ားျဖစ္တယ္။ တာ၀န္ေက်ေအာင္ေတာ့ လုပ္တတ္ၾက လုပ္နုိင္ၾကတယ္၊
အခ်ိန္ေစ့ေအာင္ လုပ္ငန္းျပီးေအာင္ေတာ့ ၾကိဳးစားျပဳလုပ္အားထုတ္တတ္ၾကတယ္၊ သုိ႔ေသာ္လည္း ကုိယ့္အတြက္ တရားစြမ္းအား အႏွစ္ပါေအာင္ ယူဖုိ႔က်ေတာ့ သတိမျပဳမိတတ္ဘဲ ေနၾကပါတယ္။

၂။ လုပ္ရမယ္ထင္လုိ႔ လုပ္တဲ့ အလုပ္သမားဆုိတာ အထင္ေလးပါလာေတာ့ စိတ္၀င္စားမႈရွိတယ္၊ သုိ႔ေသာ္လည္း အထင္ဟာ အျမင္မဟုတ္တဲ့အတြက္ စြမ္းအားေတြ တိတိက်က် ျပည့္ျပည့္၀၀ ရေအာင္ယူနုိင္ဖုိ႔ ခက္ခဲေနပါတယ္၊ အထင္ဆုိတာ စာစကားနဲ႔ေျပာရင္ တဏွာ မာန ဒိိ႒ိ သံသာရာနယ္ခ်ဲ့ေတြ ေနရာတုိင္းမွာ ေဘာင္ကန္႔သတ္ခ်က္ခ်ည္းပါေနတဲ့ ေဆာင္ရြက္မႈမ်ိဳးစုံေတြပါပဲ၊
ငါ့အတြက္ပါမွ လုပ္နုိင္မယ္၊ ငါ့အတြက္ မပါရင္ မလုပ္နိဳင္ဘူး ငါနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္အတြက္ ခံစားခြင့္ပါမွ လုပ္နိဳင္မယ္၊ ခံစားခြင့္မပါရင္ မလုပ္နိဳင္ဘူး စသည္ျဖင့္ ေဘာင္တံတုိင္း က်ဥ္းေျမာင္းမႈ ေဘာင္ခတ္မႈေတြပါေနတယ္၊
အဲဒီပုဂၢိဳလ္မ်ားရဲ့ ေဆာင္ရြက္ခ်က္သည္ စိ္တ္၀င္စားမႈရွိေသာ္လည္း ကိုယ့္၀န္ကုိယ္ထမ္း လူ႔အစြမး္ဆုိတဲ့ကုိယ္ပုိင္တရား အႏွစ္အထိရေအာင္ ယူနုိင္တဲ့ အင္အားဆုိတာ ပါခ်င္မွ ပါမွာေပါ့။

၃။ လုပ္ရမယ္ ျမင္လုိ႔လုပ္တဲ့ အလုပ္သမားဆုိတာကေတာ့ ပညာဦးစီးလာတယ္၊ သဒၶါတရားပါလာတယ္၊ ေမတၱာတရားပါလာတယ္၊ ေရာက္တဲ့ေနရာ ကုိယ့္အရပ္ ေတြ႔တဲ့သူဟာကုိယ့္ေဆြမ်ိဳး ကုိယ္လုပ္တဲ့အလုပ္မွန္သမွ်ၽႊ ကုိယ့္အလုပ္ဆုိတဲ့ အဲသလုိၾကည္လင္ ျပတ္သားတဲ့ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ အျမင္မ်ားနဲ႔ ျပဳလုပ္အားထုတ္တတ္ၾကတယ္၊ ေဘာင္တံတုိင္း ကန္႔သတ္ခ်က္မရွိ၊ အကုန္လုံးကုိ အေကာင္းဆုံးျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေပးမယ္လုိ႔ စစ္မွန္တဲ့ ေစတနာ သဒၶါ ေမတၱာ ပညာမ်ားနဲ႔ ေဆာင္ရြက္တတ္တယ္၊ အဲဒီေတာ့ အလုပ္လည္းျပီးတယ္ အမွားအယြင္းလည္းနည္းတယ္၊ အခ်ိန္လုပ္ငန္းတုိ႔အတြက္လည္း တြက္ကိန္းကုိက္တယ္၊ အားရစရာေကာင္းပုံကေတာ့ ကုိယ္ပုိင္တရားစြမ္းအားေတြ တစ္ခါတည္းပါသြားတယ္။

တိပိဋက ေယာဆရာေတာ္

Sunday, August 30, 2009

ေကာတ(Kota) ရာဇမဟာ၀ိဟာရသုိ႔ ေလ့လာေရးခရီး










ကုိလံဘုိကေန ရွစ္ကီလုိမီတာေလာက္ ေ၀းတဲ့ ရြာေလးတရြာကုိ ညပုိင္း ၇ နာရီခဲြ ေလာက္မွာ သူငယ္ခ်င္းမ်ားနဲ႔အတူ ေလ့လာေရးခရီး သြားျဖစ္တယ္၊ ခ်စ္စရာယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ထုံးတမ္း စဥ္လာေတြကို အျမတ္တနိဳး ထိန္းသိမ္းေလ့ရွိတဲ့ သီရိလကၤာ ႏိုင္ငံသားေတြရဲ့ ဓာတ္ေတာ္ စြယ္ေတာ္လွည့္ပဲြကုိ သြားေရာက္ ဖူးေျမာ္ၾကတာပါ၊ သူတုိ႔ေၾကြးေၾကာ္သံက Buddhism From Generation to Generation ပါ၊

မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြကုိ မြန္ျမတ္တဲ့ ဘာသာေရး အေမြေပးဖုိ႔ အဓိကရည္ရြယ္ျပီး ယဥ္ေက်းမႈေတြ ထိန္းသိမ္းေနတာကုိ ေလ့လာသိရွိရတယ္. စိတ္ထဲမွာ ျမန္မာနုိင္ငံမွာလည္း ဘာသာေရးဖက္မွာ ဒီလုိ စနစ္တက်ေလး ထိန္းသိမ္းနုိင္ရင္ ေကာင္းမွာပဲလုိ႔ ေတြးေနမိတယ္၊

တကယ္ေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ စြယ္ေတာ္အစစ္က ကႏၵီျမိဳ႕မွာ ရွိတာပါ၊ တခ်ိန္က ေကာတရာဇ မဟာ၀ိဟာရမွာ ဘုရားရွင္ရဲ့ စြယ္ေတာ္အစစ္ သီတင္းသုံးဖူးတယ္လုိ႔ သမုိင္းေတြက ဆုိပါတယ္၊ အခု စြယ္ေတာ္ ဓာတ္ေတာ္လွည့္ပဲြကလည္း ကႏၵီျမိဳ႕ စြယ္ေတာ္လွည့္ပဲြလုိပဲ ဆင္ေတြအေျမာက္အမ်ား လူေတြအေျမာက္အမ်ား အသုံးျပဳျပီး လွည့္လည္ပူေဇာ္ၾကပါတယ္၊

ေခတ္မွီ လွ်ပ္စစ္ေတြ ထိန္ထိန္ညီးေအာင္ ရေနေပမယ့္ ဒီလွည့္လည္ပူေဇာ္ခံပဲြမွာ သူတုိ႔သုံးေနတာက ဟုိး-ေရွးေခတ္ ယဥ္ေက်းမႈတစ္ခုျဖစ္တဲ့.. အုန္းသီးအခံြေျခာက္ကုိ ဓာတ္ဆီေလာင္းျပီး သံျခင္းထဲမွာ ထည့္ျပီး ထြန္းညွိပူေဇာ္ပါတယ္၊ ဘုရား ရဟႏၱာေတြရဲ့ ဓာတ္ေတာ္ေတြ စြယ္ေတာ္ပြားေတြကုိေတာ့ ဆင္ေပၚမွာတင္ျပီး လွည့္လည္ပါတယ္၊ အဲဒီ ဆင္ေတြရဲ့ေနာက္မွာမွ ရုိးရာယဥ္ေက်းမႈ အကအဖဲြ႔ေတြက လမ္းေလွ်ာက္ရင္း ကျပေဖ်ာ္ေျဖၾကတယ္၊

အဲဒီေနာက္ကမွ ရွင္ဘုရင္ၾကီးပုံစံ မွဴးမတ္ေတြျခံရံကာ လုိက္ပါလာၾကပါတယ္၊ လုိက္လံပုိ႔ေဆာင္ေပးတဲ့ သီရိလကၤာ ဒကာတစ္ေယာက္ကုိ ေမးၾကည့္ေတာ့.. ရွင္ဘုရင္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး.. ရြာသူၾကီးက ဓာတ္ေတာ္ေတြ စြယ္ေတာ္ပြားေတြကုိ ပူေဇာ္ျပီး ရြာသူ ရြာသားေတြကုိလဲ ပူေဇာ္ေစတဲ့ ပုံကုိ သရုပ္ေဖာ္တာလုိ႔ ေျပာျပပါတယ္၊ လွည့္လည္ပူေဇာ္ ကျပေဖ်ာ္ေျဖေရး အဖဲြ႔ေတြကလည္း တကယ့္ကုိ မ်ားလွပါတယ္.. ဟန္နဳမာ ေမ်ာက္မင္းအက၊ ပန္ခ်ာပီအက၊ သီရိလကၤာ ေခတ္အဆက္ဆက္ ရုိးရာအက၊ ဟိႏၵဴအက၊ ဆင္ဟာလိလူမ်ိဳးေတြရဲ့ တတ္အပ္တဲ့ အတတ္ပညာအက စသည္ျဖင့္ စုံလင္လွတယ္. လမ္းေဘး၀ဲယာ တစ္ေလွ်ာက္ ၾကည့္ရႈေနတဲ့ ပရိသတ္ကလည္း တုိးမေပါက္ေအာင္ကုိ စည္ကားလွတယ္၊ ကႏၵီစြယ္ေတာ္ လွည့္ပဲြကုိေတာ့ ကမၻာက Incredible ceremony လုိ႔ တင္စားေျပာဆုိၾကပါတယ္..

ယခု ေကာတရာဇ မဟာ၀ိဟာရ -က ဓာတ္ေတြစြယ္ေတာ္ လွည့္ပဲြကုိလဲ ဒုတိယ Incredible ceremony လုိ႔ ေျပာနုိင္ပါတယ္၊ သူ႔ဓေလ့ သူထုံးစံ သူ႔ရုိးရာကုိ အစဥ္အလာမပ်က္ ထိန္းသိမ္းနိဳင္တာဟာလည္း ဂုဏ္ယူစရာ တစ္ခုလုိ႔ ျမင္ပါတယ္၊ ယဥ္ေက်းမႈ စာေပ ဂီတဟာ လူမ်ိဳး တစ္မ်ိဳးရဲ့ တန္ဖုိးကုိ တုိင္းတာႏိုင္တယ္လုိ႔ဆုိရင္ ေကာတရာဇ မဟာ၀ိဟာရ-က ဓာတ္ေတာ္စြယ္ေတာ္လွည့္ပဲြ သုိ႔မဟုတ္ ရုိးရာယဥ္ေက်းမႈ ေဖာ္ထုတ္ပဲြဟာလည္း တကယ့္ကုိ တန္ဖုိးကုိ ေဖာ္ျပနုိင္တဲ့ ပဲြလုိ႔ ဆုိရမွာပါ၊

လူမ်ားေတြရဲ့ ရုိးရာယဥ္ေက်းမႈ ျမတ္နိဳးထိန္းသိမ္းတာကုိ ေတြ႔ရေတာ့ စိတ္ထဲမွာ အေတြးေတြ နယ္ခ်ဲ႕ေတြးေနတုန္း..
ေဟး-ျပန္ၾကစုိ႔ဆုိတဲ့ သူငယ္ခ်င္းရဲ့ အသံကုိၾကားလုိ႔ နာရီၾကည့္လုိက္ေတာ့ ည ၁၂ နာရီေတာင္ ထုိးခါနီးေနပါျပီ၊ အေတြးကုိ ခဏရပ္ျပီး ေနရာေက်ာင္းကုိ ျပန္လွည့္အလာမွာေတာ့ ေကာတရာဇ မဟာ၀ိဟာရ ေလ့လာခရီးက ေျပာေနတဲ့ Buddhism From Generation to Generation ဆုိတဲ့ အသံက ပဲ့တင္ထပ္ က်န္ရစ္ခဲ့တယ္။ ။

အရွင္တိကၡဉာဏာလကၤာရ

Monday, August 24, 2009

သီတဂူအယုဒါနေဆး႐ံုအလွဴေတာ္



ဟိုလြန္ခဲ့တဲ့တခ်ိန္တုန္းက စစ္ကိုင္းေတာင္႐ုိး၌ လွ်ပ္စစ္မီးအလင္းေရာင္ ေကာင္းစြာမရေသး၊ သြားလမ္း လာလမ္း လည္း ေကာင္းစြာမရွိေသး၊ တယ္လီဖုန္းအဆက္အသြယ္လည္း မရွိေသး၊ ေဆး႐ံုလည္း မရွိေသး။ ထိုကဲ့သို႔ေသာ အခါက သီတဂူဆရာေတာ္ေလာင္းလ်ာ ဦးပဥၥင္းေလးသည္ ၁၀-ဝါမွ်သာ ရွိေသးသည္။ အနီးစခန္းဆရာေတာ္ထံ၌ အထက္တန္းပိဋကတ္စာေပႏွင့္ ဘာသႏၱရစာေပမ်ားကို ေလ့လာဆည္းပူးေနခ်ိန္ ျဖစ္ေပသည္။


မိုးတစိမ့္ စိမ့္ရြာေနသည့္ တစ္ခုေသာ နံနက္ခင္းဝယ္ သီလရွင္ ဆရာေလးတစ္ပါးသည္ နံနက္ဆြမ္း ခ်က္ရန္အတြက္ ထင္းပံုကို လက္ႏွင့္ ႏိႈက္လိုက္ရာ အမွတ္မထင္ ေႁမြေဟာက္က ကိုက္ေလ၏။ ဆရာေလးသည္ အဆိပ္တက္ၿပီး ေမ့ေမ်ာလဲက်သြားေလေတာ့၏။ ေခ်ာင္ပုိင္သီလရွင္ နာယကဆရာႀကီးမ်ား ပ်ာယာခတ္ၿပီး ေျခ မကိုင္မိ လက္မကိုင္မိ ျဖစ္ကုန္ေတာ့၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သီတဂူဆရာေတာ္ အေလာင္းအလ်ာ ဦးပဥၥင္းေလးကုိ အကူအညီေတာင္းပါေတာ့သည္။

ဦးပဥၥင္းေလးကလည္း ခ်က္ခ်င္း လုိက္သြားၿပီး ေႁမြကိုက္သည့္ဒဏ္ရာ၏အထက္၌ ခါးပန္းႀကိဳးႏွင့္ ခ်ည္လိုက္၏။ ဒဏ္ရာကို ဓားႏွင့္ခြဲၿပီး ေသြးကို ညႇစ္ထုတ္လိုက္၏။ သံပရာသီးႏွင့္ဆားကို ေရာ၍ ဒဏ္ရာကို သိပ္ေပးၿပီး ဆရာေလးကိုလည္း ယင္းသံပရာသီးႏွင့္ဆားကိုပင္ ေဖ်ာ္၍ တိုက္ေလ၏။

ထို႔ေနာက္ လူနာကို ေစာင္ႏွင့္ထုပ္ကာ ျမင္းလွည္းဂိတ္သို႔ ထမ္းပို႔လိုက္ၾက၏။ မနက္အေစာႀကီး ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျမင္းလွည္းသမားကိုလည္း အိမ္ထိ သြားေခၚရေသး၏။ ထိုမွတဖန္ ျမင္းလွည္းျဖင့္ ေတာင္႐ုိးမွ မိုးမလင္းမီ စစ္ကိုင္းျပည္သူ႔ေဆး႐ံုသို႔ သြားၾကရ၏။ မိုးလင္းေသာအခါမွသာ ဆရာဝန္ႏွင့္သူနာျပဳမ်ား၏ ေဆးကုသမႈကို ခံယူရေလသည္။ ကံေကာင္းေထာက္မစြာ ဆရာေလး အသက္ ရွင္ခဲ့ေလသည္။ အကယ္၍ ဒဏ္ရာသာ ျပင္းထန္လွ်င္ အသက္ရွင္သန္ဖုိ႔မလြယ္ကူေတာ့။

ထိုအခက္ခဲတို႔ေတြ႕ရျခင္းမွာ ေတာင္႐ိုး၌ ေဆး႐ံုမရွိျခင္း ေၾကာင့္ျဖစ္ေပသည္။ ေဆး႐ုံရွိလွ်င္ အလြယ္ တကူ ေဆးကုသႏုိင္ပါသည္။ ``ေတာင္႐ိုးမွာ ေဆး႐ံုရွိသင့္တယ္´´ဟု စိတ္ထဲ၌ ေတြးမိေလသည္။ ဤကား ေဆး႐ံုေဆာက္လုပ္ ရန္စိတ္ကူး၏ ပထမဆုံး အၾကံျဖစ္၏။

ဒုတိယမၸိ ႀကံစည္မိ

သီတဂူဆရာေတာ္သည္ စစ္ကုိင္းေတာင္႐ုိး သဒၶမၼသီတဂူေခ်ာင္ကို ၁၃၃၈-ခုႏွစ္တြင္ တည္ေဆာက္ခဲ့ သည္။ ႏွစ္စဥ္ ေတာ္သလင္းလတြင္ က်င္းပသည့္ မႏၱေလးၿမိဳ႕ မလြန္ဆန္လွဴေရစက္ခ်ပြဲသို႔ ျမန္မာျပည္တဝွမ္း မလြန္ ဆန္လွဴ အသင္းေထာက္မ်ားမွ တခ်ိဳ႕အသင္းဝင္လူမ်ားသည္ ထုိသီတဂူေခ်ာင္သို႔ လာေရာက္ တည္းခိုၾက၏။

ဧရာဝတီတိုင္း မလြန္ဆန္လွဴအသင္းေထာက္တစ္ခုမွ ဆြမ္းဆန္အလွဴရွင္ ဒကာႀကီးတစ္ေယာက္သည္ တစ္ညတြင္ ဝမ္းေလွ်ာေလ၏။ ဝမ္းအႀကိမ္ေပါင္း ၂၇- ႀကိမ္သြားေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သီတဂူဆရာေတာ္သည္ ထိုလူနာကို ေရေႏြးပူပူ ပ်ားရည္ခ်ိဳခ်ိဳ ႏွမ္းဆီေမႊးေမႊး ပတၲျမားေသြးေဆးတို႔ျဖင့္္ ေရာ၍တိုက္ေလသည္။ ထုိက္ သေလာက္ သက္သာသြားေလ၏။

သုိ႔ေသာ္ လူနာကို စိတ္မခ်သျဖင့္ ညဥ္႔နက္သန္းေခါင္ အခ်ိန္ႀကီး၌ စစ္ကိုင္းေဆး႐ံုသို႔ ျမင္းလွည္း ျဖင့္ ပို႔လိုက္ေလသည္။ လူနာ အသက္ခ်မ္းသာရာ ရဖို႔အတြက္ အေျပးအလႊား စိတ္ေမာကိုယ္ေမာျဖင့္ ခက္ရာ ခက္ဆစ္ပုိ႔ရ၏။ ယင္းသုိ႔ပုိ႔ရျခင္းမွာ ေတာင္႐ိုးမွာ ေဆး႐ံုမရွိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ``ေတာင္႐ိုး မွာ ေဆး႐ံုရွိလွ်င္ ေကာင္းမွာပဲ´´ဒုတိယမၸိ အႀကံျဖစ္မိျပန္ပါသည္။

တတိယမၸိ ႀကံစည္မိ

သီတဂူဆရာေတာ္သည္ ရွမ္းျပည္ေျမာက္ပိုင္း နမ္းခမ္းၿမိဳ႕သို႔ ေရာက္ခဲ့စဥ္က အေမရိကန္ႏိုင္ငံသား ခရစ္ယာန္သာသနာျပဳ ေဒါက္တာဆီးဂေရး၏ ေဆး႐ံုႀကီးကို ေတြ႕ခဲ့ရသျဖင့္ တအံ့တဩ ေငးေမာၾကည့္႐ႈခဲ့ရ ေပသည္။ ``ငါတုိ႔ႏုိင္ငံမွာ ဘာသာျခားေဆး႐ုံေတြ ရွိေနၿပီး ငါတုိ႔ ဗုဒၶဘာသာပုိင္ေဆး႐ုံမရွိတာဟာ ငါတို႔ ရဟန္းေတာ္မ်ားရဲ႕ အားနည္းခ်က္ပဲ´´ဟု စဥ္းစားမိခဲ့ပါသည္။

သီတဂူဆရာေတာ္သည္ အူက်ေရာဂါျဖစ္သျဖင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ရာမကရစ္ရွနားအသင္းပိုင္ ဂႏၶီေဆး႐ံုသို႔ တက္ေရာက္၍ ကုခဲ့ရေသးသည္။ ဗုဒၶဘာသာရဟန္းေတာ္ တစ္ပါးအေနျဖင့္ ဘာသာျခားမ်ား၏ ေဆး႐ံု၌ တက္ေရာက္၍ ကုရျခင္းမွာ အမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာမ်က္စိျဖင့္ ၾကည့္လွ်င္ ေအာက္တန္းက် လွေပသည္။ ကိုယ့္ႏုိင္ငံ ကိုယ့္တုိင္းျပည္မွာေန၍ ဘာသာျခားပိုင္ေဆး႐ုံမွာတက္ရသည္မွာ ေတြးၾကည့္ေလ ရွက္စရာေကာင္း ေလပင္တည္း။

ထို႔ေၾကာင့္ ``ငါတုိ႔ႏုိင္ငံမွာ ဗုဒၶသားေတာ္ ရဟန္းေတာ္မ်ား ဦးစီးတဲ့ ေဆး႐ံုရွိသင့္တယ္၊ ငါ စြမ္းႏုိင္တဲ့ တေန႔က်ရင္ ေဆး႐ုံေဆာက္မည္´´ဟူေသာ ခုိင္မာေသာ အဓိ႒ာန္ ခ်လုိက္မိပါသည္။

ဘာသာျခားမ်ား ပိုင္ဆိုင္သည့္ ထိုဆီးဂေရးေဆး႐ံုႏွင့္ ဂႏၶီေဆး႐ံုတို႔က သီတဂူဆရာေတာ္ကို သီတဂူ အာယုဒါနေဆး႐ံုေဆာက္လုပ္ဖို႔အတြက္ မျဖစ္ျဖစ္ေအာင္ တိုက္တြန္းခဲ့ၾကသည္။ ယင္းသို႔ တိုက္တြန္း ခဲ့ေသာ ေၾကာင့္ သီတဂူဆရာေတာ္သည္ အခက္အခဲေပါင္းမ်ားစြာကို ေက်ာ္လႊားၿပီး သီတဂူအာယုဒါနေဆး႐ံုကို ၁၃၅၀-ခုႏွစ္တြင္ ပႏၷက္႐ိုက္၍ ၁၃၅၁-ခုႏွစ္တြင္ တည္ေဆာက္ ခဲ့ပါသည္။



ယေန႔သီတဂူေဆး႐ံု

ယေန႔အခ်ိန္၌ သီတဂူေဆး႐ုံသည္ ရဟန္း, သာမေဏ, သူေတာ္, သီလရွင္, ဗုဒၶဘာသာ၀င္ လူအမ်ား၏ အားကိုးရာျဖစ္၍ ေနေပေတာ့သည္။ မႏၱေလးၿမိဳ႕မွ အထူးကုဆရာဝန္ႀကီးမ်ားကလည္း ေန႕စဥ္ လုပ္အားဒါန ျပဳလုပ္၍ ကုသေပးလ်က္ ရွိေပသည္။ သဒၶါတရားေကာင္းလွသည့္ ထုိဆရာ၀န္မ်ားကလည္း ဘုရားလက္ထက္က သမားေတာ္ၾကီး ဆရာဇီ၀ကကို အားက်အတုယူဟန္ရွိေလ၏။

ျပည္ပႏိုင္ငံအသီးသီးမွ အထူးကုဆရာဝန္ႀကီးမ်ားကလည္း ဤေဆး႐ံုႀကီးသို႔ လာေရာက္၍ ႏွစ္စဥ္ ႏွစ္တုိင္း လုပ္အားဒါနျပဳေနၾကပါသည္။ ေဆး႐ံုအုပ္, ဆရာဝန္, သူနာျပဳ ဝန္ထမ္းေပါင္း ၇၀-ေက်ာ္တို႔က ေန႔စဥ္ အတြင္းလူနာ ၈၀-ခန္႔၊ အျပင္လူနာ ၂၀ဝ-ခန္႔တို႔ကို ကုသေပးလ်က္ရွိပါသည္။ အထူးသျဖင့္ သီတဂူ အာယုဒါနေဆး႐ံုေတာ္မွ မ်က္စိအလင္း ရရွိသူေပါင္း ၁၅၀ဝ-ခန္႔ ရွိသြားေပၿပီ။

ယခုအခ်ိန္၌ ေဆးရံု၏ အေထြေထြကုန္က်စရိတ္မွာ တစ္လလွ်င္ ပ်မ္းမွ် က်ပ္သိန္း ၇၀-ေက်ာ္ ဝန္းက်င္ ရွိပါသည္။ ျမန္မာျပည္တြင္းမွ အလွဴရွင္မ်ား၊ ျပည္ပႏိုင္ငံအသီးသီးမွ အလွဴရွင္မ်ားက ေစတနာထက္သန္စြာ လွဴ ဒါန္းလ်က္ရွိေပသည္။

-----------------

သီတဂူ အရွင္ေဒ၀ိႏၵာဘိ၀ံသ

(ashindevindabhivamsa@gmail.com)

သီတဂူကမၻာ႕ဗုဒၶတကၠသိုလ္၊ စစ္ကုိင္း

(၂၄ - ၀၈ - ၂၀၀၉)

Saturday, August 22, 2009

သူေတာ္ေကာင္းတုိ႔ရဲ့ ဘ၀လမ္းညႊန္ (၄)

ဗုဒၶသာသနာႏွင့္ စိတ္ေကာင္းရွိသူ

ဗုဒၶသာသနာမွာ စိတ္ေကာင္းထားသူေတြ အမ်ားၾကီးလုိပါတယ္၊ သာသနာသည္ စိတ္ေကာင္းထားသူတုိ႔
လက္ထဲ၌သာေနပါတယ္။ ပုိက္ဆံေပါင္တုိင္း သာသနာေနလုိ႔ မရဘူး၊ ပစၥည္းေပါတုိင္း သာသနာေနလုိ႔
မရဘူး၊ ေလာကီပညာေတြ လွ်မ္းလွ်မ္းေတာက္တတ္တုိင္းလည္း သာသနာ၀င္ေရာက္ခုိလႈံလုိ႔ မရပါ။
ဗုဒၶသာသနာသည္ စိတ္ေကာင္းရွိသူတုိ႔၏ သႏၱာန္မွာသာ ခုိေအာင္း၍ ေနနုိင္ေသာ အံ့ဖြယ္စြမ္းအားပါ။

အဆင့္ျမင့္စိတ္

သူေတာ္ေကာင္း တစ္ေယာက္ျဖစ္ဖုိ႔(အမွန္ေတာ့) မလြယ္ဘူး၊ ကိေလသာနဲ႔ စိတ္ကုိလုတဲ့ အလုပ္က
သာမန္အင္အားနဲ႔ ျဖစ္တာမွမဟုတ္ပဲ၊ စိတ္ကေလးကုိ ကိေလသာလက္ထဲက မနည္းကုိ ၾကိဳးၾကိဳးစားစား
လုယူျပီးေတာ့ သီလ သမာဓိ ပညာစြမ္းအားနဲ႔ ျပဳျပင္ရတယ္၊ ျပဳျပင္လုိ႔ အဆင့္ျမင့္စိတ္ကေလး ျဖစ္လာျပန္
ေတာ့ စိတ္ထားေလးေတြ ထားတတ္လာတယ္၊ အာရုံနဲ႔စိတ္ အဆင္ေျပလာတယ္၊ လူလည္းျမင့္ျမတ္သြားတယ္
အဆင့္ျမင့္သြားတယ္။

အဖုိးတန္စိတ္

စိတ္ေကာင္းစိတ္ျမတ္ေလးကုိ သီလနဲ႔ သန္႔စင္ သမာဓိနဲ႔ေဆးေၾကာ ၀ိပႆနာနဲ႔ထက္ေအာင္ ေသြးလုိ္က္ေတာ့
အေရာင္တဖိတ္တဖိတ္ေတာက္တဲ့ ေက်ာက္မ်က္ရတနာေလးလုိ အဖုိးတန္စိတ္ေလးျဖစ္လာတယ္၊ အဖုိးတန္စိတ္ကေလးအျဖစ္ ေရာက္လာတဲ့အခါ မိမိသူတပါး ေလာကသာသနာေကာင္းက်ိဳး ျပဳအင္အားေတြ
အကြက္ေစ့ေစ့ ထိထိေရာက္ေရာက္ တိတိက်က် ျပည့္ျပည့္၀၀ ရေအာင္ေဆာင္ရြက္နိဳင္တယ္၊
စိတ္ထားတတ္လာတယ္၊ အာရုံနဲ႔စိတ္အဆင္ေျပေအာင္ ေနတတ္လာတယ္၊လူလည္းျမင့္ျမတ္သြားတယ္၊
စိတ္ထားတတ္လုိ႔ ျမင္ျမတ္ေတာ့ လူပါဂုဏ္တက္သြားတယ္၊ ပစၥဳပၸန္မွာလည္း ခ်မ္းသာေအာင္ ေနတတ္လာတယ္။

Friday, August 21, 2009

ဒီဘ၀ ဒီမွ်နဲ႔သာ ေက်ပါေစ

ရက္စက္လြန္းတဲ့ ကံၾကမၼာရယ္လုိ႔သာ ေအာ္ဟစ္လုိက္ခ်င္ပါရဲ့၊ ေလာကၾကီးထဲကုိ လူသားအျဖစ္ ေရာက္ရွိေအာင္ ေမြးထုတ္ေပးတဲ့ ေမေမနဲ႔ ေဖေဖ ရွိခဲ့တယ္ဆုိတာ သိရေပမယ့္ သူမဘ၀အတြက္ေတာ့ တစ္ျခမ္းပဲ့ ေမတၱာကုိပဲ လက္ခံရရွိပါတယ္.. သူမ်ားေတြလုိ မိဘက ေမြးဖြားေပးလုိ႔ ေဖေဖ ေမေမ ျပည့္စုံေအာင္ ေခၚခြင့္မရခဲ့ဘူး။

ေဖေဖနဲ႔ ေမေမတုိ႔က ျမန္မာျပည္ ေျမာက္ပုိင္း ျမိဳ႕ေလးတစ္ျမိဳ႕ကပါ၊ ငယ္ရြယ္သူတုိ႔ သဘာ၀ ခ်စ္ခင္ စုံမက္ခဲ့တာကုိ ေမေမရဲ့ မိဘေတြက သေဘာမတူခဲ့ဘူး၊ ေမေမထက္ ေဖေဖက အသက္ၾကီးတယ္ဆုိတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္ တစ္ခုနဲ႔ လူငယ္ေတြရဲ့ ခ်စ္ျခင္းကုိ ခဲြဖုိ႔ ၾကိဳးစားခဲ့တယ္၊ တကယ္ခ်စ္ၾကျပီ ဆုိေတာ့လည္း ႏွစ္ေယာက္သား ေ၀းကြာဖုိ႔ထက္ နီးစပ္ဖုိ႔သာ ၾကိဳးစာခဲ့တဲ့ ေဖေဖနဲ႔ ေမေမ.. ေနာက္ဆုံးေတာ့လည္း ေမာင္ေခၚရာ မယ္လုိက္ျပီး ေမေမက ခုိးရာကုိ လုိက္ေျပးခဲ့တယ္၊ ေဖေဖနဲ႔ ေမေမ အတူေနလုိ႔ ကၽြန္မကုိယ္၀န္ကုိ လြယ္ထားရခ်ိန္မွာ ေမေမ့ မိဘေတြက ေမေမ့ကုိ သူတုိ႔အိမ္ ျပန္ေခၚသြားခဲ့တယ္.. ဒါကုိ ေဖေဖက လုံး၀ သေဘာမတူခဲ့ဘူး၊ တစ္ဦးတည္းေသာ သမီးျဖစ္တဲ့ ေမေမကလည္း မိဘေတြ စိတ္ခ်မ္းသာဖုိ႔ ဦးစားေပးမိခဲ့တယ္..

ဒီလုိနဲ႔ ေဖေဖနဲ႔ ေမေမတုိ႔ရဲ့ ဆက္ဆံေရးက တင္းမာတဲ့ အဆင့္ေရာက္ခဲ့တယ္၊ ေနာက္ဆုံးေတာ့ ေဖေဖ့ေမတၱာကုိ ခံယူခြင့္မရသူ ကၽြန္မကုိ လူ႔ေလာကထဲ ေမေမက ေမြးဖြားေပးခဲ့တယ္.. ကၽြန္မ သိတတ္စ အရြယ္ေရာက္ေတာ့ ေဖေဖေခၚစရာ မရွိဘူး၊ ဖြားဖြားကေတာ့ နင့္ အေဖ ေသျပီ တဲ့၊ ဖြားဖြားေျပာတဲ့ စကားကုိ တကယ္ထင္ျပီး ငါ့အေဖ ေသသြားျပီလုိ႔သာ မွတ္ထားခဲ့တယ္။


ကၽြန္မလည္း အရြယ္ေရာက္လာလုိ႔ ပတ္၀န္းက်င္နဲ႔ ေပါင္းသင္း ဆက္ဆံလာေတာ့ ကၽြန္မကုိ လူ႔ေလာက ေရာက္ေအာင္ ပုိ႔ေပးလုိက္တဲ့ ေဖေဖ ရန္ကုန္မွာ ရွိေနတယ္ဆုိတာ သိလုိက္ရတယ္၊ ဒါနဲ႔ ေဖေဖ့ဆီကုိ စာေတြ ေရးပုိ႔လုိက္တယ္.. စာေတြ ဆယ္ေစာင္ေလာက္ ေရးျပီးတဲ့ အထိ ျပန္စာမရခဲ့ဘူး၊ ကၽြန္မလည္း ေဖေဖ့ကုိ ရေအာင္ရွာမယ္.. ျဖစ္ေအာင္ကုိ ေတြ႔မယ္လုိ႔ ဆုံးျဖတ္ျပီး ေဖေဖရွိတဲ့ ရန္ကုန္ကုိ သူငယ္ခ်င္းေတြရဲ့ အကူအညီနဲ႔ အေရာက္လာခဲ့တယ္.

ေဖေဖေနတဲ့ အိမ္ကုိရွာေတြ႔ေတာ့ ဘယ္လုိ၀မ္းသာရမွန္း မသိေအာင္ကုိ ေပ်ာ္သြားတယ္. ေဖေဖလုိ႔ ေခၚခြင့္ ရေတာ့မယ္ေလ၊ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္မထင္တာေတြဟာ လက္ေတြ႔ ျဖစ္မလာခဲ့ပါဘူး၊ အိမ္ထဲ၀င္ျပီး ေဖေဖနဲ႔အတူေနသူ တစ္ေယာက္ထင္ပါရဲ့.. သူ႔ကုိေမးၾကည့္ေတာ့.. ဦး… မရွိပါဘူးခင္ဗ်ား.. အျပင္ကုိ သြားေနပါတယ္ဆုိတဲ့ အေျဖကုိပဲ လက္ခံ ရရွိလုိက္တယ္၊ ေဖေဖ့ကုိ မနက္ျဖန္ လာေတြ႔မယ္.. ခ်စ္သမီး လုိ႔ စာေရးျပီး ထားခဲ့လုိက္တယ္၊ မနက္ျဖန္ ေဖေဖ့ကုိ ေတြ႔ရေတာ့မယ္ ဆုိတဲ့အသိေၾကာင့္ ကၽြန္မ တစ္ညလုံး အိပ္မေပ်ာ္ခဲ့ဘူး.. ငါေဖေဖ့ကုိ ေတြ႔ရေတာ့မယ္ဆုိျပီး ၀မ္းသာေနခဲ့တယ္၊ မနက္ျဖန္ ေဖေဖေနတဲ့ အိမ္ေလးဆီ အေရာက္သြားခဲ့တယ္.. ေဖေဖ မရွိဘူး အျပင္သြားေနပါတယ္ တဲ့ေလ၊ သမီးကုိ မေစာင့္ေရွာက္ခ်င္ေနပါ.. ေဖေဖ့ကုိ ေဖေဖလုိ႔ ေခၚခြင့္ရရင္ ေက်နပ္ပါျပီ… လို႔စာေလးတစ္ေစာင္ ထပ္ျပီး ေရးထားခဲ့တယ္.. ဒါေပမယ့္ ကၽြန္မရဲ့ ၾကိဳးစားခ်က္က မေအာင္ျမင္ခဲ့ပါဘူး.. ကၽြန္မ ရန္ကုန္မွာ တစ္ပတ္ေနေပမယ့္ ေဖေဖနဲ႔ လုံး၀ မေတြ႔ခဲ့ရဘူး၊ သမီးကုိေတာင္ သမီးလုိ႔ အသိအမွတ္ မျပဳနုိင္ေတာ့ဘူးလား ေဖေဖရယ္၊


ေဖေဖ့ သမီးကၽြန္မ အခုဆုိ တကၠသုိလ္ေက်ာင္းသူ ျဖစ္ေနျပီေလ.. ေဖေဖ ၀မ္းမသာဘူးလား..လုိ႔ ကၽြန္မ ေျပာျပခ်င္ေပမယ့္ ေျပာခြင့္မရခဲ့ဘူး၊ ဒီလုိနဲ႔ ေမေမ႔အိမ္ကုိ ျပန္ေရာက္လာေတာ့.. သမီးရယ္ သူကမွ မေတြ႔ခ်င္တာ ေမ့လုိက္ပါတဲ့.. ေျပာရက္လုိက္တာ ေမေမရယ္.. ေဖေဖ သက္ရွိထင္ရွား ရွိေနေသးတာကုိ သမီးဘယ္လုိ ေမ့လုိ႔ရမွာလဲ၊ ေဖေဖလုိ႔ တစ္ခါေခၚခြင့္ ရရင္ေတာင္ သမီးေသေပ်ာ္ပါျပီ၊

တခါတရံေတာ့လည္း.. ကံၾကမၼာေတြက ရက္စက္လြန္းလွပါလားရွင္.. အျပစ္မဲ့တဲ့ ကၽြန္မဘ၀.. ေဖေဖ့ေမတၱာေတြ ငတ္ေနတဲ့ကၽြန္မဘ၀.. ဘယ္ဘ၀က ဘယ္လုိ ကံၾကမၼာေတြမ်ား ပါလဲလုိ႔သာ ေအာ္ဟစ္လုိက္ခ်င္ ပါေတာ့တယ္၊ ကၽြန္မအေနနဲ႔ ကေတာ့ ေမေမ့ကုိလည္း အျပစ္မဆုိခ်င္၊ ဖြားဖြားကုိလဲ လုပ္ရက္လုိက္တာလုိ႔ မေျပာခ်င္.. ေဖေဖရဲ့ ခံစားခ်က္ကုိလည္း ကၽြန္မ နားလည္သင့္သေလာက္ နားလည္နုိင္ပါရဲ့.. ဒါေပမယ့္.. ဒီဘ၀မွာ ေဖေဖ့ကုိ ေဖေဖလုိ႔ တစ္ၾကိမ္ေခၚခြင့္ရရင္ ေက်နပ္ပါျပီရွင္…တကယ္လုိ႔မ်ား ၀ဋ္ေၾကြးပါလာတယ္ ဆုိရင္လဲ ဒီဘ၀ ဒီမွ်နဲ႔သာ ေက်ပါေစ လုိ႔ ဆုေတာင္းပါတယ္ရွင္္။

(တကယ့္အျဖစ္အပ်က္ ဇာတ္လမ္းတစ္ပုဒ္ကုိ ေနရပ္လိပ္စာေျပာင္းျပီး သူငယ္ခ်င္း ေျပာျပသည့္အတုိင္း ျပန္လည္မွ်ေ၀ပါသည္။)

Wednesday, August 19, 2009

သူေတာ္ေကာင္းတုိ႔ရဲ့ ဘ၀လမ္းညႊန္ (၃)

ပ်က္စီးျခင္း ၅- မ်ိဳး

ပ်က္စီးျခင္း ၅-မ်ိဳးရွိတယ္။

(၁) ေဆြမ်ိဳးပ်က္စီးျခင္း၊
(၂)ဥစၥာပ်က္စီးျခင္း၊
(၃)က်န္းမာေရးပ်က္စီးျခင္း၊
(၄)ကုိယ္က်င့္တရားပ်က္စီးျခင္း၊
(၅)အသိ(ပညာ)တရားပ်က္စီးျခင္း၊

အဲဒီပ်က္စီးျခင္း ၅-မ်ိဳးမွာ ေရွ့သုံးမ်ိဳးေၾကာင့္ေတာ့ စိတ္သာခ်၊
အပါယ္မေရာက္ေစရဘူး၊ အားမခံတယ္၊
ေနာက္အပ်က္ႏွစ္မ်ိဳး၀င္လာရင္ အပါယ္ေရာက္မယ္၊ ဆင္းရဲဒုကၡ သံသရာ
မဆုံးနုိင္ေအာင္ လာၾကေတာ့မယ္။
ဒါေၾကာင့္ ေရွ့အပ်က္ သုံးမ်ိဳးကုိ တရားနဲ႔ျမင္ေအာင္ၾကည့္၊ ေနာက္ ႏွစ္မ်ိဳး
ပ်က္တာကုိ ေကာင္းေအာင္ခ်က္ခ်င္းျပင္။ ။

ရက္ရာဇာ ျပႆဒါး

ေလာကမွာ ေကာင္းကင္က နကၡတ္ အသြားအလာကုိ ၾကည့္ျပီးေတာ့ ဒီေန႔က
ရက္ရာဇာ၊ ဒီေန႔က ျပႆဒါးစသည္ျဖင့္ သတ္မွတ္ထားၾကတယ္၊
သာသနာကေတာ့ ေကာင္းမႈကုသုိလ္ကုိ ျဖစ္ေအာင္လုပ္ေနတဲ့ အခ်ိန္ဟာ
အျမဲတမ္း ရက္ရာဇာခ်ည္းပဲ။
အကုသုိလ္ မေကာင္းမႈေတြကုိ ျပဳလုပ္ေနခ်ိန္ဟာ အျမဲတမ္း ျပႆဒါးေတြခ်ည္းပါ။
ေကာင္းကင္က နကၡတ္က ဘာလုပ္ေပးနုိင္မွာမုိ႔လဲ၊ ကုိယ့္ရဲ့စိတ္ေကာင္းေၾကာင္ံ ရလာတဲ့ ကုသုိလ္ကသာ ေကာင္းက်ိဳးေပးမွာပဲ။

ဓမၼနည္းအရေတာ့ ျပႆဒါးက မေကာင္းက်ိဳးေပးမွာ မဟုတ္ဘူး၊ကုိယ့္ရဲ့ မေကာင္းတဲ့ စိတ္မုိက္ စိတ္ရုိင္းေတြေၾကာင့္ရလာတဲ့ အကုသုိလ္ေတြကသာ မေကာင္းက်ိဳးေပးမွာ ဒါေၾကာင့္၊

* စိတ္ေကာင္းရွိသူမွာ အျမဲတမ္း ရက္ရာဇာ
*စိတ္ေကာင္းရွိသူအတြက္ အခ်ိန္ေကာင္းေတြခ်ည္းပဲ၊
*သတိဦးစီးတဲ့ သဒၶါ ၀ီရိယ ပညာစတဲ့ တရားေတြ
*၀င္ေရာက္ေနခ်ိန္မွာ
*ေကာင္းကင္ကုိ ေမာ္မၾကည့္နဲ႔
*ကုိယ့္မွာ ရက္ရာဇာခ်ည္းပဲ။

ကုိယ့္စိတ္က မေကာင္းတဲ့ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ စတဲ့ အပူအခိုးအေငြ႔ ၀င္ေနတဲ့အခ်ိန္ဟာ
ေကာင္းကင္ကုိ ေမာ့မၾကည့္နဲ႔ ကုိယ့္အတြက္ ျပႆဒါးျဖစ္ေနျပီ။ ။

တိပိဋက ေယာဆရာေတာ္

Monday, August 17, 2009

သူေတာ္ေကာင္းတုိ႔ရဲ့ ဘ၀လမ္းညႊန္ (၂)

သတိျဖင့္ ဘ၀ပင္လယ္ ကူးသူ

ကုသုိလ္တရားတုိ႔၌ မေမ့မေလ်ာ့မေပါ့မတန္ ထက္သန္ေသာ
သတိရွိရင္ ဘ၀ပင္လယ္ ျမစ္ျပင္က်ယ္ၾကီးကုိ ကူးနုိ္င္တယ္၊
ခႏၶာ၀န္ထမ္းေဆာင္ရင္း စား၀တ္ေနေရး အလုပ္လုပ္ရင္းနဲ႔ေတာင္မွ
အပၸမာဒဆုိတဲ့ သတိေလးကုိင္ထားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဟာ တရားအလုပ္လုပ္ေနတာ၊
ဘ၀ပင္လယ္ကူးေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ပဲ။

မအားလုိ႔ ကုသုိလ္မရဘူးဆုိျပီး အားငယ္စရာမလုိပါဘူး၊ ပုိက္ဆံမရွိလုိ႔ ကုသုိလ္
မလုပ္ရဘူးဆုိျပီး အားငယ္စရာမလုိဘူး၊ ေန႔တုိင္းကုသုိလ္ထုပ္ေပၚ တက္ထုိင္ေနၾကတာ၊
အပၸမာဒ သတိရွိသူအတြက္ စိတ္မနုိင္လုိ႔ ကိေလသာျဖစ္တာေတာင္မွ အျမတ္ထြက္တယ္၊
သတိပ႒ာန္လုပ္ငန္းစဥ္ အသိေလးေတြပါလာတဲ့အခါ ကိေလသာျဖစ္တာေတာင္မွ ဘာ၀နာ
အာရုံျဖစ္သြားတယ္၊

အပၸမာဒသတိရွိသူေတြအတြက္ တကယ္လုိ႔ လူမမာၾကီး ျဖစ္သြားရင္ေတာင္မွ ေ၀ဒနာနဳပႆနာ
သတိပ႒ာန္ေလးကုိင္ျပီး ရႈမွတ္ ပြားမ်ား အားထုတ္တတ္ရင္ လူမမာဘ၀နဲ႔ အျမတ္ထြက္တယ္။
သာသာနာအတြင္း လူျဖစ္တဲ့ သတိရွိသူအတြက္ ဘာမွအရႈံးမထြက္တာမရိွဘူး၊
အမႈိက္ပုံထဲက ေရႊထုပ္ေကာက္တယ္ဆုိတာ ဒါေပါ့။


လူ႔ကိစၥမ်ိဳးစုံကုိ ထိန္းခ်ဳပ္တာသတိ

ေလာကရွိသစ္ပင္မ်ားမွာ သီးေနတဲ့ သစ္သီးမ်ားဟာ အညွာခုိင္ခုိင္မာမာ ရွိေနသမွ်
သူတုိ႔ဟာ တင့္တင့္တယ္တယ္ ထည္ထည္၀ါ၀ါ ေပါင္းစုျပီး ၾကည့္လုိ႔ေကာင္းရႈလုိ႔ေကာင္းတာေပါ့။
အညွာမခုိင္လုိ႔ ျပဳတ္က်သြားျပန္ေတာ့လည္း အဲဒီအညွာကုိ မွီေနၾကတဲ့သစ္သီးေတြဟာ ဖရုိဖရဲက်ကဲြ
ကေမာက္ကမေတြ ျဖစ္ကုန္ၾကတယ္၊

ဒါမ်ိဳးလုိေပါ့ ေရတြက္မရေအာင္မ်ားျပားလွတဲ့ လူ႔ကိစၥမ်ိဳးစုံဆုိသည္မွာ အသီးတစ္ရာနဲ႔တူတယ္၊
အဲဒီအသီးတစ္ရာ အားလုံးကုိထိန္းခ်ဳပ္ထားေသာ အရာသည္ကား သာသနာက နံပတ္တစ္ေတာင္းထားတဲ့
အပၸမာဒေခၚတဲ့ သတိတရားေပါ့။ ။

ကံတရားသည္ စည္းကမ္းအတိက်ဆုံး

ေလာကမွာကံတရားဟာ စည္းကမ္းအတိက်ဆုံးပါ၊ ဘယ္သူ႔ကုိမွ မ်က္ႏွာမလုိက္ပါဘူး၊
ဘယ္ေတာ့မွလည္း မ်က္ႏွာမလုိက္ပါဘူး၊ သူရွိတာေပးမွာပါ၊ မရွိတာကုိလည္း သူမေပးဘူး၊
ရွိလ်က္သားနဲ႔လည္း လွ်ိဳ႔၀ွက္မထားဘူး၊ ကံတရားဟာ ကုိယ့္အေပၚမွာ အင္မတန္စည္းကမ္း
ရွိပါတယ္၊ ေကာင္းတဲ့ကံတရားဆုိတာ အလြန္သစၥာရွိပါတယ္၊မေကာင္းတဲ့ ကံတရားကေတာ့
ကုိယ့္အေပၚအလြန္သစၥာေဖာက္ပါတယ္၊ ျဖစ္ခ်င္တုိင္းျဖစ္တာမဟုတ္ဘဲ အေၾကာင္းကံ အရင္းခံ
ရွိသေလာက္သာ ျဖစ္ေနၾကရပုံေတြ မျဖစ္ခ်င္ မလုိခ်င္ေသာ္လည္း အေၾကာင္းကံရွိသလုိ ရေနၾကပုံ
ေတြဟာ ဥာဏ္ရွိသေလာက္ ကမၼႆကတာ သမၼာဒိ႒ိဆုိတဲ့ ဥာဏ္မွန္ေျပာင္းတပ္ျပီး ၾကည့္လုိက္လုိ႔
ရွိရင္ ျပတ္ျပတ္သားသား ျမင္ရပါတယ္။

(တိပိဋကေယာဆရာေတာ္)

Sunday, August 16, 2009

သူေတာ္ေကာင္းတုိ႔ရဲ့ ဘ၀လမ္းညႊန္ (၁)

`ဩ၀ေဒယ် နဳသာေသယ်၊ အသဗၻာ စ နိ၀ါရေယ။
သတံ ဟိ ေသာ ပိေယာ ေဟာတိ၊အသတံ ေဟာတိ အပၸိေယာ။

မေကာင္းမႈကုိ တားျမစ္ျပီး ေကာင္းမႈေတြျဖစ္ေအာင္ ဆုံးမ သြန္သင္ရာ၏။ ဒီလုိ သြန္သင္ဆုံးမသူကုိ သူေတာ္ေကာင္းတုိ႔က ခ်စ္ႏွစ္သက္ျပီး မသူေတာ္တုိ႔က မုန္းတီးၾက၏၊ (ဓမၼပဒ)

အသိ အက်င့္ဘက္စုံျမွင့္ျပီး ျမန္မာ့သာသနာက်က္သေရေဆာင္ တိပိဋက ေယာဆရာေတာ္ အရွင္ သိရိႏၵာဘိ၀ံသရဲ့ ဩ၀ါဒမ်ားကုိ အခန္းဆက္ အျဖစ္ ေဖာ္ျပေပးမွာပါ. တရားခ်စ္ခင္ သူေတာ္စင္တုိ႔ အသိမွသည္ အက်င့္ . အက်င့္မွသည္ ထုိးထြင္းသိသုိ႔ ေလွ်ာက္လွမ္းနိဳင္ၾကပါေစ. ...

တရားႏွင့္ အၾကပ္အတည္း


ေလာကမွာ လူေတြဆုိတာ ရံဖန္ရံခါ အခက္အခဲ အၾကပ္အတည္း ေတြ႔ရစျမဲပဲ၊
အခက္အခဲအၾကပ္အတည္းဆုိသည္မွာတရားမရွိသူအတြက္ဘ၀ကုိပ်က္သြား ေစတတ္တယ္၊
တရားရွိသူအတြက္ ဘ၀ကုိ တစ္ဟုန္ထုိး တက္သြားေစတယ္။ ။


ေလာကဓံမုန္တုိင္း


ေလာကဓံမုန္းတုိင္း ေသာကအပူေတြဆုိတာ
တခ်ိဳ႔ေရွာင္လုိ႔ရတယ္၊
တခ်ိဳ႔ ေရွာင္လုိ႔မရဘူး၊
ေရွာင္လုိ႔ရတာကုိ ေရွာင္၊
ေရွာင္လုိ႔မရတာကုိ တရားနဲ႔ ကာကြယ္ခုခံ။


တရားရဲ့ အဓိက ကုန္ၾကမ္းပစၥည္း


တရားရဲ့ အဓိက ကုန္ၾကမ္းပစၥည္းဆုိတာ စိတ္ေကာင္းလုိ႔ သိၾကပါတယ္ေနာ္၊
စိတ္ေကာင္းကုိ သဒၶါတရားကသာ ေဖာ္ထုတ္နုိင္တာ၊
စိတ္ေကာင္းအရင္းအႏွီး မရွိရင္ ပုိက္ဆံဘယ္ေလာက္ေပါေပါ
အခ်ိန္ဘယ္ေလာက္ရရ ပညာရွိေတြ လက္ေျမွာက္တယ္၊ မတတ္နိဳင္ဘူးတဲ့၊
သဒၶါတရားဆုိတဲ့ စိတ္ေကာင္းရွိရင္ ပညာရွိေတြ ခ်ီးေျမွာက္တယ္၊ သူေတာ္ေကာင္းေတြ ခ်ီးေျမွာက္တယ္။


ဓမၼလမ္းေၾကာင္းေပၚကလူ


ဓမၼလမ္းေၾကာင္းေပၚေရာက္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ ဘယ္ေတာ့မွ အခ်ိန္မျဖဳန္း ဘယ္ေတာ့မွ
ဘ၀ကုိ အလကားမျဖဳန္း အသုံးဘက္ေရာက္ေအာင္ လိမ္မာပါးနပ္စြာ ယူတတ္တယ္။



Thursday, August 13, 2009

အဆင္ေျပေအာင္ ႏွလုံးသြင္းနည္း အႏုပညာ

ေယာနိေသာ မနသိကာရ ဆုိတဲ့ ပါဠိစကားလုံးကုိ အဆင္ေျပေအာင္ ႏွလုံးသြင္းျခင္းလုိ႔ ဘာသာျပန္ပါတယ္၊ လူမႈ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရး မိသားစုအေရး ဘာသာေရး ဘယ္ေနရာမွာမဆုိ ႏွလုံးသြင္း မွန္ကန္သူမ်ားဟာ စိတ္ေက်နပ္မႈကုုိ ရနိဳင္ေပမယ့္ အေယာနိေသာ မနသိကာရ ႏွလုံးသြင္း မမွန္ကန္သူ အဆင္ေျပေအာင္ ႏွလုံးမသြင္းနိဳင္သူမ်ား ကေတာ့ စိတ္ေက်နပ္မႈနဲ႔ေ၀း ေပ်ာ္ရႊြင္မႈနဲ႔လည္း ေ၀းေနတတ္ပါတယ္၊ ေလာကအေရးျဖစ္ျဖစ္ ေလာကုတၱရာ အေရးမွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ အဆင္ေျပေအာင္ ႏွလုံးသြင္းတတ္ေအာင္ စိတ္ကုိ ေလ့က်င့္ထားသင့္ပါတယ္။

ေယာနိေသာ မနသိကာရရွိသူမ်ားဟာ ေလာကုတၱရာ အေရးမွာလည္း တရားအသိေတြ ေျဖးေျဖးခ်င္း ျမွင့္တင္ခြင့္ရ ျမင့္ခြင့္ရၾကတယ္. (ကုိရင္ေလး ပ႑ိတ ကုိရင္သုခတုိ႔လုိ ေတြ႔သမွ် အာရုံကုိ အေကာင္းဖက္ဆဲြယူ ဥာဏ္ယွဥ္ျပီးေတြးႏိုင္ေတာ့ တရားထူးေတာင္ ရသြားၾကပါတယ္) ဘုရားရွင္ရဲ့ လမ္းညႊန္ခ်က္မွာေတာ့ ေယာနိေသာ မနသိကာရ မရွိရင္ မျဖစ္ေသးတဲ့ အကုသုိလ္ေတြျဖစ္တယ္ ျဖစ္ျပီးသား အကုသုိလ္ေတြ တုိးျပီးျဖစ္တယ္လုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္.. မွန္ပါတယ္.. ဘုရားရွင္ တရားေဟာေတာ္မူတာနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး တိတၳိေတြက ‘ ေဂါတမဗုဒၶက တရားေဟာတာေတာင္ မ်က္ႏွာလုိက္ျပီး ေဟာတယ္ သူ႔တပည့္ေတြ က်ေတာ့ တရားေတြအမ်ားၾကီး ေဟာျပီး သူတုိ႔ကုိေတာ့ နည္းနည္းေလးပဲ တရားေဟာတယ္လုိ႔ ကဲ့ရဲ့ ျပစ္တင္ၾကပါတယ္.. ဒီေနရာမွာ တိတၳိေတြရဲ့ ႏွလုံးသြင္းကုိ သတိထားႏိုင္ပါတယ္.. တခါတရံ ကုိယ့္အလုိက် မျဖစ္တုိင္း စြပ္စဲြ ေျပာဆုိခ်က္ေတြဟာ အမွန္တရားနဲ႔ ေ၀းေနတတ္သလုိ ကာယကံရွင္ ကုိယ္တုိင္လည္း အကုသုိလ္ တုိးပြားရပါတယ္။ အေျပာခံရသူက ဘာမွမျဖစ္ေပမယ့္ ေျပာတဲ့လူ ႏွလုံးသြင္းမမွန္တဲ့ လူကေတာ့ မေျပာခင္လည္း စိတ္ဆင္းရဲရ ေျပာျပီးျပန္ေတာ့လည္း ေနာင္တေတြ တေပြ႔တပုိက္ ျဖစ္ေနတတ္တယ္. ဒါဟာ အာရုံေတြအေပၚမွာ အဆင္ေျပေအာင္ ႏွလုံးမသြင္းတတ္လုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဘုရားရွင္ သက္ေတာ္ထင္ရွား ရွိစဥ္က အတုလဆုိတဲ့ ဒကာတစ္ေယာက္ဟာ သူ႔တပည့္ ငါးရာနဲ႔အတူ တရားနာဖုိ႔ ေက်ာင္းကုိ ေရာက္လာပါတယ္.. ပထမဆုံး ေတြ႔ရတဲ့ မေထရ္က အရွင္ေရ၀တ တဲ့. ဒီမေထရ္က သမာပတ္၀င္စားျပီး ေအးေဆးစြာ ေနတတ္တဲ့ မေထရ္ဖုိ႔ တရားမေဟာပါဘူး. အတုလ က မေက်မနပ္ျဖစ္ျပီး အရွင္ သာရိပုတၱရာဆီ သြားပါတယ္.. အရွင္ သာရိပုတၱရာ ကေတာ့ အဘိဓမၼာနဲ႔ ဆက္စပ္တဲ့ သိမ္ေမြ႔တဲ့ သေဘာတရားေတြပဲ ေဟာျပေတာ့.. ဒီေလာက္ ခက္ခဲတဲ့ တရားေတြကုိပဲ ေဟာရသလား ဆုိျပီး မေက်မနပ္ ျဖစ္ျပန္ပါတယ္.. အရွင္အာနႏၵာဆီ ေရာက္ေတာ့ အရွင္အာနႏၵာက လြယ္ကူတဲ့ တရားကုိ ခပ္တုိတုိပဲ ေဟာျပေတာ့ အရွင္ဘုရားရယ္ တရား ေဟာတာက တုိလုိက္တာဆုိျပီး မေက်မနပ္ ျဖစ္ျပန္ပါတယ္.. ေနာက္ဆုံးေတာ့ ဘုရားရွင္ဆီေရာက္ ျဖစ္ေၾကာင္းကုန္စင္ ျပန္ေလွ်ာက္ျပေတာ့.. ဘုရားရွင္က.. ေလာကမွာ ဘယ္သူမွ အကဲ့ရဲ့ခံရတာ မလြတ္ႏိုင္ဘူးလုိ႔ ေဟာျပလုိက္ပါတယ္..

ဒီေနရာမွာ အတုလ ဒကာရဲ့ ႏွလုံးသြင္းကုိ ေတြ႔ျမင္ႏိုင္ပါတယ္.. တရား မေဟာေတာ့ မေဟာဘူး.. တရားရွည္ျပန္ေတာ့ ရွည္လုိက္တာ.. တရားတုိတုိပဲ ေဟာေတာ့ တုိလုိက္တာတဲ့… ေလာကမွာ အတုလလုိ လူေတြ ရွိေနပါတယ္.. ဘာဘဲလုပ္လုပ္ မေက်နပ္ႏိုင္တာ.. တခါတရံ ကုိယ္တုိင္လုပ္တဲ့ အလုပ္တစ္ခု ကုိေတာင္ မေက်မနပ္ျဖစ္ျပီး ကုိယ့္ဟာကုိ စိတ္တုိေနတတ္ျပန္တယ္.. မိသားစု အတြင္းမွာလည္း မနက္မုိးလင္း အိပ္ယာထျပီ ဆုိကတည္းက.. တပူပူ တဆူဆူ လုပ္တတ္တဲ့ သူေတြကုိ ေတြ႔ျမင္ႏိုင္ပါတယ္.. က်က္သေရရွိတဲ့ တေန႔တာ မနက္ခင္းဟာ ဒီလုိ ဆူညံ ပူညံသံေတြေၾကာင့္ အက်ည္းတန္ရပါတယ္..

အဲလုိျဖစ္ရတာဟာ ကာယကံရွင္ရဲ့ အာရုံတစ္ခု အေပၚမွာ ႏွလုံးသြင္း မမွန္ကန္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ျဖစ္ရသလုိ ပတ္၀န္းက်င္ေၾကာင့္လည္း ျဖစ္တယ္လုိ႔ ဘုရားရွင္ ေဟာျပေတာ္ မူပါတယ္.. အေကာင္းျမင္၀ါဒ မရွိသူ ဆူညံပူညံ လုပ္တတ္သူနဲ႔ ေနတာမ်ားလာေတာ့.. ဆူညံ ပူညံသံပဲၾကားရ.. ဆူညံ ပူညံသံၾကားမွာ ေနရတ့ဲသူဟာလည္း သူကုိယ္တုိင္ ဘ၀အတြက္ ယုံၾကည္မႈ နည္းပါး.. ယုံၾကည္မႈ နည္းပါးလာေတာ့ အာရုံ ေတြ႔သမွ်ကုိ အဆင္ေျပေအာင္ ႏွလုံးမသြင္းနုိင္ေတာ့ ပါဘူး..

အာရုံေတြ အေပၚမွာ အဆင္ေျပေအာင္ ႏွလုံးသြင္းနည္း အနဳပညာတစ္ခု ရဖုိ႔အတြက္..

သူေတာ္ေကာင္းကုိ ေပါင္းသင္းရပါမယ္..

သူေတာ္ေကာင္းကုိ ေပါင္းသင္းမွ သူေတာ္ေကာင္းေတြရဲ့ အသံ.. သူေတာ္ေကာင္းေတြရဲ့ တရားကုိ နားေထာင္ခြင့္ရပါမယ္..

ဒီလုိနားေထာင္ခြင့္ရမွ ယုံၾကည္မႈ တုိးတက္ပါမယ္..

ယုံၾကည္မႈတုိးတက္မွ အဆင္ေျပေအာင္ ႏွလုံးသြင္းတတ္ပါမယ္..

အဆင္ေျပေအာင္ ႏွလုံးသြင္းတတ္မွ သတိသမၸဇဥ္ ဥာဏ္ယွဥ္ႏိုင္ပါမယ္..

ဒီလုိ ဥာဏ္ယွဥ္ႏိုင္မွ ကိုယ့္ကုိယ္ကုိ ေစာင့္စည္းနုိင္ပါမယ္ ..

ဒီလုိေစာင့္စည္းနုိင္ပါမွ ေကာင္းတာလုပ္နုိ္င္ ေျပာနုိင္ ၾကံစည္နုိင္ပါမယ္..

ဒီလုိ လုပ္ေျပာၾကံစည္နုိင္မွ ဘ၀လြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ ၾကိဳးစားနုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္..

ဒါကေတာ့ ဘုရားရွင္အလုိ အဆင္ေျပေအာင္ ႏွလုံးသြင္းျခင္း အနဳပညာတစ္ရပ္ပါပဲ။

တုိေတာင္းတဲ့ ဘ၀မွာ ေပ်ာ္ရႊင္ေအာင္ ေနနုိင္ဖုိ႔ အဆင္ေျပေအာင္ ႏွလုံးသြင္းတတ္ဖုိ႔ လုိသလုိ ဘ၀လြတ္ေျမာက္ဖုိ႔ အတြက္လည္း အဆင္ေျပေအာင္ ႏွလုံးသြင္းတတ္ဖုိ႔ အေရးၾကီးလွပါတယ္. အတၱ မာန လြန္ကဲလာရင္ အေပါင္းအသင္းေကာင္း ေတြကုိ လက္လြတ္ ဆုံးရႈံးရနုိင္ပါတယ္. အေပါင္းအသင္းေကာင္း ရွားပါးသူမွာလည္း အာရုံေတြေပၚမွာ အဆင္ေျပေအာင္ ႏွလုံးသြင္းနုိင္ဖုိ႔ မျဖစ္နုိင္ပါဘူး. ေယာနိေသာ မနသိကာရ မရွိေလ ဘ၀ဟာ ပုိျပီး အထီးက်န္ ဆန္ေလျဖစ္ေတာ့မွာပါ. ဒါေၾကာင့္ ေတြ႔သမွ် အာရုံေတြအေပၚမွာ ဥာဏ္ယွဥ္ျပီး အဆင္ေျပေအာင္ ႏွလုံးသြင္းနုိင္ေအာင္ ၾကိဳးစားၾကပါစုိ႔လုိ႔ တုိက္တြန္းခ်င္ပါတယ္။

အရွင္တိကၡဉာဏာလကၤာရ

Sunday, August 2, 2009

နတ္လူသာဓုေခၚေစေသာ္ (သုိ႔) အနာဂတ္ပန္းေလးမ်ား ရွင္သန္ႏိုင္ဖုိ႔ (၂)




ေမတၱာကမၻာ လူမႈကူညီေရး အသင္းရဲ့ ပထမ ဦးဆုံး အလွဴအျဖစ္ လွည္းကူးျမိဳ႔နယ္ ရဲမြန္ျမိဳ႔ ရဲမြန္တပ္ဦး ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ ပညာေရးေက်ာင္းမွာ အမွန္တကယ္ လုိအပ္ေနတဲ့ လီတာ တစ္ေထာင္ဆန္႔ ေရသန္႔စက္ကုိ လွဴဒါန္းခဲ့ပါတယ္၊ ျမန္မာက်ပ္ေငြ ရွစ္သိန္း ငါးေသာင္းတန္ဖုိးရွိ ေသာက္ေရသန္႔စက္ကုိ ေမတၱာကမၻာ လူမႈကူညီေရး အသင္းက ေစတနာအျပည့္ ေမတၱာျဖည့္ျပီး လွဴဒါန္းနုိင္ခဲ့ျပီ ျဖစ္လုိ႔ မန္ဘာမ်ား အလွဴရွင္မ်ားနဲ႔ ဓမၼခ်စ္ခင္ သူေတာ္စင္တုိ႔ ၀မ္းေျမာက္နဳေမာ္ သာဓုေခၚဆုိနုိင္ရန္ ေမတၱာကမၻာ လူမႈကူညီေရး အသင္းက မွ်ေ၀အပ္ပါတယ္။

ကေလးငယ္ေပါင္း တစ္ရာေက်ာ္ရဲ့ အသိဥာဏ္ရွင္သန္ႏိုင္ဖုိ႔ ၾကိဳးစားေနတဲ့ အမွန္တကယ္လည္း လုိအပ္ေနတဲ့ ေနရာေလးမွာ ကူညီခြင့္ရလုိ႔ တကယ့္ကုိ ၀မ္းသာပီတိ ျဖစ္ရပါတယ္၊ ေမတၱာကမၻာရဲ့ ကူညီမႈဟာ ပုဂၢိဳလ္စဲြ ေဒသစဲြ ဆရာစဲြ ဂုိဏ္းစဲြမပါဘဲ မြန္ျမတ္တဲ့ ေစတနာနဲ႔ ကူညီခဲ့တာမုိ႔ ဒီေကာင္းမႈရဲ့အက်ိဳးဟာ မြန္ျမတ္သန္႔စင္ျပီး အျမတ္ဆုံးျဖစ္တဲ့ ျငိမ္းေအးမႈကုိ လ်င္ျမန္ လြယ္ကူစြာ ရရွိမွာျဖစ္ပါတယ္။

ေမတၱာကမၻာ လူမႈကူညီေရး အသင္း ပုံမွန္ လွဴဒါန္းႏိုင္ရန္အတြက္လည္း အလွဴရွင္မ်ားကုိ ဖိတ္ေခၚအပ္ပါတယ္. လက္ေတြ႔က်တဲ့ ေမတၱာႏွလုံးသားကုိ အတူတကြ ေဖာ္ေဆာင္ၾကပါစုိ႔။ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္လည္း ေမတၱာကမၻာ လူမႈကူညီေရး အသင္းကုိ ပါ၀င္ လွဴဒါန္းလုိတယ္ဆုိရင္ ေအာက္ပါ အီးေမးလ္ ဖုန္းနံပါတ္ေတြကုိ ဆက္သြယ္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါတယ္။ ။


အရွင္တိကၡဥာဏာလကၤာရ
mail.. bhikkhu.tikkhanana@gmail.com
rev.tikkha@yahoo.com
Ph. 94-71 36 00 9 88
65-8266 2972

ကုိမ်ိဳးမင္းေက်ာ္
mail. myominkyaw2008@gmail.com
ph. 65-9235 5291

ကုိေ၀ယာလင္း
mail; waiyar@gmail.com
ph. 65-9295 0857

မအိမီကုိ
mail; eimeko@gmail.com
ph. 65-9189 5772